با مشارکت خدمات دهنده هوایی وای‎فای GoGo
گزارش چاله‎های هوایی به هواپيماهای مسافربری با وای‌فای
تلاطم و آشفتگی هوا غیرقابل پیش‌بینی و ترسناک است و اغلب اوقات باعث نگرانی مسافران می‎شود. اما شرکت IBM راه‌حلی برای این مشکل دارد و امیدوار است بتواند به خلبانان کمک کند تا از چاله‎های هوایی خشن با موفقیت عبور کنند. Big Blue که از طریق تجارت Weather Channel در سال گذشته به وجود آمد، اعلام کرد قرار است طی یک همکاری با شرکت GoGo به طور لحظه‎ای گزارشات و هشدارهای مربوط به تلاطم‎های جوی را به خلبانان اعلام کند.

این خدمات از الگوريتم تشخیص وضعیت جوی Weather Channel استفاده خواهد کرد و به صورت زنده آن را در سرورهای GoGo که در حالت معمول برای ارائه خدمات وای‎فای به مسافران پروازهای تجاری از آن استفاده می‎شود قرار خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

دسترسی به اینترنت بی‌سیم با پهپادهای فیسبوک

نایب رئیس بخش خدمات ارتباط هوایی شرکت GoGo، آندرو کمت‎مولر می‎گوید: «هنوز مدت زمان زیادی از ارائه خدمات ارتباطی به مسافران نگذشته بود که ما تصمیم گرفتیم سایر روش‎های دیگری را که می‎توان از طریق آن با استفاده از توان فناوری موجود تجربه پرواز با هواپیماها را از تمام جهات بهبود بخشید را مورد ملاحظه قرار دهیم.»

در حالت معمول اپراتورهای پرواز و هواشناسان حمل و نقل هوایی گزارشات کلامی‎ کد شده با اطلاعات محدودی از شرایط پرواز (که به PIREPS  معروف است) را دریافت می‎کنند. بنا به دلایلی، از جمله این که محل استقرار خلبان نمی‎توانست به اینترنت متصل باشد، این اطلاعات به طور لحظه‎ای به دست آنها نمی‎رسید. در برخی پروازها یک وقفه کوتاه در شناسایی منجر به بروز یک تلاطم ناراحت کننده (و حتی صدمات فیزیکی) می‎شود. اخیرا هم به لطف ویدیوهای گرفته شده با تلفن‎های هوشمند مسافران مشاهده شده که بعضا چمدان‎ها سقوط کرده‎اند و مسافران به اطراف کابین پرتاب شده‎اند.

به همین دلیل IBM تصمیم گرفت از خدمات Weather Company استفاده کند. پس از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری این شرکت در بخش اینترنت اشیا در سال 2015، IBM سرانجام تمام تجهيزات دیجیتال Weather Company را به قیمت نامعلومی‎ خریداری کرد. نشریه وال استریت ژورنال از طریق منابع نزدیک خود ارزش این خرید را بالغ بر 2 میلیارد دلار پیش بینی می‎کند.

اوایل این هفته، IBM سرانجام اخباری از نحوه همکاری این دو شركت برای ارائه خدمات بهتر به مشترکین بخش خدمات ابری IBM ارائه کرد. نام این سرویس جدید Deep Thunder نام دارد و طبق خبر اعلام شده قرار است پیش بینی‎های وضعیت جوی را بصورت کاملا محلی (در محدوده 0.2 تا 1.2 مایل) به صورت پیش بینی‎های آب و هوایی کوتاه مدت سفارشی شده تجاری ارائه کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟