مقصر سیستم خودکار یا حواس‌پرتی سرنشین است؟
مرگ سرنشین اتومبیل خودران تسلا در یک سانحه رانندگی
مسابقه خودروسازان و شرکت‌های فناوری برای ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده این بار نتیجه خوبی به دنبال نداشته و به مرگ سرنشین یکی از این خودروها منجر شده است. راننده یک خودروی ساخت شرکت تسلا مدل S روز گذشته در جریان یک سانحه رانندگی کشته است. این امر زمانی رخ داده که وی خودروی خود را در حالت خودکار قرار داده بود و رانندگی آن را بر عهده نداشت.

مسئولان محلی تحقیقات رسمی در مورد این سانحه را آغاز کرده‌اند تا مشخص شود علت اصلی این رویداد چه بوده است. این در حالی است که هنوز قوانین قطعی در مورد نحوه استفاده از خودروهای خودران در سطح جامعه وضع نشده است. این تصادف زمانی رخ داده که یک کامیون بزرگ باری که در جلوی خودروی تسلا در حال حرکت بوده برای گردش به چپ اقدام کرده، اما ترمزهای خودروی تسلا عمل نکرده‌اند و این امر به تصادف و مرگ راننده انجامیده است. این اولین مورد تصادف مرگبار یک خودروی بدون نیاز به راننده است که به مرگ راننده آن می‌انجامد.

راننده این خودرو Joshua Brown چهل ساله و اهل ایالت اوهایو بوده است. این فرد که قبلا در نیروی دریایی آمریکا خدمت می کرد، مدیریت یک شرکت مشاوره فناوری را بر عهده داشته است. تسلا در بیانیه خود در این زمینه، جوشوآ براون را فردی توصیف کرده که بر روی خلاقیت متمرکز شده بود و به ماموریت‌های تسلا عمیقا اعتقاد داشت.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند این جوان در هنگام تصادف داشته یک نسخه از فیلم هری پاتر را روی صفحه‌نمایش خودروی تسلای خود تماشا می‌کرده است و به جلو و وضعیت جاده توجهی نداشته است. اکنون یک مسئله جدی در محافل خبری مطرح شده است: «مقصر کیست؟» 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟