با استخدام تیم پژوهشی جان مارتینیس از دانشگاه سانتا باربارا
29/06/1393 - 18:00
 گوگل در پی تراشه‌های کوانتومی ویژه هوش مصنوعی
اخبار سایت - گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد گروه هوش مصنوعی کوانتومی این شرکت با همکاری جان مارتینیس و تیم او از دانشگاه سانتا باربارای کالیفرنیا پردازنده‌های کوانتومی جدیدی را خواهندساخت که اساس طراحی آن‌ها الکترونیک ابررسانشی (superconducting electronics) خواهدبود.

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد گروه هوش مصنوعی کوانتومی این شرکت با همکاری جان مارتینیس و تیم او از دانشگاه سانتا باربارای کالیفرنیا پردازنده‌های کوانتومی جدیدی را خواهندساخت که اساس طراحی آن‌ها الکترونیک ابررسانشی (superconducting electronics) خواهدبود. مارتینیس و تیم او که یکی از پربارترین گروه‌های پژوهشی در حیطه محاسبات کوانتومی به‌شمار می‌روند جزو نخستین کسانی بودند که در سال 2008 در تحقیق‌های خود از همین تکنیک بهره بردند. گوگل که از دیرباز اشتیاق خود به محاسبات کوانتومی را نشان داده‌است، اینک قصد دارد دامنه پژوهش‌های خود در این‌باره را گسترش دهد. گوگل یکی از نخستین مشتریان کامپیوترهای کوانتومی D-Wave بود و نیز از سال 2013 ضمن تاسیس آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتومی، همکاری خود در این حیطه را با آژانس فضایی ناسا و انجمن پژوهش‌های فضایی دانشگاه‌ها (USRA) آغاز کرده‌است. هدف آن‌ها بهینه‌سازی کاربردهای کوانتومی در حل موارد دشوار هوش مصنوعی است.

در همین راستا مارتینیس در گفتگو با وال‌ استریت‌ ژورنال گفته‌است که او از این پس کارمند مشترک گوگل و دانشگاه سانتا باربارا خواهدبود و بعضی از اعضای گروه او نیز به این شرکت خواهندپیوست. گوگل نیز اظهار داشت، اینک با شکل‌گیری یک گروه منسجم سخت‌افزاری، تیم هوش مصنوعی کوانتومی گوگل می‌تواند طرح‌های تازه‌ای را برای بهینه‌سازی کوانتوم و پردازنده‌های استنتاج‌گر (inference processors) پیاده‌سازی و آزمایش کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟