یک به‌روزرسانی جزئی
گوگل آندروید 5.1 را منتشر کرد
همان‌گونه که از مدت‌ها پیش وعده داده شده بود، گوگل در زمان مقرر نسخه 5.1 آندروید آب‌نبات چوبی (Lolipop) را در وبلاگ رسمی آندروید منتشر ساخت. دستگاه‌هایی مثل نکسوس 6 و نکسوس 9 اکنون می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

 هر چند این نسخه یک به‌روزرسانی جزیی محسوب می‌شود، اما گوگل اعلام کرده است که این نسخه برای بهبود ثبات وعملکرد بیشتر نسخه 5.0 عرضه شده است. این به‌روزسانی همه اشکالات نسخه 5 را پوشش نمی‌دهد، اما آندروید 5.1 ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده است که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از چند سیم کارت، افزایش توانایی اتصال شبکه‌های بی‌سیم و کنترل این اتصال و بلوتوث از طریق پنل تنظیمات سریع و اضافه کردن صدای با کیفیت HD روی دستگاه‌های سازگار دارای نسخه 5.1 مثل نکسوس 6 و نکسوس 9 اشاره کرد.

همچنین یک ویژگی امنیتی جدید به نام محافظت از دستگاه (Device Protection) نیز اضافه شده است، که یک دستگاه گم شده یا به سرقت رفته را تا وقتی که کاربر به حساب کاربری گوگل خود وارد نشود، قفل می‌کند. به عبارت دیگر کاربر با استفاده از حساب‌کاربری خود توانایی قفل کردن آن را دارد. این قفل حتی اگر دستگاه به تنظیمات اولیه کارخانه باز گردد نیز فعال است. قابلیت Device Protection را می‌توان جوابی از سوی گوگل به ویژگی امنیتی قفل اپل (Apple Activation lock) دانست. البته هر دو این ویژگی‌ها برای زمانی‌که دستگاه کاربران به سرقت می‌رود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد این نسخه به‌زودی روی دستگاه‌های نکسوس و AOSP در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟