انقلابی در شبکه‌های بی‌سیم
MegaMIMO 2.0 فناوری بزرگ بعدی وای‌فای است!
تداخلات امواج بی‎سیم موضوعی است که ما زیاد در مورد آن فکر نمی‎کنیم. دلیل آن هم واضح هست، ما نمی‎ توانیم آن را ببینیم. اما این روزها روترها همه جا هستند، بعضی مواقع پیش می‎آید که در یک اتاق دفتر کار شما چندین دستگاه از آن وجود داشته باشد. این جا است که نبرد بین فرکانس‎ها در حد اعلی خود شکل می‎گیرند. محققان بعضی از سازمان‎های بزرگ روشی را پیدا کرده‎اند که روترها می‎توانند به وسیله آن با یک دیگر کار کنند.

دینا کتابی و همکارانش در بخش علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه MIT نام این فناوری جدید را MegaMIMO 2.0 گذاشته‎اند و آنها مدعی هستند که در این زمینه به پیشرفت‎های قابل ملاحظه‎ای هم دست پیدا کرده‎اند. پیشرفتی که سرعت بهتر انتقال داده تا سه برابر و محدوده گسترش سیگنال دو برابری را نوید می‎دهد.

مطلب پیشنهادی

وای‌فای را فراموش کنید؛ به استقبال لای‌فای بروید!
آیا فناوری جدید به همان اندازه که پر سر و صدا است؛ موفق هم خواهد بود و به عصر وای‌فای خاتمه می‌دهد؟

این دانش آموخته دانشگاه MIT می‎گوید: «در دنیای بی‎سیم امروز شما نمی‎توانید بحران محدوده امواج را به وسیله قرار دادن فرستنده‎های بیشتر در منطقه دارای مشکل برطرف کنید. راه حل این مشکل این است که کاری کنید تمام این اکسس پوینت‎ها بتوانند به طور همزمان با یک دیگر کار کنند تا بتوان از طیف موجود به نحو شایسته‎ای استفاده کرد.»

این گروه شیوه‎ای را ابداع کردند که به چندین روتر اجازه می‎دهد به طور هماهنگ چندین نوع داده مختلف را به چندین هدف مختلف ارسال کنند، بدون این که ارسال این داده‎ها با یک دیگر برخورد و هم‎پوشانی داشته باشند. این کار به وسیله هماهنگی بین فازهای مختلف نقل و انتقال این داده‎ها قابل انجام است. شما می‎توانید جزئیات بیشتر در مورد این روش را در مقاله‎ای تحت عنوان Real-time Distributed MIMO Systems که در نشریه SIGCOMM منتشر خواهد شد مطالعه کنید.

در این مرحله نیازی به سخت‌افزار سفارشی شده یا تجهیزات بزرگ و عجیب و غریب وجود ندارد. همچنین وعده داده شده است که این فناوری به زودی به مرحله تجاری سازی برسد که می‎تواند هم به روترهای کنونی اضافه شود و هم تحت نام یک برند جدید تولید شود. این گروه همچنین اشاره می‎کند که یک فناوری مشابه نیز می‎تواند در شبکه‎های مخابراتی مورد استفاده قرار گیرد. هرچند انجام چنین کاری نیاز به یکسری تغییرات دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟