ایسوس زنفون 3 دلوکس
اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 روانه بازار شد!
شرکت ایسوس که پیش از این عنوان کرده بود قصد دارد نسخه‌ای از گوشی هوشمند زنفون 3 دلوکس (Zenfone 3 Deluxe) خود را با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام روانه بازار کند، امروز به طور رسمی فروش این محصول را در بازارهای داخلی کشور تایوان آغاز کرد. بنابراین نسخه جدید گوشی هوشمند زنفون 3 ایسوس اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام محسوب می‌شود.

شرکت ایسوس که بیشتر در زمینه طراحی و تولید لپ‌تاپ فعال دارد، گاها از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی جالب توجهی هم پرده‌برداری می‌کند. سری محصولات زنفون ایسوس محصولاتی کاملا شناخته شده بوده و طرفداران بسیار زیادی دارند. سال گذشته ایسوس از زنفون 2 رونمایی کرد و این گوشی اندرویدی با توجه به قیمت عالی که به همراه داشت فروش و سود قابل قبولی را برای ایسوس به ارمغان آورد. بنا به گزارش‌های به دست آمده، ایسوس توانست سال گذشته بیش از 20 میلیون نسخه از گوشی هوشمند زنفون 2 خود را به فروش برساند.

در همین راستا ایسوس امسال و در ماه می (May) از گوشی هوشمند زنفون 3 به عنوان جایگزین زنفون 2 رونمایی کرد. اما نکته جالب موجود مربوط به این موضوع می‌شد که زنفون 3 شامل سه نسخه مختلف است. این سه نسخه به ترتیب زنفون 3 (Zenfone 3)، زنفون 3 اولترا (Zenfone 3 Ultra) و زنفون 3 دلوکس (Zenfone 3 Deluxe) نام گرفتند و در بین آن‌ها زنفون 3 دلوکس از نظر سخت افزاری نسبت به دو نسخه دیگر حصولی قدرتمندتر بود.

در ماه جولای (July) شرکت ایسوس مدعی شد که قصد دارد نسخه‌ای قدرتمندتر از گوشی هوشمند زنفون 3 دلوکس خود را با تجهیز به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 821 کوالکام روانه بازار کند. تا پیش از این محصول مورد نظر روانه بازار نشده بود و در واقع شاهد تجهیز هیچ محصولی به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام نبودیم. اما امروز ایسوس فروش نسخه برتر گوشی زنفون 3 دلوکس خود را با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 821 در کشور تایوان آغاز کرد. بنابراین این گوشی رسما اولین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود که به سیستم روی چیپ اسنپدراگون 821 کوالکام مجهز شده است. گوشی هوشمند مورد نظر با قیمت 798 دلار روانه بازار شده و عرضه آن از روز دوازدهم سپتامبر آغاز می‌شود.

ایسوس زنفون 3 دلوکس

نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 گوشی هوشمند زنفون 3 دلوکس از صفحه نمایشی 5.7 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا به اصطلاحا فول اچ‌دی بهره‌مند است. رم آ ظرفیت 6 گیگابایتی داشته و حافظه داخلی دستگاه به طور پیش‌فرض 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر، باتری 300 میلی آمپر ساعتی و سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 6.0.1 مارشمالو هم از دیگر مشخصات نسخه جدید و برتر گوشی هوشمند زنفون 3 دلوکس محسوب می‌شوند.

لازم به اشاره است که تراشه اسنپدراگون 821 از نظر سرعت و قدرت عملکرد در مقایسه تراشه اسنپدراگون 820 تا 10 درصد عملکرد مطلوب‌تری را ارائه می‌کند. فرکانس کاری دو هسته پردازشگر پربازده تراشه اسنپدراگون 821 از 2.15 گیگاهرتز به 2.34 گیگاهرتز افزایش داده شده و فرکانس کاری دو هسته کم مصرف آن از 1.59 گیگاهرتز به 2.19 گیگاهرتز افزایش یافته است. همچنین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی آدرنو 530 تراشه اسنپدراگون 821 هم به 653 مگاهرتز افزایش داده شده که پیش از این در تراشه اسنپدراگون 820 برابر با 624 مگاهرتز بود.

مقایسه اسنپدراگون 821 یا 820

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟