یک ابرقدرت چینی دیگر در راه است!
شیائومی می 5 اس با تراشه اسنپدراگون 821 و رم 6 گیگابایتی عرضه می‌شود
به نظر می‌رسد که شرکت چینی شیائومی قصد دارد در آینده نزدیک از گوشی هوشمند جدیدی با نام اختصاصی شیائومی می 5 اس (Xiaomi Mi 5S) رونمایی کند که از تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام و رم 6 گیگابایتی نوع LPDDR4 بهره‌مند می‌شود.

شیائومی یکی از شرکت‌های چینی تولید کننده محصولات اندرویدی است که به دلیل عرضه گوشی‌های باکیفیت و مقرون به صرفه توانسته طی چند سال اخیر به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند. شیائومی در ماه فوریه امسال از گوشی هوشمند می 5 (Xiaomi Mi 5) رونمایی کرد و در ماه ژوئن اطلاعاتی در مورد احتمال معرفی نسخه پیشرفته‌تر این محصول با نام اختصاصی شیائومی می 5 اس منتشر شد. در آن زمان اشاره دقیقی به مشخصات فنی و احتمالی گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس نشده بود، اما امروز شاهد انتشار غیررسمی مشخصات فنی این محصول بودیم!

مطلب پیشنهادی

چگونه پیش از فروش گوشی اطلاعات آن را کاملا حذف کنیم؟

اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش شاهد معرفی اولین گوشی مجهز به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 821 کوالکام بودیم. این گوشی هوشمند نسخه‌ای جدید از گوشی زنفون 3 دلوکس ایسوس (Asus Zenfone 3 Deluxe) است. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 روانه بازار شد!" مطالعه کنید. حال به نظر می‌رسد که شیائومی هم قصد دارد در گوشی هوشمند می 5 اس خود از تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام بهره بگیرد.

علاوه بر تراشه اسنپدراگون 821، ظاهرا گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس به رم 6 گیگابایتی نوع LPDDR4 مجهز می‌شود. صفحه نمایش این محصول 5.15 اینچی بوده و  به احتمال زیاد از تکنولوژی "فورس تاچ" (Force Touch) پشتیبانی به عمل می‌آورد. گفته شده که حافظه داخلی این محصول به طور پیش‌فرض ظرفیت 256 گیگابایتی خواهد داشت و دوربین اصلی آن از سنسوری 16 مگاپیکسلی با تثبیت کننده اپتیکال 4 محور تشکیل می‌شود. باتری گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس ظرفیت 3490 میلی آمپر ساعتی داشته و دستگاه بی‌شک از نسخه 3.0 تکنولوژی شارژ سریع کوالکام یا همان "Qualcomm Quick Charge 3.0" پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند از پورت اتصال USB نوع  C بهره‌مند بوده و ضخامت بدنه آن در حدود 7.3 میلیمتر است. همچنین پیش‌بینی شده که این گوشی هوشمند از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک بهره‌مند شود. اما همانطور که اشاره داشتیم، احتمالا گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام مجهز می‌شود. اما این تراشه در مقایسه با نسخه اورجینال خود یعنی تراشه اسنپدراگون 820 چه تغییراتی را شامل می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام از نظر قدرت عملکرد چیزی در حدود 10 درصد قدرتمندتر از تراشه اسنپدراگون 820 عمل می‌کند. فرکانس کاری فرکانس کاری دو هسته پردازشگر پربازده تراشه اسنپدراگون 821 از 2.15 گیگاهرتز به 2.34 گیگاهرتز افزایش یافته و فرکانس کاری دو هسته کم مصرف آن هم از 1.59 گیگاهرتز به 2.19 گیگاهرتز افزایش داده شده است. همچنین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی آدرنو 530 تراشه اسنپدراگون 821 هم از 624 مگاهرتز به 653 مگاهرتز افزایش داده شده است. در نهایت لازم است که اشاره کنیم، صحت اطلاعات فوق هنوز به طور رسمی از سوی خود شرکت شیائومی تایید نشده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم که به زودی و در آینده بسیار نزدیک شاهد انتشار مشخصات فنی گوشی هوشمند نامبرده شده از سوی سازمان تنا (TENAA) باشیم. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟