نگاهی به مشخصات فنی شیائومی Mi 5c و شیائومی Mi 6
شیائومی گوشی Mi 5c ارزان‌قیمت را چهارشنبه این هفته معرفی می‌کند
منتظر جدیدترین گوشی هوشمند مقرون به صرفه شرکت چینی شیائومی باشید! ظاهرا شیائومی روز چهار شنبه مصادف به دهم آذر ماه از گوشی هوشمند شیائومی Mi 5c رونمایی می‌کند. علاوه بر مشخصات فنی این گوشی مقرون به صرفه، اطلاعاتی در رابطه با گوشی هوشمند شیائومی می 6 (Xiaomi Mi 6) هم منتشر شده که در این مقاله نیم نگاهی به آن هم خواهیم داشت. با سایت شبکه همراه باشید.

شرکت شیائومی یکی از برترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی هوشمند محسوب می‌شود. دلیل اصلی پیشرفت چشمگیر این شرکت طی چند سال اخیر با عرضه گوشی‌های هوشمند با کیفیت و مقرون به صرفه‌ در ارتباط مستقیم بوده است. گوشی‌هایی که شیائومی روانه بازار می‌کند از نظر کیفیت محصولات عالی هستند ولی عموما قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

مطلب پیشنهادی

با این روتر اینترنت را به دوردست برسانید!
نگاهی به مودم روتر Asus DSL-N12HP

طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، احتمالا شیائومی به زودی از جدیدترین گوشی هوشمند مقرون به صرفه خود رونمایی خواهد کرد. این گوشی هوشمند شیائومی Mi 5c نام دارد و احتمالا از نظر ظاهر بسیار شبیه به گوشی شیائومی Mi 5s خواهد بود. گفته شده که گوشی هوشمند شیائومی Mi 5c با قیمتی در حدود 144 دلار روانه بازار می‌شود که قیمت فوق‌العاده مناسب است.

ظاهرا گوشی هوشمند شیائومی Mi 5c در روز دهم آذر ماه (30 نوامبر) به طور رسمی معرفی می‌شود. گفته شده که این محصول از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. متاسفانه به نام دقیق تراشه‌ای که در این گوشی بکارگرفته می‌شود اشاره مستقیمی نشده، اما پیش‌بینی می‌کنیم که شیائومی از یک تراشه داخلی یا سری تراشه‌های مدیاتک در گوشی شیائومی Mi 5c استفاده کند. گزارش‌ها حاکی از تجهیز این گوشی هوشمند به رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی پیش‌فرض 64 گیگابایتی هستند.

دوربین اصلی دستگاه از سنسوری 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و دوربین سلفی آن به یک سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز است. همچنین گفته شده که سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو در کنار رابط کاربری اختصاصی MIUI 8.0 شیائومی به صورت پیش‌فرض در گوشی هوشمند شیائومی Mi 5c نصب و راه‌اندازی می‌شود. متاسفانه اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با سایر مشخصات فنی این محصول ارائه نشده اما هیچ مقدار از اطلاعات برای اثبات مقرون به صرفه بودن گوشی شیائومی Mi 5c کافی است.

علاوه بر خبر معرفی گوشی هوشمند شیائومی Mi 5c در روز چهارشنبه، گزارش‌هایی در رابطه با گوشی هوشمند شیائومی Mi 6 و برخی مشخصات فنی این محصول هم منتشر شده است. طبق این گزارش‌ها، ظاهرا گوشی هوشمند شیائومی Mi 6 به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم که شیائومی Mi 6 در اوایل سال 2017 و به احتمال زیاد طی ماه فوریه معرفی شود و عرضه آن از ماه آوریل آغاز گردد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟