هیجان‌انگیزترین لپ‌تاپ نمایشگاه CES 2017
گالری عکس: لپ‌تاپی با سه نمایشگر که مثل آب خوردن بازی 4K اجرا می‌کند
تا حالا به این فکر کرده‌اید که اگر یک لپ‌تاپ به‌جای یک نمایشگر از دو نمایشگر استفاده کند، چقدر کارها راحت‌تر می‌شود؟ اما شرکت Rzer از این هم فراتر رفته و در نمایشگاه CES 2017 لپ‌تاپی معرفی کرده که از سه نمایشگر بهره می‌برد.

بله درست خواندید. این شرکت به‌خود این جرأت را داده که به‌جای دو نمایشگر از سه نمایشگر استفاده کند. این پروژه که "پروژه والری" (Project Valerie) نام دارد؛ در واقع یک ایده فوق عجیب و غیرمتعارف از شرکتی است که همواره به‌خاطر سخت‌افزارهای گیمینگ بسیار زیبا و در عین حال بسیار گران‌قیمت شناخته می‌شده است.

مطلب پیشنهادی

نگاهی به گوشی‌های معرفی شده در CES 2017 + عکس
در CES 2017 چه اسمارت‌فون‌هایی رونمایی شدند؟

نخستین چیزی که نظر بیننده را به‌خود جلب می‌کند، وجود سه نمایشگر است که در مجموع و در کنار هم اندازه بسیار بزرگ 11520x2160 پیکسل را به کاربر ارائه می‌دهد.

سازنده این دستگاه از این رزولوشن تحت‌عنوان "12K" نام می‌برد که مسلما درست نیست. در حقیقت؛ سه صفحه‌نمایش 17.3 اینچی در کنار هم قرار گرفته‌اند که هر کدام استاندارد 4K را نمایش می‌دهند.

اما سئوالی که این‌جا پیش می‌آید آن است که والری چگونه کار می‌کند؟ این نمایشگرها خودکار هستند و با فشار یک دکمه باز می‌شوند. هم می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سه نمایشگر مجزا استفاده کرد و هم به‌عنوان یک نمایشگر واحد که البته به نوع نرم‌افزار مورد استفاده بستگی دارد. برای نگه داشتن این صفحات لولاهای مخصوصی به‌کار گرفته شده است.

هم‌چنین یک نور سبز Razer هم در قسمت بک‌لایت آن دیده می‌شود. اما این لپ‌تاپ مفهومی عجیب؛ قدرت بی‌نظیری دارد و از آخرین مدل پردازنده گرافیکی انویدیا یعنی Nvidia 1080 GTX بهره می‌برد. این چیپ‌ست در صدر فهرست پردازنده‌های گرافیکی قدرت‌مند قرار دارد و می‌تواند گیمینگ‌های 4K و هدست‌های پیشرفته VR از قبیل آکیلیس‌ ریفت و اچ‌تی‌سی وایو را پشتیبانی کند.

وقتی در لپ‌تاپ بسته باشد شبیه یک دستگاه غول‌پیکر به‌نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ از نظر پورت نیز به یک پورت USB-C؛ یک پورت USB 3.0 و یک پورت HDMI مجهز است.

فعلا هیچ برنامه‌ای برای تولید پروژه والری در دستور کار Razer نیست و بیشتر در حد یک پروژه مفهومی است.

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟