منتظر ورود پدیده اشتراک‌گذاری سفر هوایی باشید
مغز متفکر ناسا در خدمت رویای خودروی پرنده اوبر
اوبر با شور و اشتیاق خاصی به دنبال روزی است که انسان‌ها رفتن از یک سوی شهر به سوی دیگر بتوانند از خودروهای پرنده استفاده کنند. در همین راستا؛ آن‌ها موفق شدند تا نیرویی را به استخدام خود درآورند که در رسیدن به این خواسته نقش کلیدی و مهمی دارد و می‌تواند این رویای دیرینه را به واقعیت تبدیل کند.

«مارک مور» که زمانی هدایت بخش فناوری موبیلیتی ناسا را به‌عهده داشت، اکنون به‌عنوان مدیر مهندسی برای بخش هوانوردی مشغول به‌کار است. البته فکر نکنید این شرکت که شهرت آن به‌خاطر اشتراک‌گذاری سفر است؛ قصد ساخت خودروهای پرنده را در سر دارد. البته فعلا چنین قصدی ندارد. چون آن‌ها ترجیح می‌دهند که بازار شکل واقعی‌تری به خود بگیرد.

در حقیقت؛ هدف اول برطرف کردن موانع فنی است که شرکای سخت‌افزاری اوبر با آن روبرو هستند. از جمله مشکلات عمده آن‌ها افزایش بعد مسافتی است که هواپیمای الکتریکی قادر به پیمودن است و دیگری کاهش آلودگی صوتی است.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: جدیدترین تصاویر از سیاره پلوتون که تا به‌حال دیده نشده است
انتشار ویدیوی جدید ناسا از پلوتون نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند

احتمالا پیش از این با کارهای "مور" آشنا شده‌اید. علاوه بر نقشی که وی در شکل‌دهی به بینش اوبر در اشتراک‌گذاری سفرهای هوایی داشته؛ به ناسا در تحقیق برای پروژه هواپیمای الکتریکی شخصی با نام "پوفین" (Puffin) کمک کرد.

در حقیقت او همان مهندسی است که به‌خوبی با چالش‌های خاصی که اوبر و همکارانش روبرو هستند؛ آشنا است. شاید وی بتواند در کاهش فاصله بین دیدگاه آرمانی و واقعیت کاربردی اوبر نقش مهمی را ایفا کند.

به‌نظر می‌رسد اوبر به‌موقع دست به استخدام مور زده است. گفته می‌شود لری پیج؛ یکی از مؤسسان گوگل؛ شروع به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در زمینه خودروی پرنده کرده است. مهم این بوده که کدام شرکت زودتر مور را به استخدام خود درمی‌آرود؛ چون همه می‌دانستند که وی ناسا را ترک می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟