ویژگی‌های جدید صفحه‌کلید Gboard
قابلیت ترجمه همزمان به Google Gboard افزوده شد
گوگل مجموعه قابلیت‌های جدیدی را به نسخه اندرویدی صفحه‌کلید Gboard خود اضافه کرده است. در میان قابلیت‌های افزوده شده به Gboard ویژگی ترجمه همزمان از اهمیت خاصی برخوردار است. سرویس جدیدی که فرآیند ترجمه همزمان را ساده‌تر از گذشته در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد متن موردنظر خود را به زبان مادری تایپ کرده و در ادامه آیکون Translate را لمس کرده تا متن آن‌ها به طور خودکار به زبان مخاطب آن‌ها ترجمه شود. این ویژگی جدید که به صفحه‌کلید Gboard اضافه شده است با سرویس مترجم گوگل ادغام شده و قادر است متونی که تایپ می‌کنید را به صورت بلادرنگ به زبانی که دوست دارید خروجی آن‌را مشاهده کنید ترجمه کند. ویژگی فوق نسخه توسعه یافته قابلیتی است که سال گذشته میلادی به Now on Tap افزوده شده بود و به کاربران اجازه می‌داد با پایین نگه داشتن کلید هوم ترجمه هرگونه متنی به زبان‌های مختلف را مشاهده کنند.

مطلب پیشنهادی

5 نشانه که ثابت می‌کنند گوشی خود را بیشتر از همسرتان دوست دارید!

اگر در گذشته تصمیم داشتید با دوستی که در کشور دیگری قرار دارد چت کنید ابتدا باید پیام خود را تایپ می‌کردید و در ادامه از Now on Tap یا برنامه اختصاصی گوگل Google Translate استفاده می‌کردید. کاری که در عمل دشوار و خسته کننده بود. اما از این پس Google Gboard همه این فرآیندها را به طور خودکار مدیریت می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید Translate را لمس کنید. ویژگی Translate از طریق منوی دسترسی سریع نیز قادر است از متن‌های کپی شده پشتیبانی کند. در نتیجه این توانایی را دارید تا هرگونه متنی که دریافت می‌کنید را به زبان موردنظر خود ترجمه کنید.

مطلب پیشنهادی

۷ کار باورنکردنی که می‌توانید با 5G انجام دهید

بدون شک این قابلیت جدید فرصت‌های جدیدی را برای برقراری ارتباط میان کاربران سراسر جهان به وجود خواهد آورد. در نتیجه بدون آن‌که نیازی به یک زبان میانی باشد به راحتی قادر خواهید بود مفهوم مخاطب خود را درک کنید. البته هنوز به درستی مشخص نیست قابلیت جدید این توانایی را دارد تا همه 100 زبان موجود در Google Translate را پشتیبانی کند یا تنها محدود به زبان‌های رایج و پر کاربرد است. فراتر از قابلیت ترجمه همزمان، Gboard یکسری پیشرفت‌ها در ارتباط با بهبود ویژگی تایپ صوتی را نیز تجربه کرده است. به طوری که فرآیند سوییچ کردن میان زبان‌ها و حالت‌های تایپی بهتر از قبل شده است. همچنین تم‌های پس زمینه جدید و اموجی‌های خودکار و ارائه GIFهای پیشنهادی که در زمان تایپ در اختیار کاربر قرار می‌گیرند از دیگر قابلیت‌های جدید هستند. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری GIFها میان برنامه‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز امکان‌پذیر است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟