دانگل استریم تلویزیون
گوگل با تمرکز روی بازی، قابلیت‌های Chromecast را گسترش می‌دهد
شرکت‌های فناوری در هر دوره مشغول رقابت در تصاحب بخش خاصی از زندگی شما بوده‌اند. حالا نوبت به سرگرمی‌های اتاق نشیمن‌تان رسیده است.

گوگل، این غول جسنجو راه‌های بیشتری پیش پای توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد تا ارتباط نزدیک‌تری میان اپ‌ها و دستگاه استریم تلویریون کروم‌کست برقرار کنند. گوگل با قابلیت‌های جدید دانگل کروم‌کست استریم کننده تلویزیونی‌اش، در حال بالا بردن رقابت خود در مقابل ست‌تاپ باکس‌های اپل و آمازون است.

گوگل گفته این دستگاه قابلیت‌های جدیدی دارد که کار با آن را آسان می‌کند یعنی توسعه‌دهندگان می‌توانند اپ‌های هم‌کنشی بیشتری بسازند که روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها اجرا می‌شوند و به صورت بی‌سیم به دستگاه کروم‌کست که به یک تلویزیون متصل است، استریم می‌شود. یک مثال آن بازی‌های ویدیویی ست که توسعه‌دهندگان می‌توانند تصاویر بازی را به تلویزیون استریم کنند و از موبایل به عنوان کنترلر استفاده شود.

گسترش قابلیت‌های کروم‌کست بخشی از تلاش‌های وسیع‌تر گوگل برای کشاندن فناوری و سرویس‌ها به تلویزیون است. البته آن‌ها در این زمینه تنها نیستند. اپل و آمازون هم ست‌تاپ ‌باکس‌های خودشان را با رویکرد منحصربه‌فرد خود روی استریم موسیقی و سرویس‌های تلویزیون و سینما عرضه کرده‌اند.

هر شرکت هدفی مشابه دارد و آن هم تصاحب جای پایی در سرگرمی‌های اتاق نشیمن شماست؛ بخشی از زندگی مشتری‌ها که دهه‌هاست شرکت‌های فناوری را آشفته کرده است. بزرگان این صنعت از جمله مایکروسافت و اچ‌پی تلاش کرده‌اند تا دستگاه‌هایی به مشتریانشان ارائه کنند تا روی تلویزیون و سیستم‌های صوتی‌شان مورد استفاده قرار دهند، اما این تلاش در بهترین حالت با نتایج مبهمی همراه بود. اما همه بر سر یک چیز توافق داشتند و آن این‌که دربانِ فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مشتریان بودن، از ارزش بالایی برخوردار است. و با همین نیت، فروشگاه موسیقی آی‌تونز اپل توانست تا بخش کننده موسیقی ‌آی‌پاد خود را به پرفروش‌ترین دستگاه قابل حمل موسیقی دربازار بدل کند. حتی استیو جابز، یکی از موسسین اپل گفته بود که با تیم‌اش ساعت‌ها وقت صرف کرده به امید اینکه قبل از مرگش یک تلویزیون بسازد.

در میان شرکت‌هایی که این روزها بر سر جلب توجه مشتری درحال رقابت هستند، گوگل یک‌جورهایی منحصربه‌فرد است. این شرکت درحال عرضه دو دستگاه متفاوت برای تلویزیون است: کروم‌کست که اولین بار دو سال پیش در معرض دید قرار گرفت و Android TV که پارسال معرفی شد. این دو دستگاه بازار هدف متفاوتی هم دارند. Android TV یک کامپیوتر است که در یک جعبه کوچک چپانده شده و پر است از نرم‌افزارهای ویژه‌ای که اختصاصا طراحی شده‌اند تا به راحتی با تلویزیون و کنترل کار کنند.

کروم‌کست کم پر و بال‌تر است. یک دستگاه کوچک که به پشت تلویزیون متصل می‌شود و اساسا ساخته شده تا مشتریان به سادگی ویدیوهای اینترنتی، وب‌سایت‌ها و اپ‌ها را روی یک نمایشگر بزرگ تماشا کنند. راستی، کروم‌کست با قیمت 35 دلار، در مقایسه با Fire TV آمازون 39 دلاری و Apple TV با قیمت 69 دلار ارزان هم هست.

گوگل گفته که در دو سال اخیر استفاده از این دستگاه رو به ترقی بوده است. این شرکت اعلام کرده که مشتریانی که دستگاه کروم‌کست را خریداری کرده‌اند، 45 درصد بیشتر روی وب سایت ویدیوی یوتوب این شرکت وقت گذرانده‌اند. و حالا بیشتر از 90 شریک مهم، از جمله PBS ،Comedy Central و ABC در حال کار با گوگل هستند. البته این شرکت اعلام نکرده که چه تعداد کروم‌کست به فروش رسانده است و همچنین چند نفر به طور دائم از آن استفاده می‌کنند. اما گوگل این را خاطر نشان کرده که کاربران درحال حاضر 66 درصد بیشتر از زمانی که این دستگاه در سال 2013 عرضه شد ویدئو تماشا می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟