WatchOS 4
کنفرانس جهانی اپل گشایش یافت: ۱۶ میلیون توسعه‌دهنده اپل
کنفرانس اپل همچون سال‌های گذشته در حال برگزاری است. با توجه به آمار منتشر شده در خصوص ابزارها و تعداد کاربران اپل، انتظار می‌رود در کنفرانس امسال شاهد رونمایی از محصولات بزرگی باشیم. همانند سال گذشته سعی خواهیم کرد مهم‌ترین اتفاقات این کنفرانس را برای شما پوشش دهیم.

همانند روال‌ سال‌های گذشته، تیم کوک مدیرعامل اپل به روی صحنه آمد. او از کنفرانس امسال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ کل این شرکت یاد کرد. او صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد. کنفرانس اپل نزدیک به 15 سال است که به‌طور مستمر برگزار می‌شود. در طول این سال‌ها توسعه‌دهندگان زیادی به جمع بزرگ خانواده اپل محلق شدند. به‌طوری که اکنون تعداد توسعه‌دهندگانی که بر مبنای پلتفرم اپل به فعالیت اشتغال دارند، به رقم 16 میلیون توسعه‌دهنده رسیده است. درست در همین لحظه که در حال صحبت هستم نزدیک به 5300 توسعه‌دهنده در این سالن حضور دارند. توسعه‌دهندگانی که از 75 کشور مختلف به این مکان آمده‌اند. جوان‌ترین توسعه‌دهنده امسال با 10 سال سن موفق شده است 5 برنامه کاربردی را در فروشگاه اپل قرار دهد. در کنفرانس امسال شما درباره سیستم‌عامل ios، macOS، WatchOS و tvOS اخبار تازه‌ای خواهید شنید. کنفرانس امسال با رونمایی از سیستم‌عامل tvOS کار خود را آغاز کرد.

یکی از جالب‌ترین خبرهای امسال آمدن آمازون به اپل تی است. از سال جاری میلادی کاربران ستاپ‌باکس اپل تی‌وی این فرصت را به دست خواهند آورد تا از محتوای آمازون استفاده کنند. در مرحله بعد از اپل واچ‌ رونمایی خواهد شد. اپل‌واچ یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند حال حاضر جهان است.

پس از صحبت‌های تیم کوک، کوین لینچ به روی صحنه آمد تا درباره اپل واچ صحبت کند. او در آغاز صحبت‌های خود به نسخه جدیدی از سیستم‌عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند یعنی WatchOS 4 اشاره کرد. سیستم‌عامل فوق نسبت به اسلاف خود پیشرفت داشته و بر مبنای مناطق جغرافیایی مختلف اطلاعات ویژه‌ای در اختیار کاربر قرار خواهد داد. در این کنفرانس همچنین از نسخه پیشرفته‌تری از واچ فیس سیری نیز رونمایی شد.

سیری اکنون این توانایی را دارد تا به‌روزرسانی‌هایی را روی واچ‌فیس به نمایش در آورد. این‌گونه به نظر می‌رسد که نسخه جدید Watch OS4 هماهنگی بیشتری با سیری داشته باشد. از این پس ساعت اپل این توانایی را دارد تا زمان طلوع آفتاب را نشان داده یا زمان پرواز و اطلاعاتی از این دست را به نمایش در آورد. همچنین نحوه نمایش انیمیشن‌ها در رابط کاربری نیز دست‌خوش تغییراتی شده‌اند. در کنار این تغییرات برنامه‌های کاربردی مرتبط با فعالیت‌های ورزشی نیز بهبود پیدا کرده‌اند. Watch OS4 از این پس به شما اجازه می‌دهد اطلاعات خود را سفارشی کرده و به مربی هوشمندتری دسترسی داشته باشید.

همچنین WatchOS4 با ابزارها و تجهیزات ورزشی بیشتری در تعامل خواهد بود. اپل وعده داده است کاربران از پاییز امسال به این ویژگی‌ها دسترسی خواهند داشت. از این پس برنامه کاربری موزیک این توانایی را خواهد داشت تا به اپل واچ متصل شده و به‌طور خودکار همگام شود. قرار است داک جدیدی برای این سیستم‌عامل عرضه شود تا به کاربران اجازه دهد در حالت عمودی برنامه‌های کاربردی که به تازگی اجرا شده‌اند را پیمایش کنند. دمویی که اپل در این خصوص آن‌را پخش کرد کاربری را نشان می‌دهد که قادر است میان فعالیت‌های ورزشی مختلف پیمایش کند. توسعه‌دهندگان این توانایی را دارند تا از همین امروز نسخه جدید سیستم‌عامل فوق را دریافت کنند. قرار است در پاییز امسال نیز همه کاربران به‌روزرسانی مربوطه را به‌طور رایگان دریافت کنند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟