بحث داغ تبلیغات روی وب
آیا iOS9 اجازه نصب مسدودکننده های تبلیغات را می دهد
کاربران منتظر هستند تا جستجویی را در وب تجربه کنند که عاری از هرگونه تبلیغی باشد، اما مطرح کردن این موضوع همیشه مشکلات خاص خود را دارد. تبلیغات برای شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت و آمازون یک منبع درآمد بزرگ محسوب می‌شود.

مسدود کردن آگهی‌ها یکی از موضوعات بحث‌برانگیزی است که به عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت شناخته می‌شوند، گوگل نمونه‌ای از این موارد است. اما به نظر می‌رسد اپل واقعا به فکر این موضوع نیست و ویژگی جدیدی را برای اولین بار در iOS9 معرفی کرد. زمانی‌که این نرم‌افزار به طور رسمی عرضه شود شما توانایی نصب و مسدود کردن تبلیغات را خواهید داشت، اما هنوز درباره ماهیت دقیق آن اطلاعی در دست نیست.

افزونه مسدود کردن تبلیغات از مدت‌ها قبل در سافاری ویژه مک قرار داشت، اما معماری افزونه برای سافاری ویژه iOS کاملا محدود بود. اپل یک افزونه ویژه را برای مسدودکننده‌ها در نظر گرفته است. برنامه‌ها اکنون شامل افزونه‌ای برای بلوکه کردن محتوا هستند که می‌تواند منابعی شبیه به تصاویر و اسکرپیت‌ها را تعریف کرده تا برای سافاری بارگذاری نشوند. این اولین بار است معماری یک مسدودکننده تبلیغات به معنای واقعی برای توسعه‌دهندگان iOS برای ساخت و برای مصرف‌کنندگان برای نصب و استفاده ارائه می‌گردد. اپل، همچنین برای هماهنگ شدن با استراتژی‌های داخلی خودش در این زمینه اقدام به ارائه اخبار در قالب برنامه News  می‌کند که شامل تبلیغات بوده اما افزونه بلوکه کردن محتوا تأثیری روی این تبلیغات نخواهد گذاشت. اکنون کاملا مشخص است این ویژگی جذاب سافاری برای مسدود کردن تبلیغات ضربه بزرگی به گوگل خواهد زد. در حال حاضر سرویس‌های مختلفی در مک، دستگاه‌های آندروید و کامپیوترهای شخصی در دسترس هستند که Adblock محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. این افزونه حتی فهرست خاص خودش را میزبانی می‌کند که به سایت‌ها  اجازه می‌دهد آگهی‌های کوچکی را از طریق آن به نمایش گذارند.

در سکوت

اپل بدون هیچ‌گونه سر و صدای زیادی درباره این ویژگی، آن‌ را در iOS 9 قرار داده است و حتی این ویژگی را در کنفرانس توسعه‌دهندگان نیز مطرح نکرد، اما بخش کوچکی را در سایت خود به آن اختصاص داده است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به آدرس Content Blocking Safari Extensions مراجعه کنید. در حقیقت، اپل به خیلی از ویژگی‌ها در WWDC اشاره‌ای نکرد، برای آگاهی از بهترین ویژگی‌ها که ممکن است از وجود آن‌ها اطلاع نداشته باشید به مقاله زیر مراجعه کنید.

12 great iOS 9 features that Apple forgot to mention

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟