با ثبت رکورد 73 متر در ثانیه
تماشا کنید: رکورد جهانی سریع‌ترین پهپاد دنیا شکسته شد
استارت‌آپ‌های زیادی هستند که به‌شدت تلاش می‌کنند تا مسابقات پهپادها را به یک ورزش جدی و حرفه‌ای و یک لیگ پول‌ساز تبدیل کنند. بیشتر از همه، لیگ پهبادرانی یا DLR بوده که در طی این مدت فعالیت‌های زیادی در این خصوص انجام داده است.

لیگ DLR تا کنون موفق به جذب چندین سرمایه‌ ریسک‌پذیر و قراردادهای تلویزیونی بزرگ شده است. به‌تازگی مسابقات این لیگ در شهر لندن در انگلستان برگزار شد و شاهد رقابت حساس و نفس‌گیری بین پهپادها بودیم.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: این پهباد بدون دخالت انسان حرفه‌ای‌ترین تصاویر را ثبت می‌کند

یکی از نکات جالب توجه این لیگ، طراحی و تولید فناوری به‌دست اعضای این تیم است و از این بابت به‌خودش می‌بالد. پهپاد Racer3 توسط خود آن‌ها طراحی و ساخته شد و هم‌اکنون در همه لیگ‌ها استفاده می‌شود. گجتی که در این‌گونه لیگ‌ها شرکت می‌کند باید سریع باشد، ولی در کنار آن، چابکی و مقاوم بودن هم از فاکتورهای مهم است. حداکثر سرعت این گجت به حدود 36 متر در ثانیه می‌رسد. به‌نظر شما مهندسانی که این پهپادها را می‌سازند اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذرانند؟ پاسخ بسیار ساده است: ساخت دستگاه‌های عجیب و غیرعادی و تلاش برای شکستن رکورد سرعت. جالب است بدانید که DLR نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به‌ثبت رسانده است. آن‌ها موفق شدند با ساخت کوادکوپتر مجهز به باتری به سرعت 73 متر در ثانیه دست پیدا کنند.

البته تیم سازنده ادعا می‌کند در تست‌هایی که از نمونه اولیه این پهباد گرفته شد آن‌ها موفق شدند به‌سرعت 80 متر در ثانیه هم دست پیدا کنند اما زمان رکوردگیری گینس در یک مسافت 100 متری موفق نشدند دوباره آن‌را تکرار کنند. نمونه‌های قبلی توانسته بودند به سرعت‌های مشابهی دست پیدا کنند ولی در آخر، آتش گرفته و از بین رفتند. این پهباد تنها 800 گرم وزن دارد و چرخش پره‌های آن در هر دقیقه به 46 هزار بار می‌رسد.

بد نیست نگاهی داشته باشیم به لحظه رکوردشکنی تیم DLR با پهپاد Racer3:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟