شناورهای مستقل، نسل بعدی خودران‎ها
اولین کشتی باربری بدون خدمه تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
اولین کشتی باری خودران بدون خدمه در سال 2018 به بهره برداری خواهد رسید. این خبری است که به تازگی نشریه وال استریت ژورنال منتشر کرده است و قرار است این کشی تا سال 2020 کاملا مستقل و خودکار عمل کند. اما با تخمین قیمت سه برابری تا چه اندازه میتوان به آینده آن امیدوار بود؟

Yara Birkeland ساخته دست نوروژی‎ها است و برای ناوبری خود در اطراف سایر کشتی‎ها و پهلو گرفتن خود از جی‎پی‎اس، رادار، دوربين و سنسور استفاده خواهد کرد. تخمین زده می‎شود این کشی در حدود 25 میلیون دلار قیمت داشته باشد که حدود سه برابر گران‎تر از یک کشتی حمل بار استاندارد در اندازه مشابه است. اما مخترعان آن می‎گویند بدون نیاز به سوخت و خدمه، هزینه‎های عملیاتی سالانه آن تا 90 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. Yara می‎گوید خودکارسازی این کشتی مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

این شرکت در پستی منتشر شده در وب‎سایت خود نوشت: «Yara Birkeland در ابتدا کار خود را با نیروی انسانی آغاز خواهد کرد و در سال 2019 به سمت هدایت از راه دور پیش خواهد رفت و انتظار می‎رود تا سال 2020 تمام عملیات آن به صورت تمام خودکار انجام شود.»

این کشتی 100 کانتینره مشترکا توسط شرکت کشاورزی Yara International و شرکت فناوری Kongsberg Gruppen توسعه یافته است. برنامه ریزی شده تا این کشتی در اواخر سال 2018 کار جابجایی کود از یک کارخانه به بندر لارویک در فاصله 60 کیلومتری را انجام دهد.

مدیر تولید شرکت Yara، پیتر آستبو به نشریه وال استریت ژورنال گفت این شرکت قصد دارد روی کشتی‎های بزرگتری سرمایه گذاری کند و از آنها در مسیرهای طولانی‎تری که از مقررات بین المللی کشتی‎های بدون خدمه تبعیت می‎کنند استفاده کند. او گفت: «شاید روزی ما با این کشتی محصولات خود را از هلند تا برزيل حمل کنیم.»

Yara می‎گوید کشتی باربری جدیدش هیچ مواد آلاینده‎ای را به دریا نمی‎ریزد و این شرکت قصد دارد با حذف 40000 کامیون باربری که مناطق شهری را آلوده می‎کنند به کاهش آلودگی هوا نیز کمک کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟