خبر خوب برای علاقه‌مندان سیستم‌عامل‌های متن باز
جدیدترین نسخه‌های لینوکس Tiny Core و کورورا منتشر شدند + لینک دانلود
اگر از علاقه‌مندان و کاربران لینوکس هستید جدیدترین نسخه‌های مشتقات این سیستم‌عامل یعنی کورورا و Tiny Core منتشر شدند. در نسخه‌های جدید چندین تغییر مهم و اساسی ایجاد شده تا تجربه بهتری برای کاربران در پی داشته باشد. پس، بهتر است هرچه زودتر نسخه‌های جدید را دانلود کنید.

"Korora 26 "Bloat

کورورا لینوکس مشتقی از سیستم‌عامل محبوب فدورا است. در این نسخه شاهد پکیج‌های افزوده شده‌ای هستیم که توسط جامعه فدورا فراهم شده و تجربه منحصربه‌فردی را به‌کاربران ارائه می‌کند.

توسعه‌دهندگان کورورا لینوکس به‌تازگی نسخه "Korora 26 "Bloat را منتشر کردند. کد Bloat از یکی شخصیت‌های فیلم انیمیشن محبوب "در جستجوی نمو" الهام گرفته شده است.

مهم‌ترین ویژگی ارائه شده در این نسخه راه‌کار جدید آن برای بکاپ‌گیری است. لازم به‌ذکر است که از کورورا 26 به‌بعد، تنها سیستم‌های 64 بیت توسط این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌شوند، درست مانند همان چیزی که در Arch Linux و Manjaro رخ داد. اگر از سیستم 32 بیت استفاده می‌کنید زمان آن رسیده تا سخت‌افزارتان را تغییر دهید.

کورورا 26 در محیط‌های مختلف دسکتاپ با نسخه‌های اشاره شده در زیر قابل دانلود است:

- Cinnamon 3.4

- GNOME 3.24

- KDE Plasma 5.10

- Mate 1.18

- Xfce 4.12

برای دریافت لینک‌های دانلود به‌این آدرس مراجعه کنید.

Tiny Core 8.2

هدف از پروژه Tiny Core ایجاد یک سیستم‌عامل گرافیکی فوق‌العاده کوچک است که می‌تواند از روی سی‌دی-رام، درایو USB یا هارد دیسک بوت شود. علاوه بر این، Tiny Core با سرعت بسیار بالا بوت می‌شود و همیشه در رم سیستم قرار دارد.

چند روز پیش، توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل خبر از انتشار نسخه 8.2 دادند. نسخه جدید برای صیقل دادن تجربه فعلی است اما در کنار آن، شاهد چند تغییر اساسی در آن هستیم.

در Tiny Core 8.2، نسخه "بیزی‌باکس" از 1.27.1 به 1.27.2 ارتقاء یافته است. برای دریافت لینک دانلود این نسخه از لینوکس به‌این آدرس مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟