01/08/1396 - 20:07
 با استفاده از کابل های فیبرنوری زلزله را شناسایی کنید!
اگر تا به حال تصور می‌کردید که کابل‌های فیبرنوری تنها برای دسترسی به اینترنت و انتقال داده قابل استفاده هستند، سخت در اشتباه بودید.

1606683296_1_0.gif

دانشمندان فناوری تازه ای را ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان حرکت های غیرعادی در خطوط فیبرنوری را که ناشی از وقوع زلزله هستند، شناسایی کرد و از این طریق از چنین پدیده ای در نقاط مختلف زمین مطلع شد.
در روش یادشده از لیزر برای شناسایی حرکت های کابلهای فیبرنوری و ارسال اطلاعات مربوط به آن استفاده می شود. از این طریق هم می توان شدت زلزله رخ داده و هم جهت وقوع لرزش را شناسایی کرد.
سیستم جدید علاوه بر شناسایی انواع مختلف امواج لرزه ای، قابلیت برآورد شدت تهدید و میزان جدی بودن آن و همین طور تعیین موقعیت نسبتا دقیق محل وقوع زمین لرزه را دارد. با استفاده از این شیوه می توان از وقوع زلزله در مناطقی مطلع شد که با استفاده از روش های دیگر به دشواری قابل تشخیص و شناسایی است.
تلاش برای استفاده از کابل های فیبر نوری برای شناسایی زمین لرزه روش جدیدی نیست. اما پیش از این از حسگرهای صوتی جاسازی شده در نوارهای سیمانی بدین منظور استفاده می شد که روش چندان دقیقی نبود. اما در روش جدید بدون ایجاد تغییرات بیش از حد در کابل کشی فیبرنوری و با هزینه ای اندک می توان از وقوع زلزله مطلع شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟