تنها پیام‌های ارزشمند را بخوانید!
چگونه اعلان‌ها و پیام‌ها را به شکل متمایز در اندروید دریافت کنیم؟
بدون شک سیستم اطلاع‌رسانی اندروید یکی از بهترین قابلیت‌های این سیستم‌عامل است. اما کاربران اندروید می‌توانند نحوه نمایش اعلان‌ها و همچنین دریافت پیام‌ها را سفارشی‌تر از حالت پیش‌فرض کنند. به‌طوری که اعلان مربوط به هر پیام متنی به شکل متمایز از سایر پیام‌ها دریافت شود. برای این منظور شما به برنامه Converbration نیاز دارید.

Converbration برنامه‌ای است که با اتکا بر رویکردی جدید می‌تواند اعلان‌ها را به شکل هوشمندانه‌ای به شما نشان دهد. این برنامه قادر است برای نمایش اعلان‌ها از لرزش گوشی یا الگوهای صوتی در ارتباط با پیام‌ها آن هم بر مبنای محتوای یک پیام استفاده کند. این برنامه سعی می‌کند بر مبنای پیام‌ها نوعی واکنش خاص از خود نشان دهد. به‌طور مثال، یک سوال همراه با الگویی لرزشی یا الگوی صوتی که مدنظر است به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. یک پیام که همراه با علامت تعجب است بیان‌گر یک احساس هیجان‌برانگیز است. پیام‌های کوتاه همراه با لرزش یا صدای کوتاه و پیام‌های طولانی‌تر همراه با صدا و لرزش طولانی‌تر به شما اطلاع داده می‌شوند. در کنار موارد یاد شده کنترل‌های کاملا قابل تنظیمی نیز در اختیار شما قرار دارد. در مجموع باید بگوییم که این برنامه هر آن چیزی که برای سفارشی‌سازی اعلان‌ها به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

چگونه می‌توانیم از این برنامه استفاده کنیم.

ابتدا به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کرده و برنامه ‌‌‌ Converbration را دانلود کنید. پس از دانلود برنامه را اجرا کنید. این برنامه از طریق نمایش دستورالعمل‌های ساده‌ای به شما اعلام می‌دارد که مجوز لازم برای دسترسی به اعلان‌ها و پیام‌های متنی را در اختیارش قرار دهید. این مجوزها برای سفارشی‌سازی اعلان‌ها ضروری است.

هنگامی که مجوزهای مربوطه را تخصیص دادید، به شما خلاصه‌ای از کارهایی که این برنامه قادر به انجام آن‌ها است همراه با یک مثال ساده از چهار کاری که این برنامه برای نمایش اعلان‌ها قادر به انجام آن‌ها است نشان داده می‌شود. در مرحله دوم به شما اجازه می‌دهید تا الگوهای صوتی یا لرزشی را آزمایش کنید. من شخصا ترجیح می‌دهم از صداها استفاده کنم، به واسطه آن‌که سریع متوجه دریافت اعلان‌ها می‌شود.

پس از انتخاب صدای موردنظر و لمس آیکن فلش به صفحه اصلی برنامه وارد می‌شوید که دکمه بزرگ Settings روی آن قرار دارد.

با کلیک روی دکمه Settings به تنظیمات برنامه وارد می‌شوید.

با این تنظیمات شما می‌توانید بر عملکرد برنامه کنترل کاملی داشته باشید. با توجه به این‌که توضیحات هر یک از این تنظیمات مفصل است ما خلاصه‌ای از عملکرد هر یک از این گزینه‌ها را شرح می‌دهیم.

Notification Style

این گزینه مکانی است که به شما اجازه می‌دهد کارهایی که برنامه Converbration قادر به انجام آن‌ها است را سفارشی‌سازی کنید. در این مکان تنها یک گزینه در ارتباط با صدا وجود دارد. سایر گزینه‌ها در ارتباط با الگوهای لرزشی هستند که به نظر می‌رسد تمرکز اصلی برنامه نیز بر این الگوها قرار دارد. البته می‌توانید از گزینه Quick نیز در این بخش استفاده کنید.

Context & Emotion

این گزینه مکانی است که از طریق آن می‌توانید بر نحوه واکنش برنامه به محتوای هر پیام کنترل و نظارت داشته باشید. در این مرحله می‌توانید نحوه واکنش به پیام‌های اورژانسی، سوالات، پیام‌های احساسی مثبت یا منفی، پیام‌های NSFW، پیام‌های مالی و پاسخ‌های بله یا خیر را مدیریت کنید. در مقابل هر گزینه مقادیری وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها گزینه موردنظر را انتخاب کنید. به‌طور مثال اگر گزینه پول را فعال کنید و در پیامی که دریافت می‌کنید کاراکتر $ باشد در زمان دریافت یک پیام صدایی متمایز را دریافت می‌کنید.

Custom Filters

این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا فیلترهایی را برای بر مبنای یکسری کلیدواژه‌ها و جملات تعیین کنید. در این حالت برنامه هر زمان کلیدواژه‌ای را در یک اعلان یا پیام دریافت کرد این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

Sleep Mode

این گزینه به شما اجازه می‌دهد زمان‌هایی که تمایل ندارید برنامه فعالیت عادی خود را انجام دهد را مشخص کنید. همچنین گزینه‌ای وجود دارد که اجازه می‌دهد برای اعلان‌های خیلی مهم برنامه همچنان فعال باشد.

System Settings

این گزینه به شما اجازه می‌دهد به گزینه‌های خاص‌تر و همچنین فعال یا غیرفعال کردن سریع برنامه دسترسی داشته باشید. دسترسی به گزینه‌هایی که در ارتباط با Android View قرار دارند از جمله گزینه‌های این بخش هستند. دکمه‌ای در پایین سمت راست صفحه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از طریق یک اعلان آزمایشی همه تنظیمات را آزمایش کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟