31/01/1398 - 14:25
جزئیات افزایش حقوق 2 مرحله‌ای بازنشستگان کشوری
افزایش 2 مرحله‌ای حقوق بازنشستگان کشوری گام ابتدایی خود را طی کرد و اولین حقوق بازنشستگان کشوری با افزایش 2 مرحله‌ای در فروردین ماه 98 واریز شد. جزئیات افزایش 2 مرحله‌ای حقوق بازنشستگان کشوری ذر سال 98 را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

افزایش 2 مرحله‌ای حقوق بازنشستگان کشوری 98

دکتر سید میعاد صالحی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی یکی از مجموعه‌های مهم کشور است که در ساحت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفای نقش می‌کند اظهار کرد: از یک سو به بیش از یک میلیون و 400 هزار بازنشسته و وظیفه بگیر متعهد هستیم و از سوی دیگر حدود یک میلیون شاغل در مجموعه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی داریم که کسورات پرداخت می‌کنند و نسبت به تأمین آتیه این افراد نیز وظیفه داریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره پرداخت حقوق بازنشستگان در سال 98 و افزایش دریافتی آنها، عنوان کرد: از آنجا که فروردین ماه، ماه اول سال است، به طور معمول ممکن است پرداخت ها با مشکلاتی روبرو شده و کمی دیرتر صورت بگیرد، اما با تلاش پرسنل صندوق و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه، این حقوق‌ها در روزهای گذشته به حساب بازنشستگان واریز شد.

مبنای پرداخت افزایش 2 مرحله‌ای حقوق بازنشستگان کشوری 98

مبنای این پرداخت به بازنشستگان، حقوق اسفند ماه به علاوه 400 هزار تومان افزایش مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که روزهای گذشته واریز شد.

افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری 98

صالحی درباره افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان نیز گفت‌: با توجه به این که احکام حقوقی سال 98 هنوز صادر نشده است، تلاش می‌کنیم که در اولین فرصت بتوانیم این کار را صورت داده و پرداختی را بر مبنای آن انجام دهیم، بنابراین چون هنوز احکامی صادر نشده بود و با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور برای این که بازنشستگان کمی از تنگنا خارج شوند، در کنار حقوق‌ها، 400 هزار تومان به صورت علی الحساب برای آنها واریز شد که البته این پرداخت در دو مرحله و در فاصله چند ساعت انجام شد، زیرا حجم عملیات بانکی مربوطه بسیار سنگین است.
وی با تاکید بر این که پیگیر صدور احکام جدید بر اساس مصوبات دولت و نیز قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت ممکن هستیم، درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری سال 98 اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی است و علاوه بر این 400 هزار تومان ثابت، درصدی به آن اضافه خواهد شد که منتظر هستیم سازمان برنامه جزئیات آن را قطعی کند تا بر مبنای آن حقوق قطعی بازنشستگان واریز شود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری 98

وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق، مطالبه جدی و به حق بازنشستگان است و یک عقب ماندگی جدی در این زمینه داریم و لازم است گام‌های عملیاتی در جهت جبران آن برداریم، همچنین در خصوص اقدامات انجام شده به زودی گزارشی به بازنشستگان ارائه خواهیم داد.

ایسوس

نظر شما چیست؟