دانلود کتاب آیین نامه رانندگی
17/08/1399 - 13:22
دانلود نمونه سوالات آزمون آیین‌نامه رانندگی
اآزمون آیین نامه رانندگی یکی از مهمترین بخش های گرفتن گواهینامه رانندگی می باشد. که اغلب هنر آموزان در بار اول در این آزمون موفق نیستند. در این ما تلاش کردیم با جمع آوری بهترین مجموعه از نمونه سوالات آیین نامه با جواب به شما کمک کنیم تا در امتحان آیین نامه اصلی موفق شوید.

آیین نامه رانندگی

  • آیین نامه رانندگی، مجموعه ای از دستورات، قوانین و مقررات است که به منظور افزایش ایمنی در جاده ها و خیابان ها و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی وضع شده اند. آموزش صحیح به افرادی که متقاضی دریافت انواع گواهینامه رانندگی با خودرو و ماشین های سنگین هستند امری ضروری است و اجرای دقیق آن بر عهده مؤسسات آموزشی معتبر می باشد.
  • آزمون آیین نامه رانندگی اصلی شامل بخش ها و مفاهیم متعددی است که به صورت مدون و کامل در کتاب راهنمای دریافت گواهینامه درج شده است. آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی، قوانین ترافیکی و نحوه رانندگی ایمن با خودرو، آشنایی با سیستم های فنی یک خودرو، روش های تعمیرات و نگهداری قطعات خودرو و سایر موارد فرهنگ سازی رانندگی و حقوق شهروندی، مهم ترین سرفصل های آموزشی برای تست آیین نامه رانندگی اصلی هستند.

امتحان آیین نامه رانندگی اصلی دریافت گواهینامه رانندگی شامل چه موارد است؟

  • آزمون آیین نامه رانندگی اصلی که متقاضیان دریافت گواهینامه باید در آن قبول شوند شامل موارد و اصطلاحاتی است که در حوزه ترافیک مطرح می شود و یک راننده برای رانندگی با وسایل نقلیه باید بر آن ها به خوبی مسلط باشد.
  • سوالاتی که در این قسمت مطرح می شوند اکثراً شامل آشنایی با تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اصطلاحات تخصصی راه و جاده هستند.
  • به طور مثال، راه های فرعی و اصلی، تابلوها و علائم خطر و احتیاط، انواع علائمی که در کنار خیابان ها و جاده ها یا مسیر پیاده روها نصب می شوند و آشنایی با انواع وسایل نقلیه و تقدم عبور هر یک از آن ها در موقعیت های مختلف، تنها بخشی از مهم ترین موارد تست آیین نامه رانندگی اصلی هستند.

نکات مهم برای موفقیت در تست آیین نامه رانندگی 

  • بهترین راه برای موفقیت در آزمون آیین نامه رانندگی اصلی، شرکت در آزمون ها و به ویژه آزمون آیین نامه رانندگی اصلی آنلاین است.
  • اگر در یک آزمون 30 سوالی آیین نامه رانندگی شرکت کنید و سپس در پایان آزمون نتایج را ثبت کنید به راحتی می توانید نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید.

** به طور مثال، ممکن است در سوالات مربوط به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و یا مقررات ایمنی و ترافیک یا در سوالات مربوط به بخش فنی دچار مشکل باشید. در این صورت به راحتی با آزمون های آنلاین می توانید آن ها را برطرف کنید.

  • یکی دیگر از راه های موفقیت در آزمون آیین نامه رانندگی اصلی، مطالعه کتاب مخصوص آزمون و قوانین رانندگی است.
  • البته باید این نکته را همواره در خاطر داشته باشید که استفاده از کتاب و منابع متنی آزمون آیین نامه رانندگی یا دریافت و دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی اصلی حتماً مطابق با آخرین تغییرات سال صورت گیرد و منابع و مطالب به روز و جدید باشند.
  • تست آیین نامه رانندگی اصلی شامل تعدادی سوال فنی و کاربردی است. حدود 7 سوال از کل سوالات این آزمون مربوط به بخش فنی خودروها است. پیشنهاد می کنیم حداقل یک هفته زودتر از روز آزمون، شروع به مطالعه منابع و سوالات پر تکرار سال های قبل کنید.
  • ترس و استرس روز آزمون آیین نامه رانندگی اصلی عامل اصلی عدم موفقیت شرکت کنندگان در آزمون است. این حالت به ویژه برای جوان ترها که دارای حداقل سن دریافت گواهینامه رانندگی هستند، بیشتر صدق می کند. بنابراین غلبه بر استرس و نگرانی های روز امتحان می تواند موجب موفقیت کاربر در اولین آزمون باشد.

دانلود نمونه سوالات آزمون آیین‌نامه رانندگی

  • در انتهای مطلب میتوانید نمونه سوالات را بصورت pdf دانلود و مطالعه نمایید.

مهمترین تابلوهای راهنمایی رانندگی

 تعدادی از مهمترین تابلوهای راهنمایی رانندگی را که در آزمون های آیین نامه رانندگی از آنها استفاده میشود را به شما معرفی کنیم این تابلو معمولا به خاطر شبیه بودن بسیاری از عزیزان را به اشتباه می اندازند و باعث رد شدن شما در آزمون های آیین نامه رانندگی می شوند.

تابلوهای راهنمایی رانندگی مشابه

  • در اینجا تعدادی از مهمترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی که بیشترین شباهت را به هم دارند و ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد را برای شما آورده ایم.

1. همان گونه که در زیر مشاهده میکنید این سه تابلو بسیار شبیه هم هستند اما هر کدام معنی مخصوص به خود را میرساند.

1. همان گونه که در زیر مشاهده میکنید این سه تابلو بسیار شبیه هم هستند اما هر کدام معنی مخصوص به خود را میرساند.

2. تابلوهای خطرات جاده ای را جدی بگیرید 

  • در زیر تابلوها ی مشابه مربوط به خطرات جاده ای میباشد که بعضی از آنها بسیار شبیه به هم هستند و تمامی آنها از تابلوهای مهم هستند.

در زیر تابلوها ی مشابه مربوط به خطرات جاده ای میباشد که بعضی از آنها بسیار شبیه به هم هستند و تمامی آنها از تابلوهای مهم هستند.

3. تابلوهای عبور ممنوع

این علائم که از مهمترین تابلوهای راهنمایی رانندگی هستند نشان میدهند عبور چه وسایل نقلیه ای از راه مورد نظر ممنوع میباشد . از آنجایی که تعدادی از این تابلو ها شبیه هم هستند موجب سردرگمی در تست های آیین نامه رانندگی میشوند.

نکته ی مهم : تمام تابلو های دایره ای شکل با نوار حاشیه ی قرمز شما را از انجام کاری منع میکنند.

نکته ی مهم : تمام تابلو های دایره ای شکل با نوار حاشیه ی قرمز شما را از انجام کاری منع میکنند.

تعدادی از تابلوهای عبور ممنوع عبور خودروهایی با ویژگی های خاصی مانند طول و وزن و ارتفاع خاصی را ممنوع میکنند مانند زیر:

تعدادی از تابلوهای عبور ممنوع عبور خودروهایی با ویژگی های خاصی مانند طول و وزن و ارتفاع خاصی را ممنوع میکنند مانند زیر:

علائم راهنمایی و رانندگی مربوط به عابر پیاده

  • این علائم هم گاهی ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد پس دقت لازم را داشته باشید.

این علائم هم گاهی ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد پس دقت لازم را داشته باشید.

نمونه سوالات فنی آزمون آیین نامه رانندگی

  • همان گونه که میدانید آزمون آیین نامه رانندگی اصلی دارای بخش های مختلفی است که یکی از مهمترین بخش های آن سوالات فنی آیین نامه رانندگی اصلی میباشد که در این جا به بررسی آن ها میپردازیم آزمون فنی آیین نامه رانندگی اصلی به صورت جداگانه گرفته نمیشود و در قالب همان آزمون آیین نامه رانندگی اصلی که توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته میشود بخش فنی هم پرسش میشود.

مهمترین نمونه سوالات فنی آیین نامه رانندگی با جواب

1. کدام قطعه در خودرو از ورود بخار بنزین به فضای آزاد جلوگیری میکنه ؟

1. فیلتر بنزین

2. کاتالیست

3. کنیستر

4. فیلتر هوا

2. کدام قطعه از ورود گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری میکند؟

1. صافی هوا

2. انژکتور

3. رادیاتور

4. پروانه

3. انتقال نیرو از موتور به گیربکس وظیفه کدام قطعه در خودرو میباشد؟

1. دیسک

2. کلاچ

3. دیفرانسیل

4. میل لنگ

4- وظیفه ی واشر سرسیلندر چیست؟

1. آب بندی بین سرسیلندر موتور و بدنه اصلی

2. مانع شدن از ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور

3. مورد یک و دو

4. هیچ کدام

5- عمر مفید کنیستر چند سال می باشد؟

1. 1 سال

2. 2 سال

3. 3 سال

4. 4 سال

6- شکستگی جلو بندی چه مشکلی را ایجاد میکند؟

1.  سخت شدن کنترل ماشین و فرمان

2. افزایش مصرف سوخت

3. کشیدن ماشین به یک طرف

4. خوب کار نکردن موتور

7-تاثیرات ضد یخ چیست؟

1. جلوگیری از یخ زدگی آب رادیاتور

2. به تأخیر اندازی نقطه جوش آب

3. جلوگیری از زنگ زدگی رادیاتور و قطعات

4. همه ی موارد

نمونه سوالات فنی آیین نامه رانندگی با جواب تشریحی

در آزمون آیین نامه رانندگی اصلی سوالات تشریحی وجود ندارد اما در اینجا ما برای یادگیری بهتر شما و این که ابتدا موضوع و نکات مهم فنی خودرو را یاد بگیرید به صورت تشریحی تعدادی پرسش و پاسخ را برای شما اماده کرده ایم .

1. وظیفه ی ترمز ABS چیست ؟

  • وظیفه این سیتم جلوگیری از قفل شدن چرخ ها و ثبات خودرو در هنگام ترمز گیری است این سیستم با بررسی سرعت چرخش چرخ و فشار وارده به پدال ترمز در صورت تشخیص قفل شدن چرخ ها وارد عمل میشود.

2. وظیفه ی تسمه تایم چیست؟

  • زمان بندی سوپاپهای خودرو را کنترل میکند . و بسته به نوع خودرو باید هر 60 تا 90 هزار کیلومتر عوض شود تا به خودرو آسیبی نرسد.این تسمه قدرت میل لنگ را به میل سوپاپ منتقل میکند.

3. وظیفه ی فیلتر هوا و فیلتر روغن و فیلتر بنزین چیست؟

  • فیلتر ها همان گونه که از اسمشان پیداست وظیفه ی تمیز کردن چیزی را بر عهده دارند.فیلتر هوا گرد و خاک هوای ورودی به موتور را میگیرد تا هوای تمیز برای سوختن به موتور وارد شود . فیلتر روغن ، ذرات فلزی که از اصطکاک موتور در روغن موتور حل شده اند را میگیرد. فیلتر بنزین هم بنزین را قبل از وارد شدن به موتور از زنگ و دیگر ذرات تمیز میکند.

4.وظیفه ی جلوبندی خودرو چیست؟

  • جلوبندی خودرو سیستم تعلیق آن است که وظیفه ی خوشدستی خودرو و جلوگیری از وارد شدن ضربه ی ناشی از خرابی راه به سرنشینان خودرو میشود.شامل فنرها و سیبک ها و طبق و … راه های تشخیص خرابی جلو بندی را میتوان سواری خشک ماشین عملکرد ضعیف فرمان و پاسخ نامناسب خودرو هنگام آزمون تکان بیان کرد.

5.سیستم انتقال قدرت شامل چه بخش هایی است؟

  • این سیستم شامل بخش های کلاچ ،گیربکس(جعبه دنده)،دیفرانسیل است .

 کتاب آیین نامه رانندگی چاپ جدید

  • کتاب آیین نامه رانندگی کتابی است که با خواندن آن با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا میشوید همان گونه که میدانید این کتاب حجم نسبتا زیادی دارد و بسیاری از متقاضیان دریافت گواهینامه به دنبال راهی راحت تر برای یادگیری آیین نامه راهنمایی و رانندگی مانند خلاصه ی کتاب آیین نامه رانندگی میگردند.

کتاب آیین نامه رانندگی جدید سال 99 چه تفاوتی با قدیمی دارد؟

  • بحث برانگیزترین تفاوت که بین کتاب آیین نامه رانندگی جدید و قدیمی وجود دارد را میتوان سوالات تست آزمون آیین نامه رانندگی که در انتهای چاپ قدیمی وجود دارد نام برد .
  • متاسفانه در چاپ جدید  این بخش حذف شده و هنرآموزان رانندگی نمیتوانند با  تست آزمون آیین نامه رانندگی آشنا شوند و توانایی خود را بسنجند.

دانلود کتاب راهنمایی و رانندگی

  • در این مطلب میتوانید کتاب راهنمایی و رانندگی را بصورت pdf دانلود و مطالعه نمایید.

اپلیکیشن نمونه سوالات آزمون آیین نامه رانندگی

 دانلود اپلیکیشن آیین نامه رانندگی از کافه بازار

                                                                  دانلود اپلیکیشن آیین نامه راهنمایی و رانندگی از کافه بازار

 دانلود اپلیکیشن آیین نامه رانندگی ازگوگل پلی 

                                                                 دانلود اپلیکیشن آیین نامه راهنمایی و رانندگی ازگوگل پلی 

 دانلود اپلیکیشن آیین نامه رانندگی ازمایکت 

                                                               دانلود اپلیکیشن آیین نامه راهنمایی و رانندگی ازمایکت 

 دانلود اپلیکیشن آیین نامه رانندگی برای ios

                                                              دانلود اپلیکیشن آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای ios

فایل پیوست: 

ایسوس

نظر شما چیست؟