راهنمای ثبت نام وام ازدواج در سال 1401
18/01/1401 - 15:55
 شرایط دریافت وام ازدواج 120 میلیون تومانی- فروردین 1401
وام ازدواج کمک هزینه‌ای از طرف دولت برای کمک به جوانان و تازه عروس و دامادها می باشد. این وام هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد. البته این که تا چه حد کمک می رساند بسته به نوع طبقه ای است که زوجین در آن بزرگ شده اند. در ادامه به شرایط و راهنمای ثبت نام دریافت وام ازدواج پرداخته‌ایم.

افزایش مبلغ وام ازدواج در سال 1401

حاجی‌‌دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق:

  • مبلغ وام ازدواج به 120 ميليون تومان افزایش یافت.
  • براساس مصوبه اعضای کمیسیون، وام ازدواج  120 ميليون تومان و بازپرداخت آن 10 ساله خواهد شد.
  • به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد، مبلغ  150 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

پرداخت وام ازدواج 120 میلیونی به بانک‌ها ابلاغ شد

1. به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به کلیه زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از یکم فروردین سال 97 است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

  • تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 1401 برابر 120 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10 ساله است.

2. به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف 100 میلیون تومان افزایش دهد.

  • بانک‌ها باید برای ضمانت صرفاً یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.
  • مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و کلیه مدیران و کارکندان ذیربط است. عدم اجراء یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح می‌باشد.  همچنین تمامی بانک‌ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

3. مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی به ستاد اجرائی فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد. زوجین می‌توانند به جای استفاده از تسهیلات موضوع این بند، از این تسهیلات حسب مورد به همان میزان، تمام یا بخشی از تسهیلات خود را از این طریق دریافت کنند و به مصرف برسانند.

  • ضمن اینکه با عنایت به مفاد ماده 50 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افراد مندرج در قانون مذکور مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی می‌باشند.
  • این بخشنامه به بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات، رفاه کارگران، توسعه تعاون، اقتصاد نوین، کارآفرین، پارسیان، سامان، پاسارگاد، سرمایه، سینا، قرض‌الحسنه مهر ایران، دی، شهر، گردشگری، ایران زمین، خاورمیانه، آینده، قرض‌الحسنه رسالت، مشترک ایران - ونزوئلا، صندوق کارآفرینی امید، موسسه اعتباری ملل، موسسه اعتباری کاسپین و پست بانک ابلاغ شده است.

 شرايط عمومی متقاضيان وام ازدواج 120 میلیونی

1. دارا بودن  تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران .

2. به هر يک از زوجـــين مــبلغ 120 ميليون تومان تسهيلات ازدواج تعلق می‌گيرد. 

  •   تبصره 1 :  به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور،  به هر یک از زوجین مبلغ  120 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
  •   تبصره 2 :  به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد، مبلغ  150 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
  •   تبصره 3 :  کليه شهروندان ايرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ايران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .
  •    تبصره 4 :  اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسمی توسط مراکز اقليت‌های دينی در داخل کشور مورد تاييد قرار گيرد معادل عقدنامه تلقی گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت نام خواهند بود .

3. دارا بودن کارت ملی ( موقت يا دايم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی . 

4. با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)

5. به استناد مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 01‏/01‏/1397 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

 مدارک مورد نياز وام ازدواج  120 ميليون تومانی

  1.  اصل و کپی سند ازدواج  
  2. اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين 
  3.   اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين 
  4.  اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) زوجين 
  5.  اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) ضامن 
  6. کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين 
  7. کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام وام ازدواج

 

شرايط ضامنين وام ازدواج 1401

      1- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ یکصد و بیست میلیون (120.000.000) تومان با دوره بازپرداخت 10 ساله با اعتبارسنجی و سفته و یا یک ضامن معتبر می باشد.

مدت بازپرداخت تسهيلات و کارمزد وام ازدواج 1401

  •  مدت بازپرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 10 ساله و نرخ کارمزد 4 درصد می باشد .
  • اقساط مربوطه 120 ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می باشد .

دستور العمل اجرايی پرداخت وام ازدواج ايثارگران

  ماده 1- تسهيلات موضوع اين دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به ميزان دو برابر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت مي شود.

  •    تبصره 1 :  به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور،  به هر یک از زوجین که مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران باشند، مبلغ  240 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
  •  تبصره 2 :  به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد و مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران باشند، مبلغ  300 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

ماده 2- متقاضی ايثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نمايد که همانند ساير متقاضيان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد.

ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران، افراد ايثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند.

ماده 4- مدت بازپرداخت تسهيلات موصوف، همانند ساير متقاضيان حداکثر 10 سال (120 ماه) می باشد.

 ماده 5- پرداخت تسهيلات موضوع اين دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.

 ماده 6- رعايت ساير شرايط و ضوابط اعطای تسهيلات قرض الحسنه ازدواج برای اين تسهيلات الزامی می باشد.

ماده 7- درراستای اجرای ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده 1 دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:

  •   خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.
  •    خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.
  •    در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

راهنمای ثبت نام و دریافت وام ازدواج 120 میلیونی- سال 1401

  روش ثبت نام

  •   کليه متقاضيان وام ازدواج که واجد شرايط فوق می‌باشند ، ابتدا بايد از طريق همين سايت ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکميل نمايند که در صورت موفقيت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، يک کد رهگيری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.
  •  متقاضيان موظف هستند جهت اطلاع از وضعيت ثبت نام خود و هـمچنين نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همين سايت مراجعه کرده و در صورتيکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعيين شده باشد بايد با در دست داشتن مدارک مورد نياز، ظرف مدت زمانی که از طرف سايت اعلام  می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمايند . بديـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضيان در زمـان تعيين شده ، ثبت نـام آنهاکان لم يکن تلقی می‌گردد .

1. مطالعه دقيق شرايط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج 120 میلیونی ، قبل از ثبت نام 

2.  ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت ve.cbi.ir برای هر يک از زوجين بصورت جداگانه

3. دریافت کد رهگیری 10 رقمی

4. مراجعه به سايت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج

4. مراجعه به سايت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطاي وام ازدواج

  • مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک ها با توجه به میزان منابع قرض الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

5. مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر 12 روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم

6. اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه

  • در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعيين شده ، اطلاعات ثبت نامی شما حذف خواهد شد. 
  • متقاضيان دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، پس از پذيرش توسط شعب بانک ها، حداکثر ظرف مدت 45 روز کاری نسبت به تکميل مدارک مورد نياز اقدام نمايند و در صورت عدم تکميل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف گردد تا امکان بهره مندی ساير متقاضيان در صف از تسهيلات مذکور و شفافيت عملکرد بانک ها به عمل آيد.

تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان وام ازدواج 120 میلیونی

  • سامانه وام ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان وام ازدواج می باشد.
  • شایان ذکر است سامانه این بانک، هیچگونه ارتباطی با وب سایت کـندو و سایر سایت های فعال در این زمینه ندارد و متقاضیان می توانند بطور مستقیم نسبت به ثبت نام خود در سامانه ve.cbi.ir اقدام نمایند .

سوالات متداول در رابطه با وام ازدواج 1401

1 - شرايط لازم جهت ضامن در زمان اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج کدام است؟

در خصوص اخذ ضامن جهت بهره مندی از وام ازدواج، حسب مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهيلات کمتر از مبلغ 100 ميليون ريال يک ضامن معتبر و برای تسهيلات 200 ميليون ريال دو ضامن معتبر کافيست که تشخيص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل می باشد.

2 - اگر متقاضی در زمان ثبت نام و پر کردن فرم مربوطه در پايان مراحل مربوطه موفق به دريافت کدرهگيری نشده است به چه صورت می تواند اين کد را دريافت نمايد؟

  • متقاضی می تواند با مراجعه به قسمت بازيابی کدرهگيری و وارد کردن مشخصات مربوطه در قسمتهای مشخص شده نسبت به بازيابی کد رهگيری اقدام نمايد.

3 - هنگام ثبت نام اوليه ، مشخصات متقاضيان به اشتباه درج گرديده ، ليکن ثبت نام در سامانه انجام شده است برای اصلاح مشخصات چه کار بايد انجام دهم؟

  • در زمانيکه متقاضی ثبت نامه اوليه انجام داده و هنوز صحت و سقم اطلاعات متقاضی از سوی ثبت احوال تاييد نشده باشد متقاضی می تواند با مراجعه به قسمت ويرايش ثبت نام قبلی نسبت به اصلاح مشخصات خود اقدام نمايد. همچنين اگر صحت مشخصات متقاضی توسط ثبت احوال انجام شده باشد مجدداً متقاضی از قسمت ويرايش ثبت نام قبلی می تواند اصلاح مشخصات را انجام نمايد. ولی اگر صحت و سقم اطلاعات متقاضی توسط ثبت احوال تاييد نشده باشد متقاضی می بايد با مراجعه به قسمت ثبت نام جديد نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمايند.

4 - در صورتيکه برای بانکی جديد ثبت نام نموده اما با بانک قبلی خود به توافق رسيده باشم و قرار است اين بانک وام ازدواج را به بنده پرداخت نمايد، چطور می توانم ثبت نام جديد خود را حذف نمايم؟

  • اگر در بانک جديد تا کنون تعيين شعبه نشده باشيد می توانيد با مراجعه به قسمت حذف ثبت نام، ثبت نام قبلی خود را حذف نماييد.

5 - آيا ثبت نام ازدواج از طريق پست امکان پذير می باشد؟

  • خير‌، متقاضی صرفاً از طريق اين سامانه امکان ثبت نام دارد.

6 - آيا پس از گذشت تاريخ انقضاء تعيين شعبه امکان تمديد مهلت وجود دارد؟

  • با توجه به محدوديتهای موجود بانکها قادر به تمديد مهلت مراجعه برای متقاضيان نبوده و متقاضيان ملزم می باشند پس از تعيين شعبه از سوی بانک عامل، حداکثر ظرف 12 روز کاری به شعبه تعيين شده مراجعه نمايند.

7 - آيا برای دريافت وام ازدواج، ثبت نام يکي از زوجين کافی است؟

  • خير ، از آنجا که زوج و زوجه هر کدام دارای شخصيت حقيقی مستقل می باشند ، می بايد به طور جداگانه ثبت نام نمايند و کد رهگيری دريافت و جهت پيگيری های بعدی يادداشت نمايند.

8 - مدت زمان طولاني در صف انتظار تعيين شعبه هستم از کجا می توانم موضوع را پيگيری نمايم؟

  • چون تعيين شعبه از طريق ادارات سرپرستی بانکها انجام می پذيرد متقاضيان می توانند با مراجعه به اين مراکز از روند تعيين شعبه خود مطلع گردند همچنين با مراجعه به قسمت تماس با پشتيبانی بانکها نيز می توانيد به صورت تلفنی مراحل مربوطه را پيگيری نمائيد.

9 - آيا برای اخذ وام ازدواج ، داشتن عقد نامه رسمی صادر شده از دفتر خانه‌های ازدواج و طلاق الزامی است؟

  • بلی.

10 - آيا وام ازدواج برای دومين بار پرداخت می شود؟

  • وام ازدواج به هيچ وجه دوبار پرداخت نمی گردد و هر فرد تنها يکبار می تواند از وام ازدواج استفاده نمايد.

11 - آيا مابه التفاوت تسهيلات ازدواج به متقاضيانی که در ازدواج اول خود از تسهيلات کمتری نسبت به مبالغ فعلی استفاده کرده اند و مجداً ازدواج می نمايند تعلق می گيرد؟

  • خیر.

12 - آيا وام ازدواج به ازدواج دوم تعلق می گيرد؟

  • در صورتيکه که متقاضی در ازدواج اول خود تسهيلات دريافت ننموده باشد می تواند در ازدواج بعدی با رعايت ساير شرايط و مقررات مربوطه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج دريافت نمايد.

13 - آيا استفاده از تسهيلات ازدواج ، دارای محدوديت حداکثر سن می باشد؟

  •  بله، به افراد بالای 50 سال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق نمی گیرد.

14 - حداقل سن جهت دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج چند سال می باشد؟

  • برای دختران 13 سال تمام شمسی و برای پسران 15 سال تمام شمسی

15 - آيا تسهيلات ازدواج به افراد کمتر از 18 سال تعلق می گيرد؟

  •  بلی در ابتدا زوج و زوجه هر کدام به تنهايی در سامانه ازدواج ثبت نام می نمايند و پس از تعيين شعبه و طی مراحل مربوطه تسهيلات ازدواج به ولی يا قيم قانونی وی پرداخت می گردد.

16 - پس از ثبت نام متقاضی و عدم مراجعه به موقع به شعبه تعيين شده ، در صورت حذف مشخصات آيا فرد می تواند مجدداً ثبت نام نمايد؟

  •  بلی متقاضيان می توانند با رعايت ساير شرايط در دستورالعمل سامانه و با مراجعه به قسمت ثبت نام جديد اقدام به انتخاب بانک جديد نمايند.

17 - آيا متقاضی پس از ثبت نام برای يک بانک می تواند ثبت نام خود را باطل و برای يک بانک ديگر ثبت نام نمايد؟

  • چنانچه متقاضی از سوی بانک تعيين شعبه شده باشد، و متقاضی به مدت 12 روزکاری به شعبه مورد نظر مراجعه ننمايد، شخص از سامانه بانک مربوطه حذف شده و می تواند مجدداً ثبت نام نمايد ولی اگر متقاضی تعيين شعبه نشده باشد می باید از قسمت 'حذف ثبت نام' نسبت به حذف ثبت نام قبلی خود اقدام و سپس در قسمت 'ثبت نام جدید' اقدام به ثبت نام و تغییر بانک نماید.

18 - پس از پذيرش متقاضی از طرف بانک، چه مدت زمانی برای تکميل مدارک در نظر گرفته شده است؟

  •  متقاضی پس از پذيرش از طرف بانک، حداکثر ظرف مدت 1 ماه فرصت دارد تا نسبت به تکميل مدارک مورد نياز بانک اقدام نمايد. بديهی است پس از گذشت فرصت مذکور و عدم تکميل مدارک مربوطه از سوی متقاضی، نام وی از سامانه ازدواج حذف می گردد تا امکان بهره مندی ساير متقاضيان در صف از تسهيلات مذکور فراهم گردد. براين اساس، متقاضيان مذکور، با رعايت ساير شرايط سامانه ازدواج می توانند در صورت تمايل و واجد شرايط بودن، نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمايند.

19 - در زمان ثبت نام اگر در قسمت ايثارگری به اشتباه وضعيت ”ندارد / دارد“ را ثبت کرده باشم و تعيين شعبه شده باشم چطور میتوانم آنرا اصلاح نمايم؟

  •  در زمان تعيين شعبه و مراجعه به شعبه موضوع را به مسئول مربوطه منعکس نموده و حسب استعلام برخط از بنياد شهيد، که در سامانه تعبيه گرديده است، وضعيت ايثارگری شما تعيين خواهد شد.

20 - بنده مشمول تسهيلات ازدواج ايثارگران می شوم ليکن پس از مراجعه به بانک و استعلام توسط شعب وضعيت سهميه ايثارگری ندارد، نمايش داده می شود چه کار بايد انجام دهم؟

  • در صورتيکه به شعبه مراجعه نموده و استعلام وضعيت ايثارگري برای شما منفی نمايش داده شد و شما جزو مشمولين قانون خدمات رسانی به ايثارگران (صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) باشيد می بايد با مراجعه به يکی از مراکز بنياد شهيد و امور ايثارگران استان و يا شهرستان خود نسبت به ثبت اطلاعات خود در سيستم سجايا بنياد شهيد اقدام نموده و مجدداً به شعبه تعيين شده جهت بهره مندی از تسهيلات موصوف مراجعه نماييد.

21 - در صورتی که در سامانه ازدواج وضعيت ايثارگری را به اشتباه انتخاب کرده باشيم يا استعلام سامانه وضعيت ايثارگری را ندارد نشان دهد ، آيا می توانيم معرفی نامه کتبی از مرکز بنياد شهيد برای بانک تهيه نمايم؟

  • خير. استعلام وضعيت ايثارگری متقاضيان مشمول صرفاً از طريق گزينه استعلام در سامانه ازدواج امکانپذير می باشد.

22 - علت عدم امکان ثبت نام در سامانه ازدواج در بانکی خاص برای يک استان مشخص چيست؟

  • در صورت اتمام اعتبار بانکهای يک استان و يا افزايش بيش از حد مراجعين به بانک مذکور در استان مورد نظر ، امکان ثبت نام برای متقاضی جديد ميسر نمی باشد . لذا متقاضی می بايست در فرصتهای بعدی برای ثبت نام به سامانه مراجعه نمايد يا بانکهای ديگر در سامانه ازدواج را انتخاب نمايد.

23 - فرصت ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج ، جهت دريافت وام ازدواج حداکثر چه مدت میباشد؟

  • متقاضيان تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از تاريخ وقوع عقد تا 24 ماه بعد(2 سال شمسی)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهيلات موصوف را دارند.

24 - آيا با توجه به گذشت بيش از 24 ماه از زمان وقوع عقد می توانم جهت ثبت نام و دريافت قرض الحسنه ازدواج اقدام نمايم؟

  •  بلی ،به استناد مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 01‏/01‏/1397 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

25 - اينجانب در هفته قبل ثبت نام کرده ام ليکن شعبه مورد نظر از سوی سايت مشخص نشده است؟

  •  اين امر هنگام مراجعه همزمان تعداد زيادی از متقاضيان ازدواج به سايت ازدواج اتفاق میافتد که با توجه به کثرت متقاضيان در مقاطع مختلف و محدوديت منابع قرض الحسنه بانکی، تعيين شعبه از سوی بانک عامل برای متقاضيان صورت خواهد پذيرفت.

26 - با توجه به ثبت نام در سامانه و تاييد کدملی ، بانک عامل نسبت به تعيين شعبه اقدام نکرده است؟

  • به علت کثرت متقاضيان در سامانه قرض الحسنه ازدواج و همچنين محدوديت منابع بانکی تعيين شعبه و پرداخت تسهيلات با کندی صورت خواهد پذيرفت و متقاضی می بايد صرفاً با مراجعه به قسمت مشاهده وضعيت سامانه ازدواج از وضعيت خود مطلع شده و در صورت تعيين شعبه با مراجعه به بانک مذکور جهت تشکيل پرونده و طی مراحل مربوطه نسبت به اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اقدام نمايد

27 - آيا ثبت نام من و همسرم در دو بانک و يا دو شهر متفاوت امکان پذير می باشد؟

  • به منظور تسهيل و تسريع در اعطای تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در يک بانک و يک شهر (محل سکونت مرد) ثبت نام نمايند.

28 - آيا اينجانب به وکالت رسمی و محضری از طريق متقاضی مربوطه می توانم جهت دريافت تسهيلات ازدواج در سايت ثبت نام کرده و تسهيلات ازدواج آنان را وکالتاً دريافت نمايم؟

  • جهت ثبت نام می بايستی کليه اطلاعات متقاضی در سـامانه درج شود ليکن در صورت دارا بودن وکالتنامه معتبر وکيل می تواند جهت دريافت تسهيلات به بانک مراجعه و تسهيلات را دريافت نمايد و پذيرش يا عدم پذيرش وکالتنامه به تشخيص بانک عامل می باشد.

29 - آيا به عنوان متقاضی ساکن خارج از کشور ، می توانم جهت دريافت وام ازدواج ثبت نام نمايم؟

  • بلی ، در صورت ارائه گواهی ازدواج که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده و ممـهور به مـهر کنسولگری ايران نيز باشد (که به عنوان سـند ازدواج تلقی میگردد) میتوانيد ثبت نام نماييد.

30 - آيا تسهيلات ازدواج به اقليتهای مذهبی تعلق می گيرد؟

  •  بلی ، ارائه اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسـمی توسـط مراکزاقليت‌های دينی در داخل‌کشور مورد تاييد قرار گيرد ، معادل عقدنامه تلقی گرديده و اينگونه متقاضيان نيز می توانند در سامانه ثبت نام و از تسهيلات بهره مند گردند.

31 - آيا تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجی تعلق می گيرد؟

  • حسب تصميمات متخذه اعطای تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجی امکان پذير نمی باشد

ایسوس

نظر شما چیست؟