27/03/1402 - 23:38
چرا دستگیره هوشمند برای اتاق سرور ضروری است؟
اتاق سرور یکی از امنیتی‌ترین و مهم‌ترین فضاها برای یک شرکت به حساب می‌آید. دیتاسنتر عظیمی در این اتاق وجود دارد که شامل جزئیات کسب‌وکار، اطلاعات مشتریان و کارمندها است. همچنین، ارقام درآمد و محتویاتی در این اتاق‌ها نگهداری می‌شوند که برای کسب‌وکارها حیاتی هستند. ازاین‌رو، وسایل محافظتی همچون دستگیره‌های هوشمند، می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش امنیت اتاق‌های سرور باشند.

فواید استفاده از دستگیره هوشمند در اتاق سرور

در مرحله اول، برقراری امنیت اتاق سرور در اولویت قرار دارد و به همین خاطر، استفاده از دستگیره‌ و قفل هوشمند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بااین‌حال، فواید استفاده از این محصول صرفاً کاربرد امنیتی نداشته و فضای شما را به یک محیط متفاوت تبدیل می‌کند. اما برای آنکه بتوانید اطلاعات کامل‌تری درباره این موضوع به دست آورید، در ادامه به معرفی کامل‌تر مزایای استفاده از دستگیره هوشمند اتاق سرور می‌پردازیم.

حفاظت از اطلاعات

همان‌طور که گفته شد، حفاظت از اطلاعات امنیتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اتاق‌های سرور که منبع اطلاعاتی شرکت‌ها به حساب می‌آیند، نیازمند کنترل عبور و مرور افراد هستند. درعین‌حال، لازم است نظارت بر این اتاق از راه دور نیز امکان‌پذیر باشد تا رؤسای شرکت بتوانند کیفیت کاری و سرعت عمل را تا حد زیادی بالا ببرند. با توجه به آنچه گفته شد، روش‌های مختلفی برای حفاظت از اتاق‌های سرور به وجود آمده که یکی از بهترین گزینه‌ها، استفاده از دستگیره‌های هوشمند است. این محصولات دیجیتال، یک محیط هوشمند را برای شما به وجود می‌آورند تا با خیال راحت، اطلاعات مهم کسب‌وکار خود را ایمن نمایید.

امنیت بیشتر با دستگیره‌های هوشمند تنسرلاک

کنترل دسترسی به اتاق سرور

دسترسی به اتاق سرور برای افراد مورداعتماد باید بسیار آسان باشد و درعین‌حال، امنیت آن نیز حفظ شود. این امر تنها با استفاده از قفل‌های هوشمند امکان‌پذیر است. این قفل‌ها معمولاً با استفاده از اثر انگشت، کد امنیتی، کارت یا تلفن همراه کار می‌کنند و به عنوان یک جایگزین امن برای قفل‌های کلیدی معمولی محسوب می‌شوند. با استفاده از دستگیره‌های هوشمند، امکان ورود و خروج به اتاق سرور فقط برای افراد مورداعتمادی که به این قفل‌ها دسترسی دارند، فراهم می‌شود. همچنین شما می‌توانید تاریخچه عبور و مرور افراد را هم کنترل کرده و در موارد فوق امنیتی، دسترسی را محدود نمایید.

قفل‌های هوشمند، تنها با استفاده از اثر انگشت یا یک کد امنیتی که روی تلفن همراه نصب شده، باز می‌شوند؛ بنابراین احتمال نفوذ افراد غیرمجاز به اتاق سرور کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، به دلیل عدم وجود کلیدهای معمولی، در معرض خطراتی مانند گم‌شدن کلید یا گیرکردن آن قرار نمی‌گیرند.

درعین‌حال، باید گفت که این قفل‌ها می‌توانند به‌راحتی به سایر سیستم‌های امنیتی مانند دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های اعلام حریق وصل شوند تا امنیت اتاق سرور را افزایش دهند. درنتیجه، استفاده از دستگیره‌های هوشمند، به عنوان یک گزینه امن و راحت برای استفاده در اتاق‌های سرور توصیه می‌شود.

ایجاد یک محیط کاری هوشمند و بهینه

قفل دیجیتال یا هوشمند، به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برای هوشمندسازی اتاق سرور، علاوه بر امنیت و کنترل، مزایای متنوع دیگری هم دارد. به عنوان مثال، قابلیت اجرای سامانه نظارتی و کنترلی محیط اتاق سرور، می‌تواند به طور مستقیم باعث افزایش امنیت داخلی این محیط شود. همچنین قابلیت کنترل اتاق سرور از راه دور، تعیین محدوده زمانی و استفاده از بانک اطلاعاتی، سیستم آلارم هشدار و استفاده از بهترین نرم‌افزارها، امکاناتی هستند که با استفاده از دستگیره هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

به‌علاوه، این قفل‌ها امکاناتی مانند روشن و خاموش‌کردن سیستم اضطراری را نیز دارند. این ویژگی‌ها، با کمک قفل‌های دیجیتال کنترل می‌شوند و در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم، سریعاً به صورت خودکار هشدارهای لازم فرستاده شده و موارد امنیتی مانند قفل‌کردن درب اتاق و اعلان خطر عمومی انجام می‌شود. با توجه به این مزایا، خرید دستگیره هوشمند ارزان می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برای هوشمندسازی اتاق سرور، امری بسیار ضروری و اساسی به حساب آید.

طراحی ویژه قفل‌های هوشمند اتاق سرور

عدم نیاز به نگهبان و امکان کنترل از راه دور

هوشمندسازی اتاق سرور و استفاده از قفل دیجیتال، برای امنیت محیط کاری شما ضروری است. این رویکرد به شما امکان می‌دهد تا به صورت دور از مرکز دیتا، به سیستم‌های خود دسترسی داشته باشید و شرایط را تحت کنترل قرار دهید. برخی افراد به قفل دیجیتال اطمینان کافی ندارند، اما به خاطر فناوری‌های مجهز به وای‌فای و یا بلوتوث، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا در هر فاصله‌ای از مرکز، کنترل کاملی بر محیط داشته باشید. این ویژگی برای مکان‌های حساسی مانند اتاق سرور بسیار مناسب است و امنیت کار را به صورت شبانه‌روزی تضمین می‌کند.

از دیگر مزایای قفل دیجیتال این است که قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمندسازی و اتوماسیون‌های اداری را دارد. این یعنی شما می‌توانید با پنل سیستم هوشمندسازی ساختمان، شرایط داخلی محیط را به درستی تنظیم کنید. به طور خلاصه، استفاده از قفل دیجیتال در اتاق سرور و مکان‌هایی با حساسیت بالا، به شما امنیت و کنترل کامل بر شرایط داخلی محیط را می‌دهد تا بدون نیاز به نگهبان شبانه‌روزی و خطاهای انسانی، کیفیت و حفاظت کاری خود را با جدیدترین روش‌های امنیتی دنیا به‌روزرسانی کنید.

هزینه کمتر، امنیت بیشتر

قفل‌های هوشمند با توجه به عمر مفید طولانی‌تری که دارند، یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای ایمنی و هوشمندسازی اتاق‌های سرور به حساب می‌آیند که در این زمینه نسبت به قفل‌های سنتی برترند. خرید و نصب این قفل‌ها نه‌تنها باعث می‌شود که نیاز به تعویض قفل، خرید تجهیزات مختلف، شبکه‌سازی و استخدام نگهبان نداشته باشید؛ بلکه باعث کاهش احتمال سرقت و نفوذ به اتاق سرور نیز می‌شود. برخلاف قفل‌های قدیمی، نیازی به کلید ندارند و این به معنای حذف هزینه ساخت کلید جدید، بعد از گم‌شدن کلیدهای قدیمی است. با توجه به همه این مزایا، خرید دستگیره هوشمند سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده محسوب می‌شود.

خرید دستگیره هوشمند ارزان‌قیمت

خرید دستگیره هوشمند، از بهترین برند ایرانی

با توجه به آنچه گفته شد، دستگیره‌ دیجیتال می‌تواند یک کالای ضروری برای تضمین امنیت اتاق‌های سرور باشد. ازاین‌رو، از این دستگیره‌ها می‌توان برای اتاق‌های سرور و بخش‌های مهم دیگر شرکت استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که تنها افراد مورداعتماد، به این اتاق‌ها وارد شوند. بااین‌حال، خرید از یک برند معتبر همچون تنسر لاک می‌تواند خیالتان را راحت کند که امنیت محیط شما و عدم هک‌شدن دستگیره‌های هوشمند، تضمین شده است. علاوه بر این، کیفیت این کالاهای دیجیتال و کارایی آن‌ها در کنار طراحی‌های انحصاری و مدرن تنسر لاک، سبب می‌شود که بتوانید تجربه متفاوتی از هوشمندسازی محیط کاری خود داشته باشید.

ایسوس

نظر شما چیست؟