31/03/1402 - 20:33
پنج مکان فوق‌العاده که طی سفر به رم حتما باید از آن‌ها دیدن کنید
رم یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیاست. این شهر به دلیل داشتن قدمت تاریخی زیاد و آثار باستانی شگفت انگیزی که دارد، یکی از مقاصد اصلی مسافران هنگام سفر به ایتالیا محسوب می شود. اگر عاشق معماری ایتالیایی و باستانی هستید و به معابد زیبا با طراحی های خیره کننده علاقه دارید، رم بهترین مقصد سفر برای شما خواهد بود. اگر می خواهید که سفری کوتاه به ایتالیا داشته باشید و از شهر زیبا و تاریخی رم دیدن کنید، باید یک برنامه سفر داشته باشید تا از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنید. در ادامه این مطلب برخی از بهترین جاهای دیدنی رم را به شما معرفی خواهیم کرد.

رم یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیاست. این شهر به دلیل داشتن قدمت تاریخی زیاد و آثار باستانی شگفت انگیزی که دارد، یکی از مقاصد اصلی مسافران هنگام سفر به ایتالیا محسوب می شود. اگر عاشق معماری ایتالیایی و باستانی هستید و به معابد زیبا با طراحی های خیره کننده علاقه دارید، رم بهترین مقصد سفر برای شما خواهد بود. اگر می خواهید که سفری کوتاه به ایتالیا داشته باشید و از شهر زیبا و تاریخی رم دیدن کنید، باید یک برنامه سفر داشته باشید تا از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنید. در ادامه این مطلب برخی از بهترین جاهای دیدنی رم را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکروپولیس باندیتاچا از دیدنی های رم

یکی از زیباترین جاهای دیدنی رم که مسافران بسیاری را به خود جذب می کند، نکروپولیس باندیتاچا است. این مکان یک گورستان باستانی با وسعتی نزدیک به ۴۰۰ هکتار است که متاسفانه تنها ۱۰ هکتار آن برای بازدید عموم باز است. قدمت این گورستان به ۹ قرن قبل از میلاد مسیح رسیده و از نظر تاریخی اهمیت بسیار زیادی داشته و در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است.

ساختار گورستان ها با توجه به طبقه اجتماعی افرادی که در آن ها دفن شده اند متفاوت است. افراد معمولی گورهایی کوچک دارند و تنها خاکستر آن ها در زیر گودال دفن شده است. افراد پولدارتر گورهایی شبیه به قبرستان های امروزی داشته و برای افرادی که در طبقه های اجتماعی بالاتر هستند کلبه هایی نسبتا بزرگ ساخته شده است. این گورستان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های دیدنی رم است و بازدید از آن به تمام مسافران پیشنهاد می شود.

فواره تروی یکی از دیدنی ترین جاذبه های رم

اگر به فیلم های هالیوودی و فیلم های ایتالیایی علاقه داشته باشید، فواره تروی رم را به احتمال زیاد در برخی از این فیلم ها تماشا کرده اید. این فواره یا آب نما یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری رم است که درباره آن داستان ها و افسانه های بسیاری نوشته شده است. یکی از معروف ترین داستان هایی که درباره این آب نما وجود دارد این است که اگر هنگام بازدید از فواره تروی یک سکه به درون این حوض بیندازید، بی شک باز هم به رم باز خواهید گشت. این فواره یکی از خاص ترین و زیباترین معماری ها را در بین بناهای تاریخی رم و کل ایتالیا داشته و بازدید از آن به تمامی مسافران پیشنهاد می شود.

گالری دوریا پامفیلی یکی از زیباترین موزه های هنری رم

گالری یا کاخ دوریا پامفیلی یکی از زیباترین جاهای دیدنی رم برای افرادی است که عاشق هنر و آثار هنری هستند. این گالری که در اصل نام آن کاخ دوریا پامفیلی است، متعلق به خاندانی به همین نام بوده و از بخش های مختلفی تشکیل شده که در آن تمامی آثار هنری و عتیقه هایی که متعلق به این خاندان بوده است را در آن به نمایش می گذارند.

قدمت این کاخ به قرن ۱۵ میلادی بر می گردد و تا سالیان سال جزو اموال شخصی خاندان اشرافی دوریا پامفیلی بوده است؛ البته باید گفت که این کاخ در حال حاضر هم متعلق به بخش خصوصی است. اما امروزه کاربری آن به موزه تغییر داده شده و تمامی مردم و مسافران می توانند با تهیه بلیط، از آثار هنرمندان مطرحی که در این موزه نگه داری می شود دیدن کنند.

موزه واتیکان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های دیدنی رم

قدمت موزه واتیکان به قرن ۱۶ میلادی بر می گردد. با وجود این که این موزه در قرن ۱۶ ساخته شد، اما درب های آن به روی مردم عادی تا قرن ۱۸ بسته بود. پس از آن پاپ و کشیش های کلیسای واتیکان تصمیم گرفتند تا به مردم اجازه بازدید از داخل موزه را بدهند. در این موزه آثار تاریخی، مردم شناسی، مذهبی، فرهنگی و هنری بسیاری نگه داشته می شود. موزه واتیکان یکی از بزرگترین موزه های جهان بوده و اگر بخواهید از تمامی بخش های آن دیدن کنید، باید هفته ها بدون توقف در این موزه قدم بزنید. تمامی این بنای بزرگ در قرن ۱۶ ساخته نشده است و در طی سالیان مختلف، به آن بخش های بیشتری هم اضافه شده است. امروزه مسافران زیادی تنها برای بازدید از آثار هنری هنرمندان معروفی مانند میکل آنژ به ایتالیا سفر می کنند.

مرکز خرید کوین از دیدنی های رم

اگر قصد سفر به رم را داشته باشید، بی شک باید خرید را هم در لیست برنامه سفر خود بگذارید. مرکز خرید کوین یکی از بهترین مراکز خرید رم برای افرادی است که قصد ندارند مدت زمان زیادی را در این شهر اقامت داشته باشند و تنها وقت کافی برای بازدید از یک مرکز خرید را دارند. در این مرکز خرید انواع پوشاک، خوراکی، جواهرات و بسیاری از کالاهای دیگر در رنج قیمتی متفاوت پیدا می شود. مرکز خرید کوین در یکی از لوکس ترین مناطق رم قرار گرفته و چندان مناسب یک خرید ارزان و مقرون به صرفه نیست؛ اما با این وجود افرادی که به دنبال برندهای لوکس و کالاهای با کیفیت ایتالیایی هستند می توانند سری به این مرکز خرید بزنند.

سفر به ایتالیا با فلای تودی

سفر به ایتالیا و بازدید از شهر رم می تواند یکی از بهترین تجربه های سفر برای شما باشد. اگر قصد سفر به این شهر و بازدید از تمامی جاهای دیدنی رم را داشته باشید، باید حداقل چندین هفته وقت بگذارید؛ اما برای یک سفر دو یا سه روزه می توانید از جاهای دیدنی معرفی شده در این مطلب بازدید کنید. برای سفر به رم می توانید به سایت فلای تودی مراجعه کرده و بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما رم را تهیه کنید. تنها کافی است که تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کرده و لیستی از تمامی بلیط های رم مشاهده کنید.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟