به جای آیفون 8 پلاس اپل، وان‌پلاس 5T بخرید!
چرا گوشی وان‌پلاس 5T از آیفون 8 پلاس اپل بهتر است + عکس
اگر قصد خرید آیفون 8 پلاس اپل را دارید، بهتر است کمی صبور باشید و سایر گزینه‌های خرید دیگر پیش رویتان را هم در نظر بگیرید. گوشی وان‌پلاس 5T یکی از اسمارتفون‌هایی است که به تازگی معرفی شده و بدون شک رقیبی جدی برای آیفون 8 پلاس اپل خواهد بود. با سایت شبکه همراه باشید تا بفهمید چرا گوشی وان‌پلاس 5T از آیفون 8 پلاس اپل بهتر است!

مقدمه

شرکت وان‌پلاس هر سال یک گوشی اندرویدی قدرتمند را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه روانه بازار می‌کند. پرچمداران این شرکت به قدری قدرتمند و مقرون به صرفه هستند که لقب "پرچمدار کش" را یدک می‌کشند و همواره رقیبی جدی برای سایر پرچمداران موجود در بازار خواهند بود. گوشی وان‌پلاس 5T به تازگی به عنوان جدیدترین پرچمدار شرکت مذکور رونمایی شده و مثل اسمارتفون‌های پیشیم این برند، یک گوشی مقرون به صرفه و بسیار قدرتمند است.

به نظر ما این گوشی نه تنها برای پرچمداران اندرویدی فعلی موجود در بازار مثل گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ یک رقیب جدی به شمار می‌رود، بلکه یک رقیب جدی هم برای آیفون 8 پلاس اپل خواهد بود. می‌پرسید چرا و چگونه؟ با سایت شبکه همراه باشید تا دلیل این ادعا را برایتان شرح دهیم.

مطلب پیشنهادی

یک پلاس و این همه غوغا؟ مقایسه‌ آیفون 8 و 8 پلاس

صفحه نمایش بدون حاشیه

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های مابین دو گوشی وان‌پلاس 5T و آیفون 8 پلاس اپل مربوط به سبک طراحی صفحه نمایش آن‌ها می‌شود. وان‌پلاس 5T از یک نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برد که در حدود 80 درصد مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته است. در سمت مقابل صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل حاشیه‌های ضخیمی دارد و 67.4 درصد از مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه کرده است. بنابراین با توجه به استقبالی که از نمایشگرهای بدون حاشیه اسمارتفون‌ها به عمل آمده، وان‌پلاس 5T از این نظر طراحی مدرن‌تر نسبت به آیفون 8 پلاس اپل دارد.

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی‌های جایگزین برای آیفون 8 پلاس + عکس
به جای آیفون 8 پلاس چه گوشی بخریم؟

ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر

وان‌پلاس 5T از نظر ابعاد و وزن نسبت به آیفون 8 پلاس اپل ظریف‌تر طراحی شده است، اما با این حال نمایشگری بزرگ‌تر دارد.  این مسئله ظرافت طراحی وان‌پلاس 5T را به تصویر می‌کشد. ابعاد بدنه آن 7.3 در 75 در 756.21 میلیمتری بوده و دستگاه 162 گرم وزن دارد. در سمت مقابل ابعاد آیفون 8 پلاس 7.5 در 78.1 در 158.4 میلیمتری بوده و وزن آن 202 گرم است.

مطلب پیشنهادی

چرا گوشی پیکسل 2 ایکس ال از آیفون 8 پلاس بهتر است؟
آیفون 8 پلاس بخریم یا پیکسل 2 ایکس ال؟

صفحه نمایش بزرگ‌تر

صفحه نمایش وان‌پلاس 5T یک نمایشگر 6.01 اینچی و بدون حاشیه است، اما آیفون 8 پلاس از نمایشگری 5.5 اینچی بهره می‌برد. ضمنا نمایشگر این گوشی از نوع اپتیک آمولد (Optic AMOLED) بوده و با شیشه گوریلاگلس 5 از آن محافظت به عمل آمده است.

مطلب پیشنهادی

چگونه رم تلفن هوشمند اندروید خود را افزایش دهیم
استفاده از کارت SD به جای حافظه RAM

رم 6 یا 8 گیگابایتی

آیفون 8 پلاس اپل از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد، اما وان‌پلاس 5T از نظر رم شامل دو نسخه مختلف 6 و 8 گیگابایتی می‌شود. بنابراین اگر پای مولتی‌تسکینگ به میان آید، گوشی وان‌پلاس 5T به مراتب از آیفون 8 پلاس اپل بهتر عمل می‌کند. این مسئله هم یکی دیگر از برتری‌های وان‌پلاس 5T خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

آیفون 8 پلاس با آیفون 7 پلاس چه تفاوت‌ و شباهت‌هایی دارد؟
تفاوت‌ها و شباهت‌های آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس را بشناسید!

دوربین اصلی قدرتمندتر

دوربین اصلی گوشی وان‌پلاس 5T از دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی تشکیل شده است. کیفیت عکس‌برداری و ضبط ویدئو با دوربین این گوشی بسیار بالاست. در سمت مقابل دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. اگرچه نمی‌توان به طور مطلق و قطعی مدعی شد که دوربین اصلی وان‌پلاس 5T در تمام شرایط نسبت به دوربین اصلی آیفون 8 پلاس عملکرد بهتری دارد، اما حداقل روی کاغذ این مسئله از برتری‌های وان‌پلاس 5T در مقایسه به آیفون 8 پلاس اپل خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

بررسی و شرح قابلیت Portrait Lighting دوربین آیفون 8 پلاس
حالت پورتریت لایتنینگ در آیفون ایکس و 8 پلاس چه کاربردی دارد؟

دوربین سلفی قدرتمندتر

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس اپل از سنسوری 7 مگاپیکسلی تشکیل شده، اما دوربین سلفی گوشی وان‌پلاس 5T از یک سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. بنابراین حداقل روی کاغذ دوربین سلفی گوشی وان‌پلاس 5T هم به مراتب از دوربین سلفی آیفون 8 پلاس اپل قدرتمندتر است.

مطلب پیشنهادی

3 ترفند کارآمد برای ذخیره شارژ بیشتر در آیفون X
افزایش شارژدهی باتری آیفون 10 با سه ترفند کاربردی

باتری با ظرفیت بیشتر

ظرفیت باتری گوشی وان‌پلاس 5T هم به مراتب از ظرفیت باتری آیفون 8 پلاس اپل بیشتر است. این گوشی از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، اما آیفون 8 پلاس اپل از باتری با ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعت بهره‌مند خواهد بود. اگرچه این مسئله نمی‌تواند قطعا نشان دهنده توان شارژدهی طولانی‌تر باتری وان‌پلاس 5T در مقایسه با آیفون 8 پلاس باشد، اما در هر حال از برتری‌های محسوس گوشی وان‌پلاس 5T محسوب می‌شود.

قیمت ارزان‌تر

از نظر قیمت هم تفاوت محسوسی مابین گوشی وان‌پلاس 5T و آیفون 8 پلاس اپل وجود دارد. نسخه پایه‌ای آیفون 8 پلاس با قیمت 799 دلار روانه بازار شده است، اما نسخه پایه‌ای گوشی وان‌پلاس 5T قیمت 499 دلار دارد! یعنی این گوشی با تمام برتری‌های خود نسبت به آیفون 8 پلاس اپل 300 دلار هم ارزان‌تر است!

جمع‌بندی

با توجه به مسائل فوق، ما گوشی وان‌پلاس 5T را یکی از بهترین جایگزین‌های آیفون 8 پلاس اپل می‌دانیم. این گوشی از پردازنده قدرتمندی هم بهره می‌برد و مطمئنا در حال حاضر یکی از بهترین پرچمداران اندرویدی موجود به شمار می‌رود. نظر شما در مورد گوشی وان‌پلاس 5T چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟