به جای آیفون ایکس گوشی ال‌جی وی 30 را بخرید!
چرا ال‌جی وی 30 از آیفون 10 (ایکس) بهتر است؟ + عکس
شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که با قاطعیت تمام عقیده دارند آیفون 10 یا اصطلاحا آیفون ایکس اپل هم اکنون بهترین گوشی موجود محسوب می‌شود. اما از نظر ما اینطور نیست و گوشی‌های متعددی وجود دارند که در مقایسه با آیفون 10 برتری‌های جالب توجهی خواهند داشت. یکی از این گوشی‌ها ال‌جی وی 30 است. در ادامه این مطلب مشخص می‌کنیم که چرا گوشی ال‌جی وی 30 رقیب جدی برای آیفون 10 اپل محسوب می‌شود! با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

ال‌جی وی 30 با یک طراحی بسیار شیک و مدرن در آگوست 2017 معرفی شد، اما متاسفانه آنقدر که انتظار می‌رفت مورد توجه قرار نگرفت و استقبال از آن پرشور نبود. با این وجود نمی‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که گوشی مذکور پتانسیل بالایی ندارد، بلکه نظر ما کاملا بر عکس این موضوع را در بر دارد. ما عقیده داریم ال‌جی وی 30 یک گوشی باکیفیت است که حتی می‌تواند جایگزین عالی برای آیفون 10 اپل باشد!

به منظور ثابت کردن این موضوع ما قصد داریم در این مقاله اختصاصی مروری بر برتری‌های گوشی ال‌جی وی 30 نسبت به آیفون 10 اپل داشته باشیم. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عقیده دارند آیفون 10 اپل بهترین گوشی فعلی بازار است، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. با سایت شبکه همراه باشید.

وزن کمتر

اگرچه طول و عرض گوشی ال‌جی وی 30 از آیفون 10 بیشتر است، اما با این وجود وزن کلی آن در مقایسه با گوشی مذکور کمتر خواهد بود. وزن آیفون 10 برابر با 174 گرم است، اما ال‌جی وی 30 وزنی معادل با 158 گرم دارد. این مسئله به نوعی می‌تواند ظرافت طراحی این گوشی هوشمند را نشان دهد.

مطلب پیشنهادی

گلکسی نوت 8، آیفون 7 پلاس یا ال‌جی وی 30؟ راهنمای خرید + عکس

استاندارد ضد آب پیشرفته‌تر

گوشی هوشمند ال‌جی وی 30 از استاندارد ضد آب IP68 بهره می‌برد و به موجب آن می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد، اما آیفون 10 از استاندارد ضد آب آن IP67 بهره می‌برد که فقط تا عمق 1 متری آب و برای مدت زمان مشابه کاربرد دارد. پس از نظر ضد آب بودن هم ال‌جی وی 30 ال‌جی وی 30 حداقل روی کاغذ توانسته رتبه بهتری را در مقایسه با آیفون 10 اپل به ثبت برساند.

صفحه نمایش بزرگ‌تر

صفحه نمایش آیفون 10 اپل 5.8 اینچی و بدون حاشیه است. این اولین باری بود که اپل آیفونی با این اندازه نمایشگر و سبک بدون حاشیه روانه بازار کرد، اما در سمت مقابل گوشی ال‌جی وی 30 از نمایشگری 6 اینچی بهره می‌برد که به مراتب بزرگ‌تر از نمایشگر آیفون 10 است. پس اگر اهل وبگردی و تماشای فیلم باشید، صفحه نمایش ال‌جی وی 30 جذاب تر از نمایشگر آیفون 10 عمل می‌کند.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بیشتر

مسئله فقط به اندازه صفحه نمایش ختم نمی‌شود! وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی ال‌جی وی 30 هم از آیفون 10 اپل بهتر است. آیفون 10 وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را به همراه دارد و تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. آیفون 10 شاید از این نظر در تاریخ آیفون‌های اپل یک تحول ایجاد کرده باشد، اما در برابر گوشی‌های اندرویدی همچون ال‌جی وی 30 حرفی برای گفتن ندارد. وضوح تصویر گوشی ال‌جی وی 30 برابر با 2880 در 1440 پیکسل است که تراکم پیکسلی 537 پیکسل در هر اینچ را برایش به ارمغان می‌آورد.

رم 4 گیگابایتی

ما مدعی نیستیم که ال‌جی وی 30 از نظر قدرت پردازشی عملکرد بهتری در مقایسه با آیفون 10 دارد، اما در هر صورت ظرفیت رم آن 1 گیگابایت از ظرفیت رم آیفون 10 بیشتر است و این موضوع هم باید به عنوان یکی از برتری‌های ال‌جی وی 30 مورد اشاره قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی

ال‌جی وی 30 بخریم یا گلکسی اس 8 سامسونگ؟ + عکس
مقایسه مختصر دو پرچمدار کره‌ای

پشتیبانی از حافظه جانبی و دو سیم کارت

یکی از قابلیت‌های کاربردی گوشی ال‌جی وی 30 مربوط به بهره‌مندی از شیار هیبریدی می‌شود. یعنی کاربران می‌توانند به طور همزمان دو سیم کارت را در این گوشی نصب و مورد استفاده قرار دهند یا یک سیم کارت و حافظه SD را در آن بکار ببرند و از افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در گوشی مذکور لذت ببرند. متاسفانه آیفون 10 اپل از این ویژگی‌ بهره‌مند نیست.

دوربین اصلی 16 + 13 مگاپیکسلی

دوربین اصلی آیفون 10 اپل برای اولین بار در تاریخ آیفون‌ها از ساختار دوگانه بهره‌مند شده و دو لنز 12 مگاپیکسلی را به همراه دارد، اما ال‌جی وی 30 از دو لنز 16 و 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره‌مند است. اگرچه کیفیت دوربین اصلی آیفون 10 کم‌نظیر است، اما دوربین اصلی ال‌جی وی 30 هم در بسیاری از شرایط مختلف می‌تواند رقیب جدی برای دوربین آیفون 10 باشد و حتی از آن بهتر هم عمل کند.

مطلب پیشنهادی

آموزش کار با آیفون ایکس اپل (iPhone‌X)
چگونه بدون دکمه هوم از آیفون ایکس استفاده کنیم؟

بهره‌مندی از اسکنر انگشت

اپل با حذف اسکنر انگشت (تاچ آی‌دی) از آیفون 10 و جایگزین کردن آن با قابلیت اسکن چهره یک قدم رو به جلو در طراحی اسمارتفون‌ها برداشت، اما با این حال بسیاری از کاربران و کارشناسان عقیده دارند که کارایی اسکنر انگشت به مراتب جالب‌تر از قابلیت اسکن چهره در اسمارتفون‌هاست و بهتر بود که اپل تاچ‌ آی‌دی را کاملا از آیفون 10 حذف نمی‌کرد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید بدانید که ال‌جی وی 30 از اسکنر انگشت قدرتمندی بهره می‌برد!

ظرفیت بیشتر باتری

یکی دیگر از برتری‌های ال‌جی وی 30 در مقایسه با آیفون 10 مربوط به باتری 3300 میلی آمپر ساعتی آن می‌شود. متاسفانه آیفون 10 از یک باتری نه چندان عالی 2716 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

مطلب پیشنهادی

چرا خرید گلکسی نوت 8 از آیفون 10 بهتر است؟ + عکس
به جای آیفون X اپل، گلکسی نوت 8 سامسونگ بخرید!

قیمت ارزان‌تر

با وجود تمام برتری‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، ال‌جی وی 30 از نظر قیمت هم به مراتب از آیفون 10 اپل مقرون به صرفه‌تر است. بنابراین شاید واقعا عجیب باشد که به جای ال‌جی وی 30 گوشی آیفون 10 را خریداری کنیم!

جمع‌بندی

10 دلیل فوق نشان می‌دهند که چرا خرید ال‌جی وی 30 از آیفون 10 اپل بهتر است. البته بدون تردید آیفون 10 یا آیفون ایکس اپل هم در مقایسه با گوشی ال‌جی وی 30 برتری‌هایی دارد، اما ما در این مقاله فقط به برتری‌های گوشی وی 30 اشاره داشتیم. نظر شما در مورد دو گوشی مذکور چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟