انتخاب هوشمندانه بر مبنای مستندات
8 دلیل برای خریدن گلکسی اس 9 و 3 دلیل برای نخریدن آن
گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دو گوشی‌ جذابی هستند که هر عاشق گجتی را وسوسه می‌کنند آن‌ها را خریداری کند. با توجه به این‌که گوشی‌های یاد شده اکنون به کشور وارد شده‌اند و برخی از کاربران تصمیم گرفته‌اند به سراغ خرید این گوشی‌ها بروند در این مقاله تصمیم گرفتیم به شکل کوتاه برخی از ویژگی‌های مثبت و منفی این دو گوشی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

نکته‌ای که تقریبا همگان بر آن اذعان دارند به سریع‌تر، هوشمندتر بودن و عکاسی شارپ‌تر و با کیفیت‌تر این دو گوشی در مقایسه با اسلاف گذشته باز می‌گردد. اما این سه معیار نباید به عنوان فاکتورهای مرجع برای خرید این گوشی‌ها در نظر گرفته شود. اگر تصمیم گرفته‌اید بیش از 4 میلیون تومان برای خرید این گوشی‌ها هزینه کنید، ابتدا بهتر است درباره مزایا و امکاناتی که این دو گوشی در اختیارتان قرار می‌دهند اطلاعات لازم را به دست آورده و آن‌گاه به سراغ خرید آن‌ها بروید.

عکاسی بهتر در محیط‌های کم نور

سامسونگ از فناوری Dual pixel در گوشی‌های گلکسی اس 7 استفاده کرد تا سرعت فوکوس دوربین‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج را بهبود بخشد. در مکانیزم به‌کارگرفته شده در فناوری Dual Pixel دیویدهای ویژه‌ای در هر یک از پیکسل‌های حسگرها قرار می‌گیرند که سرعت فوکوس خودکار را بیشتر می‌کنند. دوربین‌های گلکسی اس 9 و 9 پلاس ضمن آن‌که به این فناوری دسترسی دارند از دیافراگم متغیر نیز استفاده می‌کنند و به کاربر اجازه می‌دهند گشودگی دیافراگرام را به f/1.5 برساند. در نتیجه نزدیک به 28 درصد نور بیشتری به دیافراگم می‌رسد. دریافت نور بیشتر به معنای آن است که شما در محیط‌های با نور کم همچون رستوران‌ها بدون نیاز به فلاش قادر خواهید بود عکس‌های بهتری بگیرید. همچنین دوربین‌های به کار رفته در این گوشی‌ها دارای حافظه اختصاصی هستند که باعث می‌شوند نویز عکس‌ها کمتر شود.

ضبط فیلم‌های حرکت آهسته (اسلوموشن)

هر سوژه‌ای در حرکت آهسته بهتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. گلکسی اس 9 نیز قادر است در تفکیک‌پذیری 720p ویدیوهایی با سرعت 960 فریم در ثانیه را ضبط کند. سایت tomsguide آزمایشی در این خصوص انجام داده و توانسته است یک بازی پینگ‌پنگ میان دو بازیکن را به شکل جالبی ضبط کند. فراموش نکنید کیفیت تصاویر ضبط شده در این حالت نیز بسیار مطلوب گزارش شده‌‌اند.

سریع‌ترین گوشی اندرویدی حال حاضر

به لطف پردازنده اسنپ‌دراگون 845، گلکسی اس 9 لقب سریع‌ترین گوشی اندرویدی را از آن خود کرده است. گلکسی اس 9 همچنین در زمینه تدوین ویدیوها نیز سرعت بالایی دارد. به‌طوری که حتا فایل‌های ویدیویی 4k را نیز با سرعت بالایی ویرایش می‌کند. در آزمایش انجام شده این گوشی موفق شد در مدت زمان 2 دقیقه و 32 ثانیه که تقریبا 30 ثانیه سریع‌تر از پیکسل 2 ایکس ال و یک دقیقه سریع‌تر از گلکسی اس8 است این پردازش را انجام دهد. با این وجود آی‌فون ایکس همین فرآیند را تنها در مدت زمان 42 ثانیه انجام می‌دهد. برای مشاهده بنچمارک‌های مربوط به گلکسی اس 9 به آدرس Galaxy S9 Is Fastest Android Ever, But iPhone X Is Faster مراجعه کنید.

ایده‌آل برای واقعیت افزوده

قابلیت‌های بیکسبی ویژه در گلکسی اس 9 در مقایسه با گوشی‌های قبلی بیشتر و هوشمندتر شده است. به‌طور مثال، اگر دوربین گوشی را روی یک علامت یا منویی در یک کشور خارجی قرار دهید، این گوشی قادر خواهد بود به سرعت محتویات ورودی را ترجمه کند. در حال حاضر این گوشی از ترجمه 54 زبان پشتیبانی می‌کند. همچنین ویژگی آرایش مجازی اجازه می‌دهد انواع مختلفی از آرایش‌ها را روی چهره یک انسان اعمال کرده و از طریق به‌کارگیری واقعیت افزوده و دوربین پشتی به شکل جالبی از فناوری واقعیت افزوده در ارتباط با اجسام استفاده کنید.

حاشیه‌های کمتر، صفحه‌نمایش‌های روشن‌تر

سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس 9 و 9 پلاس حاشیه‌های صفحه‌نمایش را بازهم کمتر از قبل کرده است. این رویکرد باعث شده است تا گوشی به شکل بهتری در دست قرار گیرد. سامسونگ می‌گوید صفحه‌نمایش سوپراولد این گوشی‌ها روشن‌تر از گلکسی اس 8 بوده و ترجیح بر اشباع رنگ بوده است.

بلندگوهای استریو

اگر از نحوه پخش صدا در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس گلایه‌مند بودید، سامسونگ این شکوایه شما را شنیده است. بلندگوهای استریو اس9 و اس 9 پلاس نزدیک به 1.4 برابر بهتر از گوشی‌های قبلی است. بلندگوهای دوگانه این گوشی‌ها از فناوری dolby Atmos استفاده می‌کند که یک تجربه صدای سه بعدی را در فرمت‌هایی که پشتیبانی می‌کند در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پشتیبانی قدرتمند از  شبکه 4G LTE

آزمایش انجام شده از سوی سایت tomsgudie نشان می‌دهد که عملکرد 4G LTE در گلکسی اس 9 در مقایسه با آی‌فون ایکس سریع‌تر بوده است. در این آزمایش هر دو گوشی از طریق برنامه Speedtest.net و بر پایه شبکه T-Mobile مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که میانگین سرعت در گلکسی اس 9 پلاس در زمان دانلود برابر با 71.6 مگابیت و در زمان آپلود برابر با 10.1 مگابیت بر ثانیه بوده است. سرعت دانلود آی‌فون ایکس برابر با 48.8 مگابیت بر ثانیه و 7.7 مگابیت بر ثانیه در زمان آپلود بوده است. در نتیجه اس 9 پلاس در زمان دانلود فیلم‌ها و عکس‌ها سرعت بالاتری از خود نشان داده است.

گلکسی اس 9 مقرون به صرفه‌تر نسبت به آی‌فون 10

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به شکل قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از آی‌فون 10 هستند. در زمان نگارش این مقاله آی‌فون 10 را با قیمتی نزدیک به 6 میلیون تومان می‌توانید تهیه کنید، در حالی که اس 9 پلاس را با قیمتی در حدود 4 میلیون و 700 هزار تومان می‌توانید و گلکسی اس 9 را با قیمت 4 میلیون 200 هزار تومان تهیه کنید.

AR Emojiها خیلی جذاب نیستند

سامسونگ همراه با عرضه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از AR Emoji نیز رونمایی کرد، اما خروجی کار زیاد مورد توجه کاربران قرار نگرفت. کاربران از طریق دوربین جلویی می‌توانند یک آواتار سه بعدی از خود تهیه کنند. اما مشکل کار این است که AR Emoji قانع کننده نیستند و برای سفارشی کردن مو، لباس و سایر موارد خلاء‌های بسیاری وجود دارد. زمانی که تصمیم می‌گیرید ویدیویی را با AR Emoji ضبط کنید، اینکار واقعا دردناک است. دوربین جلویی گلکسی اس 9 قابل مقایسه با دوربین TrueDepth آی‌فون ایکس نیست.

اسکن غیرهوشمندانه

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به شما اجازه می‌دهد از طریق فناوری  Intelligent Scan به شکل هوشمندانه به دستگاه خود لاگین کنید. این فناوری از ترکیب اسکن عنبیه و تشخیص چهره برای تشخیص هویت شما استفاده می‌کند. کارکرد این فناوری خوب است، اما شما باید دوربین را به اندازه کافی بالا نگه دارید (در اغلب موارد در زمان کار با Face ID آی‌فون ایکس به انجام این‌کار نیازی ندارید). همچنین به اندازه کافی ایمن نیست تا در ارتباط با سرویس‌هایی همچون سامسونگ پی مورد استفاده قرار ‌گیرد.

سرعت پایین در زمان دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید

نزدیک به یک سال از عرضه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس زمان گذشته است، اما گوشی‌های یاد شده به تازگی اندروید Oreo را دریافت کرده‌اند. در نتیجه مالکان این گوشی‌ها با فاصله نسبتا زیادی از ویژگی‌های جدید این نسخه از اندروید استفاده کرده‌اند. سامسونگ در ارتباط با مسائل امنیتی و ارائه به‌روزرسانی‌های مربوطه کارنامه خوبی دارد، اما در مقابل در زمینه ارائه جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌ها زیاد به‌روز نیست که خود یک ضعف به شمار می‌رود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟