گاهی اوقات نیاز دارید تا برنامه‌های ویندوز را در حالت Administrator اجرا کنید
با این سه روش هر برنامه ویندوزی را در حالت Administrator اجرا کنید
وقتی برنامه‌های زیادی در ویندوز باز می‌کنید، حتی اگر با اکانت ادمین وارد شده باشید باز هم هیچ‌کدام از آن‌ها به‌عنوان Administrator اجرا نمی‌شوند. این روند که با عنوان User Account Control یا UAC شناخته می‌شود پی‌سی شما را در برابر ارائه مجوزهای دسترسی غیرضروری محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا امنیت سیستم به‌مخاطره بیافتد.

اما، گاهی اوقات لازم است تا یک برنامه را به‌عنوان administrator اجرا کنید تا برای رفع یک مشکل تغییرات موردنیاز را اعمال کنید. در اینجا نگاه سریعی داریم به برخی از روش‌های انجام این کار.

روش استاندارد: کلیک راست و اجرا

اگر قصد دارید یک برنامه را از روی دسکتاپ، منوی استارت یا فایل اکسپلورر راه‌اندازی کنید با کلیک راست بر روی آن، گزینه Run as Administrator را مشاهده می‌کنید. وقتی روی آن کلیک کنید با پیام UAC جهت اجرای برنامه با دسترسی‌های ادمین روبرو می‌شوید.

این روش قابل اطمینان اما با چند کلیک اضافه‌تر همراه است.

روش کیبورد سریع: Ctrl + Shift + Enter

برای اجرای سریع‌تر برنامه‌ها در شرایط administrator می‌توانید از میان‌برهای کیبورد استفاده کنید. اگر برای این کار فقط از کیبورد استفاده می‌کنید، کلید Windows را فشار دهید تا نوار جستجو باز شود، سپس نام برنامه‌ای که قصد راه‌اندازی آن را دارید تایپ کنید.

وقتی هایلایت شد، کلیدهای Ctrl + Shift را نگه دارید و Enter کنید. این کار باعث راه‌اندازی اعلان UAC می‌‌شود. برای پذیرفتن آن، کلید فلش سمت چپ را همراه با Enter بگیرید تا بدون نیاز به‌ماوس برنامه خود را باز کنید.

حتی می‌توانید هنگام کلیک بر روی آیکون برنامه کلیدهای Ctrl + Shift را هم‌زمان نگه دارید تا برنامه در حالت Administrator اجرا شود.

روش عجیب‌تر: تسک منیجر

برای استفاده از یک روش نسبتا عجیب‌تر، می‌توانید برنامه‌ها را از طریق تسک منیجر در حالت ادمین راه‌اندازی کنید. برای باز کردن آن از میان‌بر Ctrl + Shift + Ecs استفاده کنید و در صورت نیاز آن‌را با More Details توسعه دهید.

روی File > Run new task کلیک کنید و نام فایل اجرایی موردنظرتان را وارد کنید. در صورت نیاز از دکمه Browse برای مشخص کردن مکان آن بر روی پی‌سی استفاده کنید. تیک Create this task with administrative privileges را بزنید و روی OK کلیک کنید تا اجرا شود.

توجه داشته باشید که اگر مجوزهای ادمین را نداشته باشید نمی‌توانید هیچ برنامه‌ای را در حالت administrator باز کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟