سه راه برای تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای
چگونه اینترنت سیم کارت را به وای‌فای تبدیل کنیم؟
اگر سرعت اینترنت موبایل را با اینترنت ثابت مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که اختلاف سرعت خیلی زیاد است. اگر در منطقه‌ای باشید که پوشش اینترنت همراه اول، رایتل یا ایرانسل خوب باشد، تقریبا سرعت اینترنت شما دو یا سه برابر بیشتر از اینترنت ثابت است. دسترسی به اینترنت پر سرعت به میزان قابل توجهی روند انجام کارها را تسریع می‌بخشد. پرسشی که اغلب کاربران مطرح می‌کنند این است که چگونه اینترنت همراه را به اینترنت وای‌فای تبدیل کنیم تا سایر دستگاه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. در این مقاله با روش‌های مختلف تبدیل اینترنت همراه به وای‌فای آشنا می‌شویم.

اینترنت سیم کارت در کالبد اینترنت وای‌فای

بیشتر سیم‌کارت‌های در دست مردم از اینترنت 4G یا 4.5G پشتیبانی می‌کنند و برخی از اپراتورها نیز سرعتی نزدیک به اینترنت فوق ارائه می‌کنند، البته در برخی موارد در بالای صفحه 4G را مشاهده می‌کنید، اما در زمان باز کردن صفحات یا دانلود فایل‌ها خبری از این سرعت نیست و برخی موارد سرعت به چند صد کیلوبایت بیشتر نمی‌رسد. با این حال، اپراتورهایی همچون همراه اول و ایرانسل پوشش خوبی دارند و در بیشتر زمان‌ها سرعت اینترنت بالایی ارائه می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا برخی کاربران اینترنت همراه را جایگزین اینترنت ثابت کنند.

تبدیل اینترنت سیم کارت به وای‌فای با ساخت وای‌فای هات‌اسپات

یکی از ساده‌ترین روش‌های انتقال اینترنت گوشی به سایر دستگاه‌های هوشمند، فعال‌سازی ویژگی هات‌اسپات گوشی است. در این روش گوشی در نقش یک روتر ظاهر شده و اینترنت گوشی را به سایر دستگاه‌های تحت پوشش گوشی ارسال می‌کند. روش فوق ساده‌ترین راهکاری است که برای انتقال اینترنت گوشی در اختیار کاربر قرار دارد. تنها کاری که باید انجام دهید، روشن کردن ویژگی Mobile Hotspot گوشی است. زمانی که ویژگی فوق را روشن کنید، گوشی هوشمند یک نام شبکه و گذرواژه در اختیارتان قرار می‌دهد که با وارد کردن این اطلاعات در دانگل‌های شبکه یا تنظیمات لپ‌تاپ اتصال به اینترنت گوشی برقرار می‌شود. قابلیت فوق یک مزیت دارد که اجازه می‌دهد گوشی را در مکانی قرار دهید که بهترین سیگنال را دریافت می‌کند. هرچه گوشی در ارتفاع بالا و نزدیک به پنجره‌ها قرار بگیرد، سیگنال‌های ارتباطی دکل‌ها را به خوبی دریافت می‌کند و اینترنت پرسرعتی ارائه می‌کند. با این‌حال، روش فوق دو عیب بزرگ دارد، اول آن‌که گوشی بیش از اندازه گرم می‌شود که مشکل فوق در در فصل گرم تابستان مشکل جدی ایجاد می‌کند و دوم آن‌که باتری گوشی به سرعت تمام می‌شود. به همین دلیل بهتر است از روش فوق روی گوشی اصلی خود استفاده نکنید و از یک گوشی ارزان‌قیمت استفاده کنید.

راهکار دوم تبدیل اینترنت سیم‌کارت به وای‌فای از طریق دانگل‌های MiFi

روش دوم که عملکرد بهتری داشته و مشکلی برای گوشی شما به وجود نمی‌آورد بر مبنای دانگل‌های MiFi کار می‌کند. دانگل‌های MiFi، دستگاه‌های قابل حملی شبیه به حافظه‌های فلش هستند که اجازه می‌دهند سیم کارت را به آن‌ها متصل کنید و اینترنت سیم‌کارت را به اینترنت وای‌فای تبدیل کنید. این دانگل‌ها مای‌فای (MiFi) و در برخی به‌نام Mobile WiFi مشهور هستند. این دانگل‌ها به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند. گروه اول تنها از سیم کارت و اینترنت اپراتورهای خاصی پشتیبانی می‌کنند. گروه دوم محدود به اپراتور خاصی نیستند و امکان به‌کارگیری آن‌ها توسط اپراتورهای مختلف وجود دارد. در زمان خرید دانگل‌های فوق باید به موارد زیر دقت کنید:

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت پشتیبانی است. ابتدا بررسی کنید که دانگلی که قصد خرید آن‌را دارید توسط اپراتورهای مختلف پشتیبانی می‌شود یا خیر. اگر این‌گونه تنها محدود به یک اپراتور خاص می‌شوید.

بیشتر دانگل‌های مای‌فای نیازی به پیکربندی و نصب نرم‌افزارهای خاص ندارند. تنها کاری که باید انجام دهید اتصال سیب‌کارت به دانگل است تا اینترنت سیم کارت به شبکه وای‌فای تبدیل شود.

در زمان خرید دقت کنید که دانگل از اینترنت 4G LTE پشتیبانی کند. برخی از دانگل‌های مای‌فای محدود به 3G هستند که محدودیت سرعت را به همراه می‌آورند و البته ارزان‌تر از نمونه‌های 4G LTE هستند.

برخی از این دانگل‌ها از برنامه‌های موبایل خاصی استفاده می‌کنند که جزییات کاربردی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. بدون تردید خرید دانگل‌هایی با قابلیت پشتیبانی از نرم‌افزارهای اختصاصی، بهتر از نمونه‌هایی است که بدون برنامه اختصاصی ارائه می‌شوند.

سومین راه‌کار به‌کارگیری درگاه‌های مودم با قابلیت پشتیبانی از 3G/4G

برخی از مودم روترهای موجود در بازار به درگاه‌های یو‌اس‌بی با قابلیت پشتیبانی از 3g/4G تجهیز شده‌اند. برخی از دانگل‌های یو‌اس‌بی موجود در بازار که برای اینترنت سیم‌کارت ارائه شده‌اند، این توانایی را ندارند به شک مسقیتم اینترنت سیم کارت را به وای‌فای تبدیل کنند، به دلیل این‌که اینترنت را تنها به دستگاهی ارسال می‌کنند که از طریق درگاه یو‌اس‌بی به آن وصل شده‌اند برای حل این مشکل اگر مودم روتر شما از قابلیت اتصال USB 3g/4G پشتیبانی می‌کند، به سادگی می‌توانید دانگل یو‌اس‌بی را به مودم متصل کنید و در ادامه مودم اینترنت سیم کارت را به شبکه وای‌فای تبدیل کند. در این حالت تمامی دستگاه‌های هوشمند قادر به دریافت شبکه سیم کارت هستند. در زمان اتصال دانگل به مودم تنها کاری که باید انجام دهید، مراجعه به تنظیمات روتر و بخش 3g/4G Setting و پیکربندی پارامترهای مربوطه به اینترنت سیم کارت است.

همان‌گونه که مشاهده کردید روش‌های کارآمدی برای انتقال اینترنت سیم کارت به سایر تجهیزات وجود دارد. بدون شک راهکار مبتنی بر دانگل‌ها عملکردی بهتر از گوشی‌های هوشمند دارند، زیرا انرژی خود را از دستگاهی که به آن متصل شده‌اند دریافت می‌کنند و دوم آن‌که باعث خرابی زودهنگام گوشی و باتری آن نمی‌شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟