جاه‌طلبی که زمان را مدیریت ‌می‌کند
مهم‌ترین رمز موفقیت مرد رویا‌ها: ایلان ماسک
ایلان ماسک میلیاردی خلاق و جسور است که به رویاهای خود جامه عمل پوشانده. همین ایده که به مریخ مسافر فرستاد به قدری جاه‌طلبانه است که بسیاری از با ترس از چنین کار بزرگی اجرای آن را غیر ممکن می‌دانند. ولی برای ایلان ماسک اینگونه نیست، او با تاسیس شرکت فضایی اسپیس ایکس به تحقق یک ایده دست نیافتنی بسیار نزدیک است. در ادامه مهمترین اصل موفقیت ایلان ماسک را می‌خوانید. اصلی ساده ولی سرنوشت‌ساز.

1606683296_1_0.gif

اگر می‌خواهید فردی کارآمد و مثمرثمر باشید،  بهتر است نگاهی به برخی از استراتژی‌های ایلان ماسک بیاندازید که به شما کمک می‌کند تا به شکل کارآمد و موثرتری کار کنید و زندگی خود را تغییر دهید.

زمان خود را مدیریت کنید

  • چگونه یک نفر آنقدر فرصت دارد که موشک به فضا بفرستد، در لس آنجلس تونل زیرزمینی بسازد و یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای اتومبیل در جهان را تولید کند؟ بله ، با مدیریت زمان.

اگر ندانید که چگونه زمان خود را کنترل کنید، متوجه می‌شوید که زمان شما را در کنترل خود گرفته است.

بنابراین به جای آن که هر روز خود را بدون فکر و برنامه‌ریزی آغاز کنید، با برنامه‌ریزی و زمانبندی در کارهای خود می‌توانید مطمئن شوید که تمام کارها به موقع انجام می‌گیرند.
 اگر برای کار کردن دلیل داشته باشید، راحتتر می‌توانید انرژی انجام هر کاری را پیدا کنید. از این گذشته، بر هیچ کس پوشیده نیست که انگیزه ، طبق تعریف، نیاز به محرک دارد.

راهکار ایلان ماسک برای مدیریت زمان

ایلان ماسک با ایجاد " بلوک‌های زمانی" پنج دقیقه‌ای، روز خود را برنامه ریزی می‌کند. نگران نباشید: لازم نیست این سطح پیشرفته از مدیریت زمان را داشته باشید. اما اگر می‌دانید قرار است هر ساعت چه کاری انجام دهید، به طور حتم سطح بهره‌وری شما بهبود خواهد یافت. وقتی خود را به این برنامه ریزی متعهد کنید، دیگری بهانه‌ای برای تعلل و اهمال‌کاری ندارید.

  • پس اگر می‌خواهید کار بیشتری را به سرانجام برسانید، روز خود را به بخش‌های 30 یا 60 دقیقه‌ای تقسیم‌ کنید. گرچه تهیه این برنامه‌ زمانی فقط چند دقیقه طول می‌کشد، اما تاثیری که روی بهره‌وری شما می‌گذارد، بسیار عمیق است.

اهداف جاه‌طلبانه داشته باشید

اگر همیشه در منطقه امن خود بمانید، هرگز نمی‌توانید توانایی‌‌های خود را بشناسید. بنابراین اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را افزایش دهید، باید محدودیت‌هایی که به آن‌ها فکر می‌کنید را کنار بگذارید و میدان دید خود را گسترش دهید.

نظر ایلان ماسک درباره جاه‌طلبی

" اولین قدم این است که ثابت کنیم که احتمال وقوع برخی چیزها وجود دارد؛ پس احتمالاً رخ خواهند داد."

داشتن یک بهره‌وری شگفت انگیز و باور نکردنی، امری نادر است. از این گذشته، بسیاری از افراد جامعه، وقتی زیادی را در محل کار هدر می‌دهند و بعد به خاطر کار نکرده از کارفرمای خود پول طلب می‌کنند.

بد برداشت نکنید: هستند کسانی که 5 تا 9 ساعت در روز کار می‌کنند تا لقمه‌ نانی برای خانواده خود تهیه کنند و هیچ ایرادی به آنان وارد نیست. اما اگر می‌خواهید شبیه ایلان ماسک شوید و کارهایی انجام دهید که اکثر آدم‌ها هرگز انجام نمی‌دهند، باید متفاوت از اکثر آدم‌های معمولی فکر کنید

به عبارت دیگر، باید عادت‌های افراد تاثیرگذار را بشناسید و در زندگی خود به کار بگیرید:

راهکار افزایش کارآمدی

اگر کاری به طور معمول یک ساعت طول می‌کشد، سعی کنید آن را در30 دقیقه انجام دهید. گرچه ممکن است نتوانید آن را در این چارچوب زمانی انجام دهید، اما یک اخلاق کاری در شما شکل می‌گیرد تا در حد توان انسانی خود، کارآمد باشد.

هدف‌های بزرگ‌تر نتیجه بهتر

وقتی هدف فروش خاصی دارید، سعی کنید آن را دوبرابر نمایید. البته باز هم احتمال می‌رود به این هدف نرسید. با این وجود، خیلی سریع راه‌هایی را برای رسیدن به آن پیدا خواهید کرد.

در ملاقات کاری وقت خود را مدیریت کنید

اگر می‌خواهید ملاقات‌های کاری بهتر و موثرتری داشته باشید، طول مدت این ملاقات‌ها را به نصف کاهش دهید. شاید تعجب کنید اگر بدانید که در این جلسه‌‌ها و ملاقات‌های کاری  چقدر وقت هدر می‌دهد و افراد چه کارهای دیگری که می‌توانند در این مدت انجام دهند.
احتمالاً منظور ما را فهمیده‌اید. وقتی برای جنبه‌های مختلف کاری خود‌، اهداف جاه طلبانه و بلندپروازانه در نظر می‌گیرید؛ بهره‌وری بیشتری نسبت به گذشته خواهید داشت.

باید به خاطر داشته باشید که سطح بهره‌وری شما یک شبه از صفر به 100 نمی‌رسد. اما وقتی هر روز گام‌های تازه‌ای برای بهره‌وری بیشتر خود برمی‌دارید، قدرت علاقمندی شما به قدری خواهد بود که با گذشت زمان یک زندگی متفاوت را برای شما رقم  می‌زند.

افراد عادی می‌توانند فوق‌العاده شوند

ایلان ماسک می‌گوید: " فکر می‌کنم افراد عادی این امکان را دارند تا فردی فوق‌العاده باشند". به طور حتم هدف شما هم این است که در تمام جنبه‌های زندگی خود پیشرفت کنید و به مراتب عالی دست پیدا کنید. شما می‌توانید فرد فوق‌العاده‌ای باشید. شما می‌توانید کارهایی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، انجام دهید. شما می‌توانید اخلاق کاری، بهره‌وری و خیلی چیزهای دیگری که برای ساختن آینده شما ضروری هستند، تا سطح گسترده‌ای ارتقاء دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟