07/07/1397 - 13:05
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از زنجیره بلوکی تا میان‌برها
در هفته گذشته مطالب شبکه‌ای و ترفندی پربازدیدترین مقالاست سایت بودند. در ادامه مروری می‌کنیم بر 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته‌ای که گذشت.

ترکیب زنجیره بلوکی، بزرگ داده‌ها، یادگیری ماشین و جاوااسکریپت چطور امنیت ما را تامین می‌کنند

اگر به کلیدواژه‌هایی که در عنوان این مطلب درج‌شده دقت کنید، مشاهده می‌کنید که هر یک از این واژگان اقیانوسی از اطلاعات در خود مستتر کرده‌اند. حال تصور کنید شرکت‌های بزرگ تصمیم بگیرند این فناوری‌های قدرتمند را با یکدیگر ترکیب کرده و از آن‌ها استفاده کنند. نتیجه کار به‌راستی قابل‌ستایش خواهد بود. در چنین شرایطی نه تنها هکرها و مجرمان سایبری، بلکه ناشران تبلیغات نیز هیچ راه گریزی نخواهند داشت و مجبور خواهند شد متناسب با درخواست‌های کاربران گام بردارند.

ادامه مطلب


Ajax چیست و معایب و مزایای آن کدامند

تاکنون چند مرتبه برای دسترسی به اطلاعاتی که درون یک صفحه قرار داشته است، مجبور شده‌اید کلید F5 روی صفحه را به‌طور مستمر فشار داده تا اطلاعات صفحه به‌روز شود؟ این موضوع زمانی بغرنج‌تر می‌شود که یک صفحه مملو از اطلاعاتی است که حجم قابل توجهی از ترافیک اینترنتی شما را بیهوده هدر می‌دهد. این درست همان نقطه‌ای است که فناوری Ajax همانند یک پل (میانجی) به میدان وارد شده و درون مرورگر وب از طریق جاوااسکرپیت و DOM با رندر کردن برنامه‌های وب و اداره کردن هر درخواستی که کاربر ممکن است برای وب سرور ارسال کند، وظایف را مدیریت کرده، به توسعه‌دهندگان در طراحی صفحات کمک کرده و مشکلات مختلفی را از پیش روی کاربران بر می‌دارد. در این مقاله نگاهی داریم یه چیستی Ajax و معایب و مزایای آن.

ادامه مطلب


شور عشق به استارت‌آپ... آیا شور آن درآمده است!؟

چندسالی است که شور راه‌اندازی استارت‌آپ در کشور ما بالا گرفته است. گویا داستان شرکت‌های غول‌آسای جهانی که روزی در گاراژ یک خانه ساکن بوده‌اند، برای ما ایرانیان خواندنی از آب درآمده و تلاش کرده‌ایم خودمان نیز داستان‌ساز باشیم. انصافا هم داستان‌های زیبایی در کشور ما نوشته‌شده که نمونه‌های آن را در زندگی روزمره خود می‌بینیم. بااین‌حال، بسیاری نگران هستند که شاید این داستان‌های زیبا، اکثرشان پایان خوشی نداشته باشند. استارت‌آپ‌هایی که شکست می‌خورند، سرمایه‌هایی که هدر می‌روند، عمرهایی که تلف می‌شوند. این‌ها پایان ناخوش داستان‌های استارت‌آپی است. اما ریشه ناکامی‌ها کجاست؟

ادامه مطلب


اگر برنامه‌نویس هستید این سایت‌ها مهارت‌های شما را به چالش می‌کشند

برای آن‌که در زمینه برنامه‌نویسی به مهارت بالایی دست پیدا کنید به تمرین زیاد نیاز دارید. به عبارت دیگر یادگیری برنامه‌نویسی همانند رانندگی است. شما تنها با خواندن آیین‌نامه‌ها و قوانین نمی‌توانید در رانندگی مهارت پیدا کنید، بلکه از طریق پشت سر گذاشتن جلسات متعدد رانندگی است که در کار خود پیشرفت خواهید کرد. یکی از راهکارهایی که به شما در بهبود مهارت‌های برنامه‌نویسی کمک می‌کند، حضور در چالش‌های کدنویسی است. چالش‌هایی که باعث بهبود مهارت‌ها شده و شما را با سایر روش‌های به کار گرفته شده از سوی برنامه‌نویسان آشنا می‌کند.

ادامه مطلب


5 راهکار قدرتمند برای انتقال فایل‌ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر

زمانی که کامپیوتر جدیدی خریداری می‌کنید، بیش از هر چیز نیاز دارید تا فایل‌های موجود را به کامپیوتر جدید منتقل کنید. راهکارهای مختلفی برای این منظور وجود دارد که پنج موردی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد جزء ساده‌ترین و بهترین راهکارها هستند.

ادامه مطلب


چگونه موتور جست‌وجوی پیش‌فرض منوی شروع ویندوز 10 را تغییر دهیم؟

اگر از کورتانا برای جست‌جوی محتوایی استفاده کنید و عبارت محاوره‌ای خود را در کادر جست‌وجوی ویندوز وارد کنید، کورتانا شما را به سمت موتور بینگ هدایت می‌کند. زمانی که روی نتایج جست‌وجوها کلیک می‌کنید، کورتانا مرورگر اج را برای شما باز می‌کند، حتا زمانی که اج مرورگر پیش‌فرض شما نباشد. ویندوز به شما اجازه نمی‌دهد پارامترهای مربوط به تغییر موتور و مرورگر مربوط به جست‌وجوها را به راحتی تغییر دهید. در نتیجه امکان تغییر موتور پیش‌فرض جست‌وجو به شکل عادی وجود ندارد. اما در این مقاله با راهکاری آشنا می‌شوید که اجازه انجام چنین کاری را می‌دهد.

ادامه مطلب


وقتی گوگل کروم از کار می‌افتد چگونه مشکل را حل کنیم

وقتی گوگل کروم از کار می‌افتد کلافه می‌شوید. شاید شما هم زمانی‌که نمی‌توانید این برنامه را باز کنید یا این‌که کروم در برخی از وبسایت‌ها کرش می‌کند تصمیم گرفته باشید که به‌یک مرورگر دیگر سوییچ کنید. ولی فعلا این کار را نکنید. ما به‌شما یاد می‌دهیم که چگونه کرش‌های رایج کروم را برطرف کنید و مرورگر را دوباره به حالت اولیه و باثبات آن برگردانید.

ادامه مطلب


Runtime Broker چیست و چه کاری در ویندوز انجام می‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین فرآیندهای ویندوز که وظیفه مدیریت مجوز اپ‌های نصب شده از داخل مایکروسافت استور را به‌عهده دارد Runtime Broker است. اگر تا به‌حال از مایکروسافت استور برنامه نصب کرده باشید حتما می‌دانید که این اپ‌ها می‌توانند به موارد مختلفی مانند وب‌کم، فایل‌ها، میکروفون و غیره دسترسی داشته باشند.

ادامه مطلب


آیا گوشی‌ها در زمان اتصال به درگاه USB 3.0 سریع‌تر شارژ می‌شوند؟

مشخصات و ویژگیهای فناوری USB همچنان برای خیلی از ما ناشناخته و مرموز است. خیلی از کاربران اندروید بر این عقیده هستند که تلفن آنها اگر به یک درگاه USB 3.0 متصل شود سریعتر شارژ می‌شود. اما آیا چنین ادعایی صحت دارد؟ آیا واقعا USB 3.0 به شارژ شدن سریع تلفن هوشمند کمک می‌کند؟

ادامه مطلب


اگر می‌خواهید در کار با کامپیوتر حرفه‌ای به‌نظر برسید این میان‌برهای کیبورد را یاد بگیرید

اگر شغل شما به‌شکلی است که به ویندوز کامپیوتر به‌شدت وابسته است، پس کلیدهای میان‌بر روی کیبورد نه تنها باعث می‌شود تا کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید، بلکه بازدهی شما هم بالاتر می‌رود. در این مطلب پرکاربردترین و مفیدترین میان‌برهای موجود را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

ادامه مطلب

ایسوس

نظر شما چیست؟