پرچمدار جدید؛ بازی‎های جديد
کارت گرافیک جدید Nvidia با عملکردی بهتر در 4K
شرکت ان‌ویدیا یک نسخه قدرتمندتر از کارت گرافیک پرچمدار قبلی خود را با ظاهر تیتانیوم براق و قبل از افتتاح نمايشگاه تجاری Computex 2015 معرفی كرد.

GeForce GTX 980 Ti نام این کارت گرافیک جدید است و ان‌ویدیا می‎گوید پشتیبانی بهتری را از بازی‎های کامپیوتری 4K  به عمل خواهد آورد و به شما اجازه می‎دهد بازی‎های جديد مثل The Witcher 3 را در وضوح تصویر 4K  و با میزان قابل قبول 45 فریم در ثانیه، در مقابل 19 فریم در ثانیه مدل قدیمی‎تر GTX 680 اجرا کنید. ان‌ویدیا انتظار دارد برای آخرین شبیه ساز مسابقات اتومبیل رانی Project Cars، در مقايسه با نرخ 18 فریم در ثانیه روی GTX 680 به عدد 47 فریم در ثانیه روی GTX 980 Ti برسد.

نسخه مرجع این کارت گرافیک به قیمت 649 دلار عرضه خواهد شد و همراه این کارت جدید بازی جدید Batman: Arkham Knight نیز ارائه خواهد شد. معرفی GTX 980 Ti باعث کاهش قیمت مدل پرچمدار قبلی بعنی GTX 980 به 499 دلار شده است.

این کارت گرافیک جدید توان خود را از سازنده تراشه با ساختار میکرو معماری Maxwell می‎گیرد که از آخرین جلوه‎های DirectX 12 پشتیبانی کرده و حافظه رم ویدیویی بیشتری را نیر در خود جا داده است. 6 گیگابایت حافظه رم در مقايسه با میزان 4 گیگابایت در کارت قبلی، جهش قابل توجه‎ای است.

نسل دوم تراشه‎های Maxwell این امکان را فراهم می‎آورند تا عملکرد دقت تصویر بالا و یکپارچگی بهتری را با نرخ فریم بیشتر در اختیار داشته باشید. همچنین مصرف انرژی در این نوع از تراشه‎ها به مراتب بهینه‎تر از نسل اول آن شده است. مصرف انرژی در GTX 980 تقريبا نصف GTX 750 است که از تراشه‎های نسل اول Maxwell قدرت می‎گرفت است.

از نظر مسائل فنی، جالب است که سرعت کلاک در GTX 980 Ti کمتر از کارت‎های قبلی و با سرعت 1000 مگاهرتز است. این سرعت کمتر باعث تولید بهتر پیکسل و نرخ بافت بیشتر می‎شود که همه این‌ها در مجموعه بیشتری از ترانزيستورها (8000 در مقايسه با 5200 در GTX 980) گردآوری می‎شوند. وقتی شما با جزئیات بیشتری به مشخصات نگاه می‎کنید، GTX 980 Ti اساسا نسخه ارزان‌تری نسبت به قطعه نهایی سخت‌افزار ان‌ویدیا یا همان Titan X 999 دلاری است که تنها 6 گیگابایت حافظه ویدیویی در مقايسه با 12 گيگابايت در Titan X دارد.

G-Sync وارد نوت بوک‎ها خواهد شد

در کنار GTX 980 Ti، شرکت ان‌ویدیا اعلام کرده است که کارت گرافیک نوتبوک‎های مخصوص بازی جدید از G-Sync برخوردار خواهند شد. G-Sync راه‌حل انحصاری ان‌ویدیا برای مشکل بریده بریده شدن صفحه‌نمایش است. این مشکل یک اعوجاج افقی است که وقتی نرخ نوسازی نمایشگر قادر نیست با خروجی کارت گرافیک هماهنگ شود به وجود می‎آید.

اکثر کاربران برای رفع این مشکل گزينه V-Sync را فعال می‎کنند، اما انجام این کار باعث کاهش میزان عملکرد می‎شود، راهحل انویدیا برای رفع این مشکل همگام‌سازی نرخ نوسازی نمایشگر و نرخ رندرينگ پردازنده گرافیکی است، با انجام این کار تصاویر دیگر از وضعیت هماهنگ خارج نمی‎شوند. لپ‎تاپ‎های جديد ایسوس، کلیوو، گیگابایت و ام‎اس‎ای همگی از نمایشگرهای 75 هرتز تایید شده توسط انویدیا استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر این شرکت در کنار سهم 30 درصدی اصلی‌ترین رقیب خود AMD که توان مورد نیاز برای کنسول Xbox One، PlayStation 4 سونی و Wii U نینتندو را فراهم می‎کند، 70 درصد بازار پردازنده گرافیکی دنیا را در اختیار دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟