به عکس‌های پانوراما جان تازه‌ای بدهید
عکس‌های پانوراما را با یک ترفند جالب در اینستاگرام پست کنید
پانورامای اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا چندین عکس و فیلم را در یک به‌روزرسانی سریع پست کنید. با استفاده از این مطلب با نحوه استفاده از یک ویژگی جالب برای پست کردن عکس‌های اینستاگرام آشنا می‌شوید.

اما به جای اینکه از این ویژگی فقط برای آلبوم‌های عکس استفاده کنید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. از عکس‌های پانوراما و نظرسنجی‌ها گرفته تا استوری‌های معکوس و متن‌های ماجرایی، این ویژگی امکانات جالب زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

قبل از شروع، لازم است این موارد را بدانید:

1- روی آیکون مربعی شکل ضربه بزنید تا بتوانید چندین عکس یا فیلم را انتخاب کنید.

2- در هر پست حداکثر 10 عکس یا فیلم مجاز است.

3- شما ترتیب عکس‌ها یا فیلم‌ها را تعیین می‌کنید.

4- نتیجه کار "Carousel" نام دارد.

در اینجا به چند روش جالب، کاربردی و خلاقانه برای کار با ویژگی Carousl اشاره می‌کنیم.

1- پانورامای اینستاگرام را به سادگی پست کنید

تمام گوشی‌های هوشمند بازار به شما این امکان را می‌دهند تا خیلی ساده عکس‌های پانوراما بگیرید. اما اگر آنها را در اینستاگرام پست کنید، به دلیل اینکه نمی‌توانید روی عکس‌های اینستاگرام زوم کنید کیفیت و جذابیت خود را از دست می‌دهند. ویژگی جدید Multiple Images (چندین عکس) یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن عکس پانورامای کامل است.

قبل از شروع، با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که برای گرفتن عکس‌های پانوراما هستند یک عکس پانوراما بگیرید. برای این کار از اینستاگرام استفاده نکنید. با کمی جستجو می‌توانید ابزار رایگان زیادی برای گرفتن عکس‌های پانورامای حیرت‌انگیز و فوق‌العاده پیدا کنید. یکی از آنها را بر اساس اینکه گوشی شما اندروید است یا iOS دانلود کنید.

یکی از این اپ‌ها Swipeable است. اپ را اجرا کنید و عکس پانورامای گرفته شده را در آن باز کنید. با دنبال کردن دستورات، عکس را به تعدادی تصویر مربع شکل کوچک تقسیم کنید. سپس آنها را روی فضای ذخیره داخل گوشی ذخیره کنید.

بعد از آن، اینستاگرام را باز کنید، روی گزینه آپلود یک عکس جدید از داخل گالری ضربه بزنید و ویژگی Multiple Images را انتخاب کنید. از داخل گالری، عکس‌های تکه تکه شده را انتخاب کنید، فقط حواستان باشد که ترتیب آنها درست باشد. سپس آن را با یک هشتگ مناسب در اینستاگرام پست کنید.

پانورامای اینستاگرام را به سادگی پست کنید

2- پرسش یا نظرسنجی بصری درست کنید

اگر برای یک سئوال بصری مثل اینکه از بین این دو جفت کفش کدام را بخرم؟ آیا این را می‌شناسید؟ و پرسش‌هایی از این دست نیاز به پاسخ داشتید از ویژگی Multiple Images اینستاگرام استفاده کنید.

تمام عکس‌ها و فیلم‌هایی که نیاز دارید را انتخاب کنید و در بخش نظرات سئوالتان را مطرح کنید. می‌توانید آن را به شکلی درآورید که پاسخ بگیرید یا از بازدیدکنندگان بخواهید در نظرسنجی شرکت کنند. البته به اندازه نظرسنجی‌های توییتری کارآمد نیست، اما برای ساده‌تر شدن کار می‌توانید تا 10 گزینه را انتخاب کنید. هرچند که در نهایت باید نتایج را به صورت دستی شمارش کنید.

3- صحنه مشابه، زمان‌های مختلف

این راه یکی از ترفندهای قدیمی عکاسان است که باعث می‌شود تا بیننده بیشتر آن را تحسین کند. با نشان دادن یک تصویر یا صحنه در زمان‌های مختلفی از روز یا حتی در روزهای مختلف با فعالیت‌های گوناگون، می‌توانید عمق بیشتری به استوری خود بدهید.

یکی از پر استفاده‌ترین روش‌ها بازی با نور و روشنایی است، اما با کمی فکر بیشتر می‌توانید خلاقیت‌های بیشتری به خرج دهید.

4- مقایسه‌های قبل و بعد را نشان دهید

درست مانند ایده "یک صحنه مشابه، زمان‌های مختلف"، می‌توانید عکس‌های مربوط به مقایسه قبل و بعد را به ویژه در خصوص سلفی‌ها پست کنید. اگر تمایل دارید تا در استوری خودتان رشد و پیشرفت را به نمایش بگذارید این روش فوق‌العاده کاربرد دارد.

این روش استفاده زیادی برای هشتگ خیلی مشهور transformationtuesdays# که برای نشان دادن پیشرفت در زمینه تناسب اندام و بدنسازی است دارد. به غیر از آن، برای نشان دادن مهارت‌های آرایشگری هم کاربرد زیادی دارد.

مقایسه‌های قبل و بعد را نشان دهید

5- چگونه‌ها و دستورالعمل‌ها

این مورد یکی از بارزترین موارد است. ویژگی Multiple Images به شما این امکان را می‌دهند تا دستور مربوط به چیزی که در آن مهارت دارید را مرحله به مرحله پست کنید. می‌تواند دستور پخت غذا، پروژه هنری و کاردستی یا هر چیز دیگری که نیاز به آموزش دارد باشد.

اگر می‌توانید روی هر عکس یک نوشته بگذارید و آنها را شماره‌گذاری کنید. با استفاده از چند هشتگ مناسب می‌توانید به خوبی در اینستاگرام دیده شوید.

7- به جای یک گروه عکس از عکس‌های شخصی‌سازی شده استفاده کنید

وقتی با دوستانتان هستید معمولا عکس‌های دسته جمعی می‌گیرید. وقتی صفحه نمایش خیلی کوچک دارید بهتر است به جای عکس‌های دسته جمعی عکس‌های تکی بگیرید و در مورد هر کدام از شخصیت‌ها به صورت جداگانه صحبت کنید.

چند خط صحبت درباره هر فرد می‌تواند برای آنها خیلی تفاوت داشته باشد. ضمن اینکه همیشه می‌توانید در پایان آن عکس دسته جمعی را هم داشته باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟