سرقت تلفن همراه
05/03/1398 - 16:53
اطلاعات خود را با پشتیبان‌گیری ذخیره کنید
برای بسیاری از مردم، این بدترین کابوس است: یک حواس پرتی لحظه‌ای، و گوشی از دست رفت. در یک لحظه همه چیز به باد رفته است. از اطلاعات تماس، عکس‌های خانوادگی، اطلاعات شخصی و یادداشت‌ها ... در حال حاضر در دست یک غریبه تمام و کمال است. در کل احساس خوبی نیست.
پس، چه کاری می‌توانید بکنید که اگر بدترین اتفاق‌ها افتاد، از خود محافظت کنید تا اطلاعاتتان را از دست ندهید؟

اصول اولیه

اولین قدم ضروری است: یک قفل صفحه را تنظیم کنید. به نوع دستگاه بستگی دارد، می تواند یک الگو، کد پین، اثر انگشت یا حتی اسکن چهره باشد. اطمینان حاصل کنید که از یک ترکیب ساده مانند 1234 استفاده نکنید و هرگز متن رمز خود را در کنار تلفن همراه نگه ندارید. حداقل باعث می‌شود دسترسی به اطلاعات شما برای دزد کمی مشکل‌تر باشد، و شما زمان بیشتری داشته باشید.

ایجاد پشتیبان گیری

گام مهم دیگر پشتیبان‌گیری منظم است. انجام این کار به این معنی است که حتی اگر گوشی هوشمند شما گم شده باشد حداقل شما هنوز هم به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. در حال حاضر اکثر برندها خود راه حلهای ابر خود را ارائه می دهند: اپل دارای iCloud است؛ دستگاه های Android به طور معمول با استفاده از Google Drive و Google Photos پشتیبان‌گیری می‌کنند. تفاوت اصلی بین آنها این است که اپل عملا یک پشتیبان از آی فون خود را 1: 1 می‌سازد که می‌تواند به یک تلفن جدید منتقل شود. چیزهایی که در حال حاضر به آسانی با Android انجام پذیر نیست.
با این حال، باید مطمئن شوید گزینه پشتیبان را فعال کرده‌اید، زیرا هیچ دستگاهی همه چیز را به تنهایی پشتیبان نمی‌کند.

اپل توضیح بسیار دقیقی در مورد صفحات پشتیبانی خود و چگونگی پیکربندی پشتیبان‌های خودکار را ارائه می‌دهد:

  • روی تنظیمات> [نام شما]> iCloud> iCloud Backup ضربه بزنید و مطمئن شوید که iCloud Backup فعال شده است. اگر در حال اجرا iOS 10.2 یا قبل از آن هستید، روی «تنظیمات> iCloud> Backup ضربه بزنید.
  • دستگاه خود را به یک منبع برق وصل کنید.
  • دستگاه خود را به Wi-Fi وصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که صفحه دستگاه شما قفل شده است
  • چک کنید که آیا فضای ذخیره سازی iCloud برای پشتیبان گیری کافی دارید یا خیر. هنگام ثبت‌نام به iCloud، شما 5 گیگابایت ذخیره‌سازی iCloud را به صورت رایگان دریافت می‌کنید. اگر نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر iCloud دارید، می‌توانید آن را بر روی iPhone، iPad، iPod touch یا Mac خریداری کنید. هزینه برنامه‌های ذخیره‌سازی از 50 گیگابایت ماهیانه از 0.99 دلار آغاز می‌شود.

با استفاده از Android، تنظیمات پیکربندی کنید نسبت به نوع دستگاه متفاوت است. به طور معمول، گزینه تنظیمات قسمت پایین "پشتیبان‌گیری و تنظیم مجدد" پیدا خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید پشتیبان‌گیری خودکار را تحت این گزینه فعال کنید. سپس گوگل اطلاعات شما را در Google Drive ذخیره می‌کند. پس از آن شما می‌توانید اطلاعات خود را هنگامی که به google وارد شده‌اید روی هر کامپیوتر مشاهده کنید. گوگل فقط اطلاعات تماس و ورودی‌های تقویم را ذخیره نمی‌کند، بلکه بسیاری از اطلاعات مفید دیگر نیز وجود دارد. بنابراین، اگر تلفن هوشمند خود را از دست دادید، از این طریق می‌توانید همه اطلاعات قدیمی خود را به گوشی جدید بازگردانید.

عکس‌ها

مهم تر از ایجاد پشتیبان گیری منظم، ذخیره یک نسخه جداگانه از عکس های ذخیره شده بر روی گوشی‌های هوشمند شما نیز ارزشمند است. خوشبختانه طیف وسیعی از گزینه‌های موجود برای کمک به این کار وجود دارد. مسلما محبوب‌ترین و ساده‌ترین، به ویژه برای دستگاه‌های آندروید، Google Photos است. همه عکسهای شما را به صورت خودکار در Google Drive بخش عکسها ذخیره می‌کند. گوگل همچنین تاریخ و زمان را به عکس‌های شما اضافه کرده و حتی مجموعه‌ها و انیمیشن‌های کوچک را ایجاد می‌کند و از همه مهمتر، شما می‌توانید ذخیره‌سازی نامحدود را داشته باشید - واقعا مفید است اگر فقط می‌خواهید فضای بیشتری را بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشید و عکس‌های خود را به فضای ابر تبدیل کنید.
گزینه‌های دیگر شامل Dropbox و OneDrive است. این خدمات همچنین باعث می‌شود که تمام عکس‌های شما به صورت خودکار در محیط ابری ذخیره شود. به همین خاطر، به یاد داشته باشید که ذخیره‌سازی محدود است و فرایند پشتیبان‌گیری در زمانی که از فضای کافی نداشته باشد متوقف خواهد شد. اپل راه‌حل خود را به شکل iCloud ارائه می‌دهد. تنظیمات پشتیبان‌گیری را می‌توان در هر دستگاهی از طریق برنامه عکس پیکربندی کرد.

Find My Iphone

اگر قبلا گوشی هوشمند خود را از دست داده‌اید، باید قطعا در مورد تلاش برای یافتن آن و در صورت امکان پاک کردن آن از راه دور فکر کنید.
گوگل یک راه‌حل ساده اما بسیار جامع برای هر دستگاه اندرویدی ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد که از آن برای یافتن گوشی هوشمند خود استفاده کنید، به آن زنگ بزنید، یا به تنظیم مجدد تنظیمات کارخانه برگردانید. این قطعا ارزشمند است اگر نمی‌دانید که در حال حاضر چه کسی الان از گوشی شما استفاده می‌کند.
اپل سرویس مشابهی را ارائه می‌دهد، اما باید آن را فعال کنید. اولین قدم دانلود برنامه Find My iPhone است. دستورالعمل‌هایی در توضیحات برنامه در مورد چگونگی پیکربندی آن وجود دارد. در موارد اضطراری، می‌توانید از آن استفاده کنید - درست مانند راه‌حل گوگل - برای دسترسی به گوشی هوشمند خود، موقعیت آن را پیدا کنید و از هر رایانه پاک کنید.
همچنین می‌توانید از سرویس‌های دیگر مانند راهکار Avira Connect استفاده کنید. مزیت این است که می‌توانید تمام دستگاه‌های خود را در یک مکان مدیریت کنید.

https://softyab.com/antivirus/android.html

ایسوس

نظر شما چیست؟