21/02/1400 - 18:35
اصول مهم برندینگ در دنیای خرید گوشی موبایل
فعالیت در هر صنفی قواعد خاصی دارد اما همه افرادی که به نوعی کار تجاری انجام می‌دهند، در یک اصل مهم اشتراک نظر دارند: برندینگ. فرقی نمی‌کند که شما یک فروشگاه آنلاین خیلی کوچک دارید یا یک کارخانه بسیار بزرگ و جهانی، در هر صورت به برندسازی نیازمندید تا مشتریان شما را بشناسند و با توجه به تجربه خوب استفاده از کالا یا خدمات شما، برندتان را به سایر افراد نیز معرفی کنند. در این‌جا می‌خواهیم به برندینگ در دنیای خرید موبایل و انواع کالاهای دیجیتال بپردازیم و یکی از برندهای موفق ایران در این حوزه را با هم بررسی کنیم، پس در ادامه همراه ما باشید تا با نکات مهم برندسازی از طریق معرفی یک برند موفق آشنا شوید.

یکی از مجموعه‌های برتر در این زمینه، فروشگاه ایسل است که توانسته نیاز مشتریان خود را به‌خوبی درک کند، با تمرکز بر رفع نیاز مشتری و به هدف همراهی با او، فعالیت خود را گسترش دهد. ایسل برخلاف سایر مجموعه‌ها، یک فروشنده صرف نیست بلکه این مجموعه تلاش می‌کند که به یک مرجع و راهنمای خرید گوشی و سایر کالاهای دیجیتال تبدیل شود. برای انجام این کار و ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی شخصی و حرفه‌ای کاربران، ایسل چندین روش مختلف در پیش گرفته که ایجاد راه‌های دسترسی سریع و آسان افراد به محصولات دیجیتال، تنها یکی از آن‌ها است.

تغییر سبک زندگی افراد و افزایش خرید اینترنتی

همه ما برای خرید کالا، به معتبرترین فروشنده‌های آن حوزه مراجعه می‌کنیم. با تغییر سبک زندگی، اغلب ما برای خرید هر وسیله‌ای ابتدا نزدیک‌ترین بازار یعنی بازار آنلاین را بررسی کرده و سپس برای خرید محصولات گوناگون اقدام خواهیم کرد. خوشبختانه بازار ایران هم‌گام با بازارهای معتبر جهانی حرکت کرده و خرید آنلاین گوشی موبایل از فروشگاه‌های مختلف و مجموعه‌های بزرگ، به یک کار معمول و روتین تبدیل شده است. خرید آنلاین گوشی موبایل در سایت ایسل یکی از نمونه‌های واضح و معتبر در میان مجموعه‌های خرید و فروش موبایل است که می‌توانید از مزایای مختلف آن استفاده کنید.

اما بازاریابی برندینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟ ارتباط میان این موضوع با خرید گوشی موبایل چیست و چگونه می‌توان از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کرد؟ در این مطلب قصد داریم این موارد را به‌اختصار با هم بررسی کنیم، پس همراه ما باشید و از مهم‌ترین موارد اصول برندینگ مطلع شوید.

برندینگ در دنیای امروز

ساده‌ترین تعریف برندینگ این است: پروسه ساخت یک نگاه مثبت در جامعه و بین مردم، نسبت به یک کمپانی. برندسازی با ترکیب روش‌های مختلفی هم‌چون اهداف مجموعه، نحوه تعامل با مشتری و البته انتخاب المان‌های تصویری کاربرپسند مانند طراحی لوگو، سایت و سایر بخش‌های بصری، ایجاد می‌شود.

یکی از اصول مهم برندینگ این است که مجموعه یک خط مشی مهم و اصلی معین کند که تمام افراد شاغل در آن، به آن خط مشی پایبندی کامل داشته باشند. انتخاب استراتژی برندینگ درست، می‌تواند به مجموعه‌ها کمک کند که بین خود و سایر مجموعه‌های مشابه، یک تفاوت واضح ایجاد کنند. با این روش مشتریان ثابت و وفاداری برای خود ایجاد خواهند کرد که در درازمدت برای هر دو سمت معامله بسیار مفید خواهد بود.

اهمیت برندینگ و برندسازی محصول

با اینکه ممکن است برندینگ را یک مفهوم جدید و مدرن بدانید، باید بگوییم که تاریخچه برندینگ به خیلی قبل‌تر و به پیش از مصریان باستان باز می‌گردد. انسان از دیرباز به این نکته دست پیدا کرده بود که کسب سود یک طرفه امکان‌پذیر نیست و ارائه محصول خوب و برندسازی آن، برای داشتن یک کسب‌وکار موفق حیاتی است.

در دنیای امروز صاحبان کسب‌وکار تنها با همکاران محلی خود رقابت نمی‌کنند بلکه هر مدیری در هر قسمت شهر یا کشور، باید بتواند با تمام ارائه‌دهندگان آن کالا یا خدمات رقابت کند و رضایت مشتری را جلب نماید. نکته مهمی که در طراحی برندینگ باید به آن توجه شود این است که حتی اگر یک مجموعه کوچک‌ترین اهمیتی به آن ندهد، در هر صورت یک برندسازی اختصاصی انجام داده است؛ هرچند که ممکن است کاملا با آن‌چه آن مجموعه انتظار دارد تفاوت داشته باشد.

به‌عنوان مثال خرید گوشی از هر سایت یا مجموعه‌ای امکان پذیر است، اگر تنها هدف فروش محصول باشد و کسب رضایت مشتری یا ارائه راهنمایی‌های مختلف به او مد نظر قرار نگیرد، مجموعه با هر فروش خود نه تنها سودی کسب نخواهد کرد بلکه به دلیل نارضایتی احتمالی، سایر مشتریان بالقوه خود را از دست خواهد داد.

این حالت در خرید گوشی و سایر کالاهای دیجیتال به‌وفور اتفاق می‌افتد، زیرا کاربر به راهنمایی افراد متخصص و مشاوره با آن‌ها نیاز دارد تا بتواند یک خرید درست و اصولی انجام دهد. به این منظور مجموعه ایسل در سامانه فروش خود، ارائه انواع خدمات مشاوره و راهنمایی را برای کاربران فراهم کرده است تا هر فرد بهترین و به‌روزترین گوشی یا سایر کالاهای مناسب خود را خریداری کند.

برندینگ محصول در دنیای تجارت آنلاین

تحقیق درباره برندینگ و داشتن یک استراتژی مشخص نسبت به آن، یک فرآیند حساس است که به برنامه‌ریزی و رویکرد مشخصی نیاز دارد. قبل از شروع کار در دنیای آنلاین باید استراتژی خود را انتخاب کنید، زیرا هر حرکتی در این فضا قابل ردگیری است و در دراز مدت اثر آن به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند کل مجموعه را تحت تاثیر قرار دهد و البته کوچک‌ترین حس خوب می‌تواند به‌سرعت گسترش پیدا کند.

چند گام مهم در بازاریابی و برندینگ وجود دارد که باید در تمام مجموعه‌های تجاری از جمله خرید و فروش گوشی موبایل، به آن‌ها توجه کرد:

  • درک مشتری و نیازهای او: در یک ارتباط موثر، باید درک کنید که مشتری شما کیست و چه نیازهایی دارد؟ سپس برای رفع نیازهای او اقدام کرده و در هر مرحله فعالیت‌های خود را در این راستا گسترش دهید؛
  • هویت برند: هویت و اهداف برند را مشخص کنید، برای مثال در حوزه خرید گوشی فروشنده‌های بسیاری فعالیت می‌کنند، یک برند معتبر در حوزه خرید موبایل و سایر کالاهای دیجیتال باید موارد مختلفی را رعایت کند که مشتریان ترجیح دهند که از آن مجموعه استفاده کنند؛
  • شفافیت عملکرد: عملکرد دقیق، سالم و شفاف در هر حیطه‌ای توجه مشتریان را جلب کرده و اعتبار مجموعه را افزایش می‌دهد. این نیاز در دنیای خرید موبایل بیش از سایر حوزه‌ها است زیرا مشتری باید با اطمینان کامل یکی از مهم‌ترین ابزار زندگی روزانه خود را خریداری کند؛
  • دسترسی و استفاده راحت: برندینگ در دنیای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد اما داشتن یک سایت زیبا، کاربرپسند و با استفاده راحت، می‌تواند آرامش و اطمینان کاربر را فراهم کرده و حتی اعتبار مجموعه را افزایش دهد؛
  • تمرکز بر تجربه خوب کاربر: هرچند داشتن یک تجربه خوب یک امر کاملا شخصی و نسبی است، اما مجموعه باید تمام تلاش خود را انجام دهد که کاربر با استفاده از خدمات ارائه شده، بهترین تجربه ممکن را داشته باشد.

با توجه به این موضوع، طبیعی است که مفاهیم مدرنی مثل خرید آنلاین گوشی با انواع استراتژی برندینگ ترکیب شده که در نتیجه آن هم مشتری و هم فروشنده به نتایج دل‌خواه خود دست پیدا کنند. ایسل یکی از مجموعه‌های خرید گوشی و ابزار دیجیتال است که به دو روش حضوری و آنلاین خدمات خود را ارائه می‌دهد. آن‌چه که باعث تمایز ایسل از سایر مجموعه‌ها شده، توجه به اصول برندینگ و اجرای دقیق آن‌ها برای ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری است. در این‌جا به بررسی مهم‌ترین اصول برندینگ که ایسل از آن‌ها پیروی می‌کند و خط مشی این مجموعه می‌پردازیم.

ایسل در دنیای خرید گوشی موبایل

ایسل یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه ابزار دیجیتال و تکنولوژی است که هدف اصلی آن تنها فروش نیست. برای خرید گوشی آنلاین انواع سایت‌ها و مجموعه‌ها وجود دارند، اما فراهم‌کردن تمام راهنمایی‌های لازم مثل امکان مشاوره با متخصصان، نقد و بررسی اختصاصی مجموعه ایسل برای هر محصول و تلاش برای تمرکز بر روی رضایت نهایی مشتری، باعث ایجاد یک تفاوت کاملا واضح شده است.

مجموعه ایسل با توجه به این اصل مهم که تکنولوژی بر زندگی فردی، حرفه‌ای و شغل افراد تاثیر می‌گذارد و فناوری‌های پیشرفته می‌تواند باعث رشد افراد شود، تلاش می‌کند که محصولات به‌روز و متنوع را با قیمت مناسب و از برندهای معتبر دنیا فراهم نماید و در اختیار کاربران خود بگذارد. تجربه یک خرید خوب و آگاهانه از طریق مجموعه ایسل در زمینه خرید گوشی یا سایر ابزار دیجیتال، می‌تواند یک نمونه از برندینگ موفق در بازار ایران باشد که رضایت مشتری اصل مهم آن است و این را در تمام فعالیت‌های اصلی و حتی جانبی مجموعه می‌توان دید.

سخن آخر

داشتن یک برندینگ خوب برای یک مجموعه، تنها از طریق اجرای تمام اهداف مشخص‌شده قابل انجام است و ایسل توانسته در زمینه خرید گوشی موبایل یا هر کالای دیجیتالی دیگر، این کار را به‌بهترین شکل انجام دهد. این مجموعه در حال حاضر یکی از برندهای حوزه خرید آنلاین موبایل است که مهم‌ترین دلیل آن تلاش همه جانبه ایسل برای کمک به کاربر و جلب رضایت او است. مهم‌ترین اهداف مجموعه شامل همراهی کامل مشتری در فرآیند خرید، تلاش برای رسیدن به نتیجه لازم با استفاده از تمام منابع مالی و غیرمالی، احترام به حقوق تمام انسان‌ها و استفاده از متخصصین معتبر است که با رعایت این موارد توانسته یک گام مهم در برندینگ خرید گوشی در ایران بردارد.

ایسوس

نظر شما چیست؟