18/06/1400 - 18:20
سمساری چیست و چه وسایلی در آن خرید و فروش می شوند؟
در سال ها قبل به مغازه ها و حجره هایی که خرید و فروش انواع لوازم دست دوم را انجام می دادند، سمساری می گفتند. سمساری به انواع مختلف و اشکال متنوع از زمان گذشته و قدیم تا به حال وجود داشته است. از معروف ترین نوع فعالیت سمساری که در عصر امروزی بیش تر شاهد آن هستیم، می توانیم به سمساری اینترنتی اشاره داشت. اغلب خرید از سمساری ها می تواند برای هر شخصی مقرون به صرفه باشد. زیرا که علاوه بر پرداخت هزینه کم تر برای استفاده از کالا، می تواند مقداری پول را پس انداز کند و یا با همان مقدار پول چندین کالا را به صورت دست دوم خریداری کنید. 

وسایلی که در سمساری می توان خرید و فروش کرد؟

اغلب دامنه مواردی که در حوزه خرید و فروش در سمساری ها قرار می گیرد نامحدود است و بازه مشخصی ندارد . به هر روی لیستی از موارد پرکاربرد این زمینه به توضیح زیر میباشد.

  •  بشقاب و ظروف، مجسمه ، آباژور، گلدان، ساز و ادوات موسیقی، فرش و گلیم دستباف و ماشینی، رادیو و تلوزیون و گرامافون، چمدان، اشیا تزیینی، تابلو های هنری وغیر هنری وغیره

در کل لوازمی که در سمساری خرید و فروش می شود آن قدر گسترده است که نمی توان آن را لیست نمود.

سمساری معتبر در تهران

در صورتی که می خواهید در مورد مشخصات یک سمساری معتبر بیش تر بدانید، در وهله اول باید بگوییم که، فعالیت این واحد صنفی، نیاز به کسب مجوز های لازم از برخی از ارگان های دولتی مانند شهرداری را دارد. به طور مثال اگر شخص سمسار بخواهد فعالیت خود را به صورت قانونی در سطح شهر گسترش دهد، باید مجوز های را برای این کار داشته باشد.س در غیر این صورت فعالیت آن غیر قانونی بوده و خرید کالا به صورت دست دوم از آن واحد صنفی، ریسک محسوب می شود. 

سمسارچی، (سمساری در میرداماد) خریدار لوازم خانگی دست دوم با مناسبترین قیمت در کلان شهر تهران

داشتن یک مغازه مرتب و منظم می تواند یکی از نشانه های سمساری معتبر باشد. همان طور که می دانید سمساری خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم را انجام می دهد. پس در نتیجه کالا هایی که برای فروش دارد، همگی فاقد بسته بندی مناسب و شاید برخی از آن ها ظاهری نامناسب داشته باشند. اما این که این کالا ها چگونه در مغازه چیدمان شده باشند تا مشتری بتواند به درستی آن را انتخاب کند و خرید خود را انجام دهد، نکته ای قابل تامل می باشد. 

به طور مثال:

  • یک سمسار باید بخشی از مغازه و واحد صنفی خود را به چیدمان بلورجات و شکستنی ها اختصاص دهد تا فرد بتواند به درستی و در میان تنوع کالایی که وجود دارد، خرید خود را انجام دهد. همین طور باید لوازم های آنتیک از لوازم های برقی جدا شوند تا ارزش هر کدام حفظ شده و مشتری در زمان خرید سردرگم نشود. 
  • یک سمسار می تواند با نصب طبقات درست و اصولی، تمامی محصولات و کالا های خود را به نمایش بگذارد. چرا که چیدمان سمساری، در واقع به عنوان ویترین آن شناخته می شود. 
  • قیمت گذاری مناسب و منصفانه از دیگر نشانه های سمساری در تهران می باشد. شما پیش از آن که کالای دست دوم خود را بفروشید باید از ارزش واقعی آن مطلع شوید. همین طور پیش از این که اقدام به خرید وسایل دست دوم کنید، باید بدانید که کالای مورد نیاز شما چه قیمتی دارد. اگر باز هم سوالی دارید با سمساری در تهران تماس بگیرید.

خرید و فروش کالا های دست دوم و کارکرده در سمساری

  • اکثر مردم حداقل یک بار تجربه خرید یا فروش کالای دسته دوم را داشته اند. زمانی که شما نیاز دارید کالایی را با قیمت مناسب خریداری کنید و یا نیاز دارید یکی از وسایل منزل، اداره و یا فروشگاه خود را تعویض کنید، اولین گزینه ای که به ذهن می رسد مراجعه به یک سمساری است. برای مراجعه به یک فروشگاه سمساری در نیاوران باید هزینه و زمان زیادی صرف کنید، که ممکن است حتی برای برخی از ما دشوار و هزینه بر باشد.
  • برای حل این موضوع دیگر نیازی به نگرانی نیست، چون فروشگاه سمسارچی این امکان را با یک تماس تلفنی برای شما فراهم کرده است، عوامل فروشگاه سمسارچی در کوتاه ترین زمان ممکن در هر جای شهر که باشید به محل مورد نظر شما می آیند و کالای شما را با قیمت مناسب خریداری می کنند.
  • اعضای تیم سمسارچی در تمام ایام هفته و روزهای تعطیل، آماده ارائه خدمات به همشهریان در شمال و جنوب، شرق و غرب و سایر نقاط شهر تهران هستند. برای اطلاع از شماره های تماس شعب مختلف سمسارچی در سراسر تهران می توانید به بخش اطلاعات تماس سایت مراجعه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟