09/08/1400 - 23:29
با انواع ارورهای یخچال مابه آشنا شوید و نحوه رفع آن را بشناسید

شرکت مابه (Mabe) از شرکت­های فعال در زمینه تولید لوازم‌خانگی برقی است که در سال 1946 میلادی در شهر مکزیکوسیتی تأسیس و راه­اندازی شد. این شرکت پس از مدتی که به طراحی و ساخت دکوراسیون آشپزخانه مشغول بود به تولید لوازم‌خانگی برقی روی آورد و امروزه یکی از محصولات تولیدی این شرکت یخچال و فریزر در سایزها و مدل­های مختلف است.

این یخچال نیز دارای ارورها و اشکالات متفاوتی است که بسیاری از آن­ها به دلیل مرور زمان و استهلاک قطعات الکتریکی به وجود می­آید، برخی از ارورهای یخچال مابه و نحوه رفع آن­ها مطابق ذیل می­باشد. به‌منظور رفع اکثر ارورهای ذکر شده کافی است پس از قطع جریان ورودی به یخچال از طریق تماس با نمایندگی خدمات پس از فروش، از تعمیرکاران و متخصصان مجرب بهره بگیریم. یخچال مابه دارای سیستم خاصی است که می­تواند مشکلات داخلی دستگاه را به‌صورت کد ارور بر نمایشگر یخچال نمایش دهد. هرکدام از ارورها معنای خاصی دارد و می­بایست برای رفع آن دراسرع‌وقت اقدام نمود.

مطالعه کنید! ۷ نکته برای نگهداری لوازم خانگی

ارور HRS

  • از متداول‌ترین ارورهای یخچال مابه است. نشانه این ارور آن است که شماره­هایی که روی صفحه نمایشگر یخچال قرار دارند دچار بی­ترتیبی شوند. همچنین صدا دادن یخچال مابه و شنیده‌شدن صدای جیک‌جیک از داخل یخچال و همچنین روشن شدن لامپ درون یخچال از دیگر نشانه­های ارور HRS است. ارور HRS اگر رفع نشود پس ازمدتی موجب گرم‌شدن محیط یخچال می­شود. از مهم­ترین دلایل به‌وجودآوردن این ارور نوسانات جریان برق است. به‌منظور رفع این مشکل می­بایست از تعمیرکار سایدبای‌ساید مابه استفاده کنیم. به‌منظور پیشگیری از این ارور می­توان از محافظ برق استاندارد استفاده کنیم و همچنین هرچند وقت یکبار توسط متخصصین برند مابه یخچال خود را به‌صورت دوره­ای سرویس کنیم.

ارور FF

  • اگر دمای یخچال بیش از 2 ساعت بالاتر از حد نرمال بود، ابتدا از بسته بودن درب یخچال مطمئن شوید، حتی جهت اطمینان می­توانید واشرهای درب را عوض کنید. بعد از آن دکمه کنترل سیستم را فشار دهید تا کد خطا از بین برود.

ارور E2

  •  این ارور به دلیل خطا در برد الکتریکی اصلی به وجود می‌­آید. در صورت لزوم متخصص یخچال مابه می­بایست به تعویض برد الکتریکی اصلی اقدام نماید.

ارور DF

  • این ارور به دلیل خطا و مشکل در المنت­های یخ­‌زدایی، ترموستات و سنسور دیفراست به وجود می­‌آید. در صورت ارور هرکدام از قطعات نام‌برده را می­بایست کنترل و در صورت نیاز تعویض نمایید.

ارور DE

  • این ارور به دلیل اشکال در سیستم یخ­زدایی و دیفراست به وجود می­‌آید. به‌منظور رفع این مشکل پس از قطع جریان برق یخچال، اتصالات معیوب را محکم کنید، در صورت نیاز سیم­کشی را تعویض و در صورت لزوم المنت یخ­زدایی آسیب­دیده را تعویض کنید.
  • ارور CI: این ارور زمانی بوجود می­آید که یخساز به درستی کار نکند. برای رفع این مشکل شیر ورودی آب را بررسی کنید. در صورت رفع نشدن این مشکل می­بایست مجموعه کامل یخساز تعویض شود. اجزای سیستم یخ زدا سامل ترمودیسک، ترموفیوز، برد، المنت و فن است که می­بایست توسط متخصص بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

ارور 88 یا 89

  • این ارور زمانی به وجود می­‌آید که صفحه کنترل نوسان شدید برقی را تجربه کرده باشد. برای رفع این ارور کافی است یخچال را 5 دقیقه از برق کشیده و مجدد به برق بزنید.

ارور CI

  • این ارور زمانی رخ می­دهد که یخساز به‌درستی کار نکند. برای رفع این ارور شیر ورودی آب را بررسی کنید و در صورت مجدد ظاهرشدن این ارور مجموعه کامل یخساز را تعویض کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟