29/10/1400 - 17:25
ثبت انواع شرکت در امارات
در نوشته قبلی مطالبی در حوزه‌ی انواع مجوز ثبت شرکت در امارات خواندیم و توضیح دادیم که برای دریافت هر کدام از این مجوزها چه شرایطی نیاز است. حال، قصد داریم مطالبی در حوزه ثبت شرکت هایی که می توان در کشور امارات تاسیس کرد، به شما ارائه دهیم.

توجه: سایت ماهنامه شبکه در تهیه‌ این گزارش آگهی نقشی نداشته و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ماهنامه شبکه مسئولیتی در قبال محتواهای تبلیغاتی ندارد.

شرکت سهامی

شرکت سهامی عام:

 تعریف شرکت سهامی عام:  ثبت شرکت  سهامی در امارات  بسیار رایج است. موسسان این شرکت ها بخشی از سرمایه را از طریق فروش سهام به دست می آورند؛ به این معنی که 20 درصد سرمایه ی اولیه را خود موسسان می دهند و از این 20 درصد حتما باید 35 درصد آن را در حسابی که به اسم شرکت باز شده است واریز بکنند و بقیه سرمایه را می توانند از طریق فروش سهام به دست بیاورند. توجه داشته باشید که در این نوع از شرکت ها حداقل تعداد برای تشکیل 5 نفر می باشد و کمتر از این تعداد امکان ثبت وجود ندارد.                                                                                                                                

شرکت سهامی خاص: موسسان ثبت شرکت در امارات سهامی خاص تمامی سرمایه را بر خلاف شرکت سهامی عام باید پرداخت کنند. حداقل تعداد برای ثبت شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد و این تفاوت دیگری بین این دو نوع شرکت سهامی می باشد.                                                                                                                             

چه مواردی را باید در اساسنامه برای ثبت شرکت سهامی خاص در امارات  ذکر کرد؟

مرکز اصلی شرکت و محل شعب دیگر آن، نام شرکت و موضوع دقیق فعالیت آن باید در اساسنامه برای ثبت شرکت در امارات ذکر شود.

شرکت هلدینگ:

صاحب سهام های سایر شرکت ها،  شرکت هلدینگ هستند. در واقع این نوع از شرکت ها فعالیتشان بر مبنای تولید کالایی خاص و یا ارائه ی خدمت نیست و همانطور که در ابتدا گفتیم، تنها صاحب سهام های شرکت های دیگر هستند. یکی از عواملی که منجر می شود، صاحبان سهام  اطمینان خاطر از قرار دادن سرمایه خود پیدا بکنند این است که آن شرکت از حمایت مالی یک هلدینگ صاحب نام و اعتبار برخوردار باشد. یکی دیگر از وظایف این هلدینگ ها این است که توانایی کنترل مالی شرکت های دیگر( شرکت هایی که صاحب سهامشان هستند.) را نیز دارند.                                                                                                                            

انواع شرکت هلدینگ:

شرکت مادر:  

  • شرکت مادر شرکتی است که صاحب سهام سایر ارکان می باشد و وظیفه کنترل فعالیت مالی آن شرکت ها را بر عهده دارد.

شرکت دارنده:

  • ثبت شرکت هلدینگ در امارات در قالب شرکت دارنده، بسیار رایج می باشد. این نوع از هلدینگ ها  وظایفی مانند کنترل فعالیت شرکت ها را بر عهده دارند؛ اما ممکن است این سوال برای شما مطرح بشود اگر این شرکت هم همین وظیفه را دارد چه نیازی به ثبت شرکت در امارات متحده عربی بوده است؟ در پاسخ باید گفت که: این نوع دارای زیر مجموعه  نیز می باشد و علاوه بر مورد ذکر شده وظیفه مهمی در زمینه‌ی نظارت بر فعالیت شرکت های فرعی نیز  دارد.                                                                                                                                    

شرکت مالک:

  • این نوع از شرکت های هلدینگ، بار هیچ فعالیت تولیدی بر دوششان نیست و تنها در زمینه ی مالی فعالیت می کنند.

شرکت کنترل کننده:

  • ثبت شرکت های هلدینگ در امارات فقط به منظور کنترل فعالیت سایر شرکت ها  از طریق خریداری سهام نیست و این هدف، فقط هدف  شرکت های کنترل کننده است که بنیان وجودشان کنترل شرکت هایی است که سهامشان را خریداری کرده اند و جز این اقدام هیچ فعالیت دیگری انجام نمی دهند.

شرکت صاحب سهام:

  • این شرکت یکی دیگر از انواع شرکت های هلدینگ است و هیچ ربطی به ثبت شرکت های سهامی در امارات که پیش‌تر درمورد آن صحبت کردیم ندارد. این شرکت ها عمده ی فعالیتشان بر این محور است که سهام سایر شرکت ها را خریداری می کنند و از سهام خریداری شده برای بدست آوردن منافع سود قابل توجهی می برند.                                                                                    

حال سوالی مطرح می شود آیا در شرکت های هلدینگ خریداری بیش از نیمی از سهام یک شرکت موجب از بین رفتن شخصیت حقوقی آن شرکت می شود یا خیر؟ پاسخ به این پرسش منفی است. شما اگر حتی تمام سهام یک شرکت را به عنوان شرکت هلدینگ خریداری کنید، باز هم تاثیر در پا بر جایی شخصیت حقوقی آن شرکت نمی گذارید!      

انواع شرکت‌های  هولدینگ

شرکت با مسئولیت محدود:

  • برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  که  یکی از انواع شرکت ها در امارات محسوب می شود؛ دانستن نکاتی لازم است که حال بیان می کنیم. موضوع این نوع از شرکت ها به مواردی که مرتبط با تجارت است محدود می شود. یکی از مهم ترین تفاوت ها برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت های سهامی این است که حتما تمامی بودجه ای برای شرکت در نظر گرفته شده است باید در ابتدای امر پرداخت شود و حتما قید مسئولیت محدود باید در اساسنامه این شرکت بیان شود؛ چرا که تمامی قواعد و عملکرد این نوع از شرکت ها بر مبنای همین دو کلمه می چرخد!                                                                                                                              

اگر خواهان ثبت شرکت های با مسئولیت محدود در امارات هستید به این نکته توجه کنید که به هیچ وجه در نام شرکت اسمی از شرکا نباید برده شود و باید نامی دیگر متناسب با فعالیت تجاری برگزیده شود. شاید این پرسش نیز برای شما مطرح شود که حداقل تعداد برای ایجاد شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

حداقل تعداد برای این شرکت ها 2 نفر می باشد!                                                                                      

شرکت های با مسئولیت محدود یکی از مهم ترین شرکت ها در امارات است.

شرکت هایی که می توان در امارات تاسیس کرد.

اگر به دنبال ثبت شرکت در دبی هستید و به شرکتی نیاز دارید که در بین شرکت های نامبرده تشریفات کمتری در حوزه ی ایجاد داشته باشد، حتما اسم شرکت با مسئولیت محدود را در صدر بهترین پیشنهاد بنویسید. ارکان این شرکت در امارات نیز مانند ایران 3 رکن می باشد که عبارت است از:                                                           

  • رکنی که وظیفه ی نظارت بر شرکت را دارد: شریکان در شرکت با مسئولیت محدود می توانند از بین خود برای بهبود عملکرد بازرسی برگزینند.
  • رکنی که مسئول اداره شرکت است: اگر قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود در امارات را دارید، توجه داشته باشید که: حتما زمانی محدودی برای مدیریت  در هنگام انتخاب مدیر تعیین کنید؛ چرا که در غیر این صورت مدیریت این شخص نا محدود می باشد و شما توانایی برای عزل او را ندارید.
  • هم چنین باید به این مورد نیز اشاره کرد که شخص مدیرعامل می تواند یکی از صاحبان شرکت باشد و یا شخصی به غیر از صاحبان باشد.                                                                                                                                    

جمع بندی در باب ثبت شرکت در امارات

  • در این مقاله در مورد ثبت شرکت هایی که  قابلیت تاسیس در امارات را دارند، صحبت کردیم. تا شما با مطالعه آن اطلاعات جامعی در این حوزه پیدا کنید و شرکتی که مناسب با شرایط و فعالیتتان است را برگزینید. البته توجه داشته باشید که ایرانیان در کشور امارات توانایی تاسیس تمامی این موارد ذکر شده را ندارند و نمیتوانند با همه شرکت ها اخذ اقامت امارات را داشته باشند. در مقالات بعدی اطلاعات بیشتری در باب شرکت های که ایرانیان می توانند در امارات تاسیس کنند می دهیم.                                                                                                                                  

ایسوس

نظر شما چیست؟