30/11/1401 - 21:33
افیلیت مارکتینگ چیست؟ میانبری برای فروش بیشتر
آیا شما نیز به عنوان یک کسب‌و‌کار نوپا، به‌دنبال بهترین روش برای راه‌اندازی فعالیت خود هستید؟ راهی بدون دردسر و هزینه که ترافیک طبیعی را به سایت فروشگاهی شما سرازیر کند؟ در این صورت، افیلیت مارکتینگ بهترین گزینه برای شما محسوب خواهد شد.

افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی وابسته محسوب می‌شود که در آن شما برای تبلیغات محصول یا سایت خود از سایت شخص سومی استفاده کرده و در ازاء این تبلیغات باید هزینه نیز پرداخت کنید. با‌این‌حال، این روش به‌عنوان ارزان‌ترین راه تبلیغات به‌شمار می‌رود. اگر شما هم به دنبال افزایش فروش خود شرایط سخت اقتصادی هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. 

نحوه عملکرد و تاثیر افیلیت مارکتینگ چیست؟

برای درک بهتر عملکرد افیلیت مارکتینگ با یک مثال شروع می‌کنیم. شرکت آمازون، آغاز‌کننده تبلیغات وابسته، سایتی را ایجاد کرد که در آن، افراد می‌توانستند لینک محصولات مورد‌نظر خود را در سایت درج کرده و به عنوان فروشنده شروع به فعالیت کنند. شناخته‌شده‌ترین بازار افلیت ایران دیجی‌کالا است. در حال حاضر بیش از 150 هزار فروشنده ایرانی در دیجی‌کالا فعالیت می‌کنند. 

البته باید توجه داشت که استفاده از استراتژی افیلیت مارکتینگ وابسته به استراتژی بازاریابی کسب‌وکارهاست. استراتژی بازاریابی مسیر استفاده از ابزارهای مختلف و زمان استفاده از هرکدام را مشخص کرده و مسیر شفافی را برای کسب‌وکارها ترسیم می‌کنید. اگر می‌خواهید با مفهوم استراتژی مارکتینگ بیش‌تر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از صفحه تدوین استراتژی بازاریابی دیدن کنید. 

انواع مختلف افیلیت مارکتینگ و موارد استفاده از آن

افیلیت مارکتینگ انواع مختلفی دارد. به‌همین دلیل است که امکان استفاده از آن در حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی انواع آن می‌پردازیم.

  • افیلیت مارکتینگ بدون پیوست: در این روش ارتباطی بین شما و مخاطب وجود نخواهد داشت. در واقع شما با اجزای کمپین‌های تبلیغات کلیکی، لینک افیلیت خود را ایجاد کرده و منتظر خرید مشتری باقی خواهید ماند. 
  • افیلیت مارکتینگ مرتبط: در این نوع از افیلیت مارکتینگ، محصول و خدماتی تبلیغ می‌شود که به زمینه فعالیت سایت تبلیغ‌کننده مرتبط باشد. 
  • افیلیت مارکتینگ درگیر: در این روش، بلاگر‌ها و سایت‌های افیلیت مارکتر، فقط محصولات و خدماتی را تبلیغ می‌کنند که خودشان امتحان کرده و به آن اعتماد دارند. در واقع این افراد از تاثیر‌گذاری خود در مردم برای تبلیغات استفاده می‌کنند. 

انتخاب هر یک از انواع افیلیت مارکتینگ بستگی به اعتبار برند و نوع محصول شما دارد. 

جالب است بدانید معمولاً در طراحی سایت امکاناتی را برای استفاده از افیلیت مارکتینگ در نظر می‌گیرند تا بتوان از طریق پنل ادمین فرآیندهای فنی افیلیت مارکتینگ را مدیریت و ارزیابی کرد. 

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با این نوع امکانات حتماً به صفحه امکانات سایت فروشگاهی مراجعه کنید. مشاهده امکاناتی که برای یک سایت فروشگاهی مناسب است می‌تواند دید خوبی درباره راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی در اختیار شما قرار دهد. 

شروع Affiliate marketing با چهار قدم اصلی

در ادامه می‌خواهیم با نحوه استفاده از افیلیت مارکتینگ و نکاتی که باید رعایت کنیم بیش‌تر آشنا شوید. 

قدم اول؛ روش و پلتفرم مورد‌نظر خود را انتخاب کنید

  • اولین قدم برای استفاده از روش افیلیت مارکتینگ، انتخاب پلتفرم مناسبی است که قصد دارید مخاطبان خود را در آن جمع کنید. این انتخاب می‌تواند بر‌اساس بررسی نظرات افراد در سایت‌های مختلف، محتوای دیجیتال (مانند بلاگر‌ها، اینفلوئنسرها و یوتوبر‌ها) و حتی انجام A/B تست برای رسیدن به پلتفرم مد نظر شما باشد.
  • برای انتخاب هر یک از آن‌ها ابتدا از خود بپرسید که «خودتان از کدام پلتفرم بیشترین استفاده را می‌کنید» و «نسبت به کدام روش درک بهتری دارید». انتخاب پلتفرمی که حس راحتی و تسلط بیشتری نسبت به آن دارید، کمک خواهد کرد تا محتوای بهتری تولید کنید. 

قدم دوم؛ تعیین جایگاه و ترسیم پرسونای مخاطب

  • برای این‌که بتوانیم نتیجه خوبی از افیلیت مارکتینگ بگیریم باید زمان مناسبی را برای شناخت مخاطب خود، علایق و رفتار کاربران صرف کنیم. جمع‌آوری این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا بتوانیم محتوایی مناسب برای مخاطبان خود آماده کنیم. 

قدم سوم؛ تولید محتوا با‌کیفیت و ارزشمند

  • تولید محتوا یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای جلب اعتماد کاربران و ارائه اطلاعات کاربردی است. برای محصولات خود توضیحاتی بنویسید که تمامی ویژگی‌ها و کاربردهای محصول را تشریح کرده و دید خوبی در اختیار مخاطبان قرار دهد. 

قدم چهارم؛ بهینه‌سازی، بهینه‌سازی و بهینه‌سازی

  • افیلیت مارکتینگ مثل هر شیوه دیگری از بازاریابی نیازمند پایش و بازبینی مجدد کمپین‌هاست. با استفاده از اطلاعات به دست آمده در هر کمپین باید کمپین بعدی خود را آماده کنید. تحلیل و ارزیابی منظم افیلیت مارکتینگ و رفتار کاربران به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازخورد بهتری از این شیوه بازاریابی بگیرید. 

مزایای استفاده از افیلیت مارکتینگ چیست؟

روش افیلیت مارکتینگ برای رسیدن به مخاطب بیش‌تر و برند‌سازی بسیار مناسب است. به‌همین دلیل است که مزایا متعددی برای این روش وجود دارد. در‌واقع این مزایا را می‌توان به‌صورت زیر بیان کرد:

  • روش آسان برای اجرای بازاریابی
  • ریسک پایین
  • امکان گسترش آن متناسب با ظرفیت کسب‌و‌کار

با وجود مزایای متعدد، بازاریابی افیلیت معایبی نیز دارد. این معایب شامل، دریافت کمیسیون از سوی تبلیغ‌کننده، عدم کنترل روی برنامه تبلیغاتی و صبر بالا برای رسیدن به نتیجه دلخواه است. با‌این‌حال می‌توانید با شناخت هر دو کفه ترازو مزایا و معایب این روش، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر درباره استفاده از افیلیت مارکتینگ تردید دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک مشاوره خبره بازاریابی استفاده کنید. با مراجعه به صفحه  مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از تجربه وبسیما در کسب‌وکار خود بهره‌مند شوید. 

وبسیما؛ راهنمایی برای موفقیت در انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال

در این مقاله سوال «افیلیت مارکتینگ چیست» پاسخ داده شد. روش بازاریابی افیلیت نیازمند صبر و حوصله بالایی است. با‌این‌حال، با پیدا کردن پلتفرم مناسب و همگام‌سازی آن با استراتژی خود می‌توانید به منبع درآمد ثابت و مناسبی دست پیدا کنید. 

یکی از ساده‌ترین راه‌های پیدا کردن پلتفرم مناسب بازاریابی دیجیتال و تنظیم استراتژی مارکتینگ، کمک گرفتن از افراد خبره و متخصص در این زمینه است. آژانس خلاقیت وبسیما طی سال‌ها تجربه تبلیغات موفق در حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار توانسته تا راهنمای مناسبی برای علاقه‌مندان باشد. شما می‌توانید برای بهره‌مند از خدمات وبسیما از زمان طراحی سایت تا رسیدن به رتبه یک گوگل، وارد سایت websima.com شوید. کارشناسان وبسیما منتظر شنیدن صدای شما هستند. 

ایسوس

نظر شما چیست؟