30/11/1401 - 21:34
چه نوع میزبانی برای راه‌اندازی اپلیکیشن مناسب‌تر است; هاست یا سرور!
در پی توسعه و سوق کسب وکارها به سمت آنلاین شدن و راه‌اندازی وبسایت و شبکه‌های اجتماعی، با پیشرفت تکنولوژی امروزه بسیاری از کسب‌و کار‌های اینترنتی در پی نیاز و اهداف خود، برای جلب توجه مخاطبان خود و پیشی گرفتن از رقبا، روی به راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها آورده‌اند. امروزه اپلیکیشن‌ها می‌توانند بسیاری از نیازهای کاربران را در سریع‌ترین زمان رفع کنند و با نصب بر روی تلفن همراه به راحتی از آن استفاده کنند، که این موضوع نه تنها سبب جلب رضایت مخاطبان و راحتی ثبت سفارش و خدماتشان می‌شود، لذا می‌تواند در برندسازی کسب و کارتان و جلب توجه کاربران بسیار کارآمد باشد. ممکن است در ابتدا برای راه‌اندازی اپلیکیشن خود کمی ابهامات داشته باشید،ممکن است بخواهید بدانید، چه نوع میزبانی برای راه‌اندازی اپلیکیشن مناسب‌تر است; هاست یا سرور! در این مقاله به صورت کامل توضیح می‌دهیم اما چنانچه به مفاهیمی چون سرور و هاست تسلط ندارید و یا ابهاماتی در اینباره دارید نگران نباشید چون در ادامه به آن می‌پردازیم.

تعریف میزبانی وب یا وب سرور

میزبانی وب یا وب سرور فناوری است که یک وب‌سایت را هنگام کلیک بر روی URL آن به کاربران نشان می‌دهد. هنگامی که یک کلاینت (که معمولاً یک مرورگر یا برنامه تلفن همراه است) از سرور چیزی را سرچ و درخواست می‌کند(با مراجعه به URL یا دسترسی به برنامه)، وب سرور کار پردازش آن درخواست و ارائه صفحه وب، را انجام می دهد.

سرور میزبانی اپلیکیشن

سرور اپلیکیشن به زبان ساده در واقع، نرم افزاری است که هم برنامه‌های کاربردی وب و هم برنامه‌های دسکتاپ روی آن اجرا می‌شوند.

سرورهای میزبانی اپلیکیشن‌ها عملکرد مورد نیاز برای ساخت و اجرای محتوای پویا را فراهم می‌کنند. اگر چنانچه این مفهوم برای شما کمی گنگ است نگران نباشید، یک سرور میزبانی اپلیکیشن اساساً چارچوب نرم‌افزاری است که به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد محتوای خود را ایجاد و ارائه کنند.

و برای وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌های پویا هستند (ویژگی‌هایی که بر اساس پارامترهای خاص تغییر می‌کنند، مانند مکان جغرافیایی بازدیدکننده یا اینکه آیا یک کالا در حال حاضر موجود است و یا خیر). اما منحصراً برای وب‌سایت‌ها استفاده نمی‌شود.

تعریف هاست و سرور

سرور در واقع همان فضایی است که فایل‌ها و داده‌های شما بر روی وبسایت و اپلیکیشن شما نگهداری می‌شود. حال یک سرور را در نظر بگیرید، اگر این سرور را به چندین بخش مجزا تقسیم کنیم، به هر کدام از این بخش‌ها که سرور را تشکیل می‌دهند، هاست گفته می‌شود. حال هر کدام از این هاست‌ها در اختیار یک کاربر(وبسایت و اپلیکیشن) قرار می‌گیرد و تمامی منابع چون RAM، CPU و فضای ذخیره‌سازی و غیره به صورت اشتراکی بین کاربران تقسیم می‌شود. هاست‌ها به دو دسته لینوکسی و ویندوزی تقسیم می‌شوند و به طور کلی هاست ها و سرورها  انواع مختلفی در پلن‌های متنوع با قیمت‌های متنوعی در سرورپارس ارائه می‌شوند در ادامه چند مورد را بیان می‌کنیم:

انواع هاست:

انواع سرور:

چه نوع میزبانی برای راه‌اندازی اپلیکیشن مناسب‌تر است; هاست یا سرور!

با توجه به توضیحاتی که در بالا بیان کردیم قطعا تا به اینجا با مفهوم میزبانی اپلیکیشن‌ها آشنا شده اید. همانطور که در بالا گفتیم انواع مختلفی از هاست و سرورها مطابق با نیاز کاربران وجود دارد اما بنا به آنچه در بالا گفتیم هاست ظرفیت محدودتری نسبت به سرور دارد، این ظرفیت شامل RAM، فضای ذخیره‌سازی، CPU و غیره است و به دلیل آنکه سرورهای این هاست‌ها بین چندین کاربر به صورت مشترک استفاده می‌شود، لذا در صورت بروز هرگونه مشکل، هک شدن، از دسترس خارج شدن و غیره، عملکرد بقیه کاربران در آن سرور نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است از دسترس خارج شود، منابع کافی نباشد و  یا از نظر امنیتی تحت تاثیر قرار بگیرند. بنابراین بهترین انتخاب برای شما در میزبانی اپلیکیشن، سرورها هستند، که در انتخاب نوع آن‌ها، سرورهای مجازی یا اختصاصی می‌توانید بسته به تعداد کاربرانتان و میزان ترافیک خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می‌توانید سرورهای مجازی و اختصاصی را در لوکیشن‌های مختلف تهیه نمایید. سرورهای اختصاصی یا Dedicate server به صورت اختصاصی تنها مورد استفاده یک کاربر قرار می‌گیرد و دیگر با خطاهایی از جمله محدودیت منابع، افزایش ترافیک کاربران و از دسترس خارج شدن اپلیکیشن تان مواجه نخواهید شد. سرورهای مجازی در واقع بر روی یک ماشین فیزیکی قرار دارند که هر کدام از کاربران منابع مختص خود را دارند و منابع بین کاربران تقسیم نمی‌شود و از نظر امنیتی چند سطح بالاتر از هاست‌ها قرار دارند و از سرورهای اختصاصی نیز مقرون به صرفه تر هستند. در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام در خصوص انتخاب سروهای مجازی و اختصاصی در میزبانی اپلیکیشن موردنظرتان می‌توانید با مشاوران و متخصصان در سرورپارس در ارتباط باشید.

سرورهای اپلیکیشن موبایل

با افزایش استفاده از تلفن همراه، اپلیکیشن‌های موبایل رشدی چشمگیر در این دهه داشته اند. اینها به روشی مشابه سایر سرورها کار می‌کنند، اما برای برنامه‌های تلفن همراه، آنها اساساً به عنوان جزء میانی بین سیستم پشتیبان و دستگاه‌های تلفن همراه عمل می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که اجزای مختلف یک برنامه یا صفحه وب به طور مناسب در دستگاه تلفن همراه نشان داده می‌شوند.

از آنجایی که دستگاه‌های تلفن همراه دارای ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاصی هستند، سرورهای برنامه‌های تلفن همراه اغلب مجبورند با وجود اتصال، قدرت و پهنای باند محدودی که در دستگاه‌های تلفن همراه عادی است، اطمینان حاصل کنند که نسخه موبایل یک برنامه یا وب‌سایت به خوبی کار می‌کند.

برای فناوری تلفن همراه مورد استفاده کسب‌وکارها، سرورهای مناسب اپلیکیشن تلفن همراه حاوی نرم‌افزاری هستند که دسترسی به انواع دستگاه‌ها را فراهم می‌کند و عناصر مهم آن دسترسی مانند احراز هویت، ویژگی‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌ها را پردازش می‌کند.

شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی برای راه‌اندازی اپلیکیشن مناسب

برای راه‌اندازی یک اپلیکیشن‌ کاربردی مرتبط و مورد نیازتان، شما نیاز به فضایی با قدرت مورد نیاز برای ذخیره همه فایل‌هایی که یک اپلیکیشن را تشکیل می‌دهند و آن را به صدها یا هزاران بازدیدکننده‌ای که به اپلیکیشن شما می‌آیند، نشان می‌دهند، نیاز دارید. سخت افزار فیزیکی که سرورها را تامین می‌کند، بسیار قدرتمند و حساس است.

علاوه بر فضای درگیر، سرورها نیز به مراقبت مناسب نیاز دارند. آنها باید در محیط‌های تحت کنترل آب و هوا نگهداری شوند تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود. آنها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم از متخصصان ماهر دارند تا در وضعیت کار خود باقی بمانند. و برای اینکه میزبانی که ارائه می‌کنند در برابر هکرها ایمن بماند، باید به فایروال‌های مناسب و سایر اقدامات امنیتی مجهز باشند. سرورهای ارائه شده در سرورپارس در بهترین و معتبرترین دیتاسنترهای ایران و خارج میزبانی می‌شوند.

شرکت‌های میزبانی از همه اینها مراقبت می‌کنند و فضایی را در سرورهای خود با هزینه ماهانه یا سالانه اجاره می‌دهند.

ایسوس

نظر شما چیست؟