23/12/1401 - 16:47
آیا نهال‌ها انگور تجاری را می‌شناسید؟
یکی از میوه‌هایی که در کشور ایران تولید می‌شود و فرآورده خیلی زیادی می توان از آن تهیه کرد، میوه درخت انگور است، این میوه جایگاه و اعتبار ویژه‌ای در کشور ایران مخصوصا در مناطق شمال غربی دارد، از آنجایی که میوه انگور یک میوه سرمادوست است، باغ آن بیشتر در مناطق کوهستانی و سردسیری همچنین معتدل رو به سردسیری راه اندازی می‌شود.

موارد مصرف میوه انگور

کشاورزان و سرمایه‌گذاران به هنگام خرید نهال انگور به دقت زیادی داشته باشم تا ابتدا نیاز بازاری منطقه خود را شناسایی کرده سپس تصمیمات لازم را برای تهیه درخت انگور جوان را داشته باشند این که هدف آنها از تولید میوه انگور چیست به طور مثال برای تهیه شیره از نهال انگور یاقوتی، نهال انگور بیدانه سفید و نهال انگور بیدانه قرمز استفاده می‌شود.

همچنین برای تولید مویز از نهال انگور ترکمن ۴ و نهال انگور کشمشی  بهره  می‌برند، از دیگر ارقام نهال میوه انگور برای تولید مربا، کشمش، سرکه و موارد دیگر استفاده می کنند، البته درخت مو به اندازه مصرف زیادی دارد نه تنها میوه آن بلکه از برگ آن برای تولید غذاهای سنتی و از میوه نارس آن یعنی غوره برای تولید آب غوره و ترشی غوره استفاده می‌شود.

راه اندازی باغ تجاری انگور به اندازه راحت است و برای سرمایه گذاران محبوب و پرسود محسوب می‌شود، شما در اکثر نقاط کشور تاکستان انواع نهال انگور  را مشاهده می‌کنید، از مهم‌ترین شهرهایی که کشاورزان علاقه‌ی زیادی به احداث باغ انگور نشان دادند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیشتر نقاط آذربایجان غربی
  • اکثر شهرهای آذربایجان شرقی مخصوصا تبریز
  •  منطقه کرج 
  • قسمتی از استان خراسان و شهر مشهد تاکستان
  • استان قزوین

ویژگی بارز بهترین نهال انگور

در مورد ویژگی بارزی که باعث شده تا بیشتر کشاورزان و سرمایه‌گذاران به احداث باغ انگور مشغول شوند و به دنبال خرید بهترین نهال انگور ( https://bartarnahal.ir/grapes-seedlings ) باشد می‌توان نکات زیر را نام برد:

  • درخت انگور یک درخت رونده است از این رو در سال‌های اخیر طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده بهترین روش احداث باغ تجاری انگور روش داربستی است، بخصوص برای مناطقی که با سرمای شدید زمستان مواجه نیستند.
  • میوه انگور به دو دسته هسته‌دار و بدون‌هسته تقسیم‌بندی می‌شود.
  • رنگ میوه انگور به چهار دسته زرد، قرمز، سبز و سیاه تقسیم‌بندی می‌شود.
  • اختلاف دمایی که درخت انگور می‌تواند آن را تحمل کند دمای بالاتر از ۴۵ درجه و سرمایه پایین تر است منفی ۲۵ درجه است.
  • درخت انگور معمولاً به سه دسته زودرس، میان رس و دیررس تقسیم‌بندی می‌شود و به همین خاطر برداشت میوه انگور از اوایل مرداد شروع شده و تا اوایل پاییز ادامه دارد.
  • فاصله‌‌ای که برای کاشت درخت انگور مانند نهال انگور یاقوتی و نهال انگور ردکارنت در نظر گرفتن حداکثر دو متر است، بنابراین شما در هر هکتار می‌توانید تعداد درخت انگور بیشتری کاشت کنید.

 ارزش غذای میوه انگور

در مورد میوه انگور باید بگوییم میوه انگور بخاطر طعم به خصوص و آبدار بودن مانند نهال انگور یاقوتی، نهال انگور موندراپ با ذائقه بیشتر مردمان سازگاری بالایی دارد، انگور تنوع زیادی دارد و باعث شده تمامی مصرف کنندگان حداقل یک یا دو نژاد آن را مصرف می‌کنند.

 از بارزترین ارزش غذایی میوه انگور می توان به وجود امگا۳ و امگا۶ اشاره کرد، البته نباید فراموش کنیم میوه انگور منبع غنی فیبر، ویتامین e ویتامین a، ویتامین c و انواع ویتامین b است، بنابراین از ویژگی بارز درخت انگور می‌توان گفت:

  • باعث جوانسازی سلول‌های بدن شده و مواد زائد را از سلول‌های بدن دور می‌کند.
  • به خاطر وجود ریزمغذی‌های فراوان میوه انگور تاثیر خیلی زیادی در در کاهش فشارخون و تثبیت آن در بدن دارد.
  • به خاطر شیرینی طبیعی که دارد بهترین گزینه است جایگزین قند شده و باعث متعادل شدن سطح قند خون می‌شود.
  • به خاطر ویتامین e فراوانی که دارد باعث جوانسازی پوست و شادابی آن می‌شود.
  • به خاطر آنتی اکسیدان فراوانی که دارد از بروز بیماری سرطان جلوگیری می کند.
  • میوه انگور حاوی فیبر فراوان است بنابراین برای ارتقاء عملکرد دستگاه گوارشی بسیار مفید بوده و بیماری یبوست را درمان می‌کند.

انواع نهال پرفروش انگور

برای اینکه کشاورزان بتوانند در سرمایه‌گذاری خود و روی پروژه تولید میوه انگور موفقیت بیشتری کسب کنند، بهتر است انواع نهال انگور ( https://www.victoriananursery.co.uk/Grape-Vines/ )مربوط به مناطق گرمسیری و سردسیری را شناسایی کرده سپس با توجه به مشورت مشاوره و متخصصین نسبت به خرید نهال انگور متناسب و سازگارتر تصمیمات خود را بگیرند.

انگور رشه‌ (شانی): 

اگر به دنبال یک رقم از درخت انگور هستید که پربار باشد، ما به شما انگور رشه را پیشنهاد می‌دهیم، چون در هر هکتار حداقل ۶۰ تن میوه انگور مرغوب، با کیفیت و صادراتی را می‌توانید برداشت کنید، از ویژگی بارز درخت انگور شرابی بهتر است به کاشت دیمی آن اشاره کرد، حساسیت خیلی کمتری به بی آبی و خشکسالی از خود نشان داده و دانه‌های درشت گوشتی و پوست ضخیم از ویژگی ظاهری میوه انگور شرابی است، از سال دوم بازدهی آن شروع شده و جزو ارقام دیررس انگور قرار گرفته است.

نهال انگور ترکمن 4: 

تولیدکنندگانی که به دنبال تولید کشمش مویز هستند معمولاً از نهال انگور ترکمن ۴ استفاده می‌کنند، این انگور با دانه‌های سیاه و بدون هسته است بنابراین برای تولید مویز یک گزینه مناسب محسوب می‌شود، از ویژگی بارز نهال انگور ترکمن ۴ که باعث محبوب شدن آن در بین کشاورزان شده می‌توان به زودبازده بودن آن اشاره کرد.

 در سال دوم باردهی آن شروع شده و در برابر سرما و گرمای خیلی زیاد از خود مقاومت نشان می‌دهد، حبه‌های درشت و با کیفیت بهترین درخت انگور ترکمن به رنگ سیاه بوده و علاوه بر بازدهی سریع و باردهی بالا  به بی آبی نیز مقاوم بوده و در ماه دوبار آبیاری می‌شود، این محصول اصالتا مربوط به کشور ترکمنستان است.

نهال انگور یاقوتی:

به هنگام خرید نهال انگور یاقوتی دقت داشته باشید شما باغ بهترین نهال انگور را احداث کرده و به یک درآمد مناسب و خواهید رسید، از ویژگی ظاهری نهال انگور یاقوتی می‌توان به دانه‌های ریز آن اشاره کرد، حبه‌های یاقوتی کاملاً متراکم به یکدیگر چسبیده‌اند، مزه بسیار شیرین دارد و بیشتر از نهال انگور یاقوتی برای تازه خوری استفاده می‌کنند، به خاطر زودرس بودن شما در اواسط تابستان می‌توانید تمامی میوه‌های آن را برداشت کنید، بیشتر صاحبان سوپرمارکت و هایپرمارکت نهال انگور یاقوتی را در مغازه خود به فروش می‌رسانند.

نهال انگور رد کارنت

اگر هدف شما از احداث باغ انگور تولید فرآورده‌های آن از جمله آبمیوه، مربا و شربت باشد بیشتر کارشناسان فروش نهال انگور به شما پیشنهاد خرید درخت انگور رد کارنت را خواهند داد، جزو نهاد میوه میان‌گل محسوب شده و می‌توان آن را در مناطق معتدل به راحتی کشت کرد.

 تنها موردی که به هنگام کاشت نهال انگور ردکارنت باید دقت زیادی داشته باشید پرش باد است چون  نسبت به ورزش هوا حساسیت بالایی نشان می دهد طول عمر اقتصادی آن بالاتر از ۸۰ سال بوده و اگر از روش داربستی برای احداث باغ انگور استفاده کنید بهترین فاصله برای آن دو متر است.

 نهال انگور انگور ردگلوب:

افرادی که می ‌خواهند میوه انگور به مدت طولانی در انبار نگهداری کنند، بهتر است به فکر خرید نهال انگور رد گلوب ( نهال-انگور-ردکلوپ/نمونه-کار/bartarnahal.ir ) باشند، دانه‌هایی گرد و قرمز رنگ رد گلوب پوسته نازکی داشته و از آن برای تازه خوری همچنین تهیه شیره استفاده می‌کنند، البته نباید فراموش کرد که عمر اقتصادی این نهال بالای ۷۰ سال بوده، به خاطر داشتن خوشه‌های بزرگ تناژ آن در هر هکتار به بالاتر از ۴۰ تن می‌رسد.

نهال انگور لعل:

برای رشد بهتر نهال انگور لعل، شما به نور آفتاب زیاد احتیاج دارید بنابراین به منطقه کاشت آن توجه زیاد داشته باشید، این نهال در مناطق معتدل رشد خوبی از خود نشان داده بیشترین علت پرطرفدار بودن آن به خاطر باردهی بالا است.

نهال اصلاح شده انگور بیدانه سفید: بهتر است از یک نهاد انگور که بومی کشور ایران است نیز اطلاعات مختصری در اختیار شما قرار دهیم، نگهداری و مراقبت از این نهال بسیار راحت است چون مقاومتشان بسیار زیاد بوده شما در ماه کافی است  دو بار آن را آبیاری کنید و در اولین سال کاشت بازدهی خود را شروع می‌کند.

کلام آخر

با توجه به مطالب بالا کاملا مشخص است، هر نژاد انگور برای خود کارایی و خاصیت خاص خود را دارد پس با توجه به 

  • هدف شما از راه اندازی باغ انگور
  • با توجه به نیاز بازار
  •  شرایط محیط زیستی
  •  مشورت کارشناسان
  • سلیقه شخصی باغدار

انواع نهال انگور را انتخاب کنید، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احداث باغ انگور، شرایط سفارش و خرید انواع درخت انگور و همچنین استعلام آخرین قیمت نهال انگور از مراکز معتبر مانند برتر نهال کمک بگیرید، جهت ارتباط با کارشناسان می توانید از راه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

راه های ارتباطی :

  • 09144501003
  • 09141832393

ایسوس

نظر شما چیست؟