24/03/1402 - 16:36
آیا بازاریابی ویدئویی برای کسب‌و‌کارهای B2B مناسب است؟
کسب‌وکارهایی که محصولات یا خدمات B2B عرضه می‌کنند، باید بتوانند کسب‌وکارها یا فروشندگان دیگر را جذب کرده و اعتماد آن‌ها را جلب ‌کنند. درحقیقت، راه‌های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد که بازاریابی ویدئویی یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی در این مسیر است.
با‌ این‌حال، سؤالی که ممکن است به وجود بیاید آن است که آیا بازاریابی ویدئویی به کسب‌وکارهای B2B مرتبط است یا این نوعی روند گذرا در بین مصرف‌کنندگان است؟
در این محتوا قصد داریم به جواب این سؤال به‌طور مفصل بپردازیم.

بازاریابی ویدئویی B2B به چه معناست؟

بازاریابی ویدئویی B2B کسب‌وکار شما را تبلیغ کرده و محصولات یا خدمات شما را معرفی می‌کند؛ این نوع ویدئوها به‌راحتی بین مخاطبان شما می‌چرخند و اعتماد ایجاد می‌کنند.

شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار می‌توانید ویدئوی بازاریابی خود را در ‌سایت خود، رسانه‌های اجتماعی یا یک ‌سایت شخص ثالث به اشتراک بگذارید تا کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند. سپس، آن‌ها می‌توانند از پیوندهای داخل ویدئو یا در توضیحات، برای بازگشت به سایت شما و ثبت‌نام برای خدماتتان استفاده کنند.

آیا بازاریابی ویدئویی ضروری است؟

تقاضا برای محتوای ویدئویی در حال افزایش است؛ زیرا خریداران بیشتری برای تعامل با برندها، تجربۀ همه‌جانبۀ ویدئو را به‌جای کانال‌های سنتی ترجیح می‌دهند. امروزه 86٪ از بازاریابان از ویدئو به‌عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می‌کنند و به دلیل بازگشت سرمایۀ بالای آن قصد دارند به استفاده از آن ادامه دهند. به بیان دیگر، برای رقابتی‌ماندن در بازار امروز، باید ویدئو را در استراتژی خود گنجانید و استفادۀ درست از آن را در اولویت قرار داد.

چرا ویدئو در بازاریابی B2B مهم است؟

در ادامه به ده مزیت گنجاندن ویدئو به‌عنوان بخشی از تلاش‌های بازاریابی B2B شما اشاره شده است:

1) نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

وقتی از ویدئو برای ارائۀ پیام بازاریابی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید انتظار نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر اشکال محتوا داشته باشید. ازآنجایی‌که محتوای ویدئویی جذاب‌تر است و مشتریان بیشتری را جذب می‌کند، آن‌ها را وادار می‌کند تا روی CTA شما کلیک کنند.

2) اعتبار می‌افزاید

وقتی پیام برند خود را از طریق محتوای ویدئویی به اشتراک می‌گذارید، اعتبار زیادی به پیام‌هایی که می‌خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید اضافه می‌کنید. همچنین، استفاده از داستان‌سرایی برای افزایش اعتبار، راه‌حلی هوشمندانه است که می‌توانید از آن در بازاریابی ویدئویی‌تان بهره ببرید.

3) نرخ پرش را کاهش می‌دهد

استفاده از تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی B2B به کاهش نرخ پرش و افزایش زمان حضور در سایت کمک می‌کند. این به این دلیل است که مردم با محتوای ویدئویی درگیر می‌شوند و نسبت به محتواهای متنی یا صوتی زمان بیشتری را صرف تماشای محتواهای ویدئویی در سایت می‌کنند.

4) پیام برند شما را تقویت می‌کند

شما به‌وسیلۀ بازاریابی ویدئویی می‌توانید پیام خود را به‌راحتی به مخاطبانتان منتقل کنید. در این راستا از اینفلوئنسرها نیز می‌توان کمک گرفت و مخاطبان بسیار آنان را هدف قرار داد. درحقیقت، با این روش پیام برند شما هم به‌شکل تصویری و هم به‌شکل صوتی در ذهن آنان ثبت خواهد شد.

5)  وبلاگ شما را تبلیغ می‌کند

از ویدئوها می‌توان برای تبلیغ یک پست وبلاگ یا یک‌سری وبلاگ استفاده کرد. شما حتی می‌توانید پست‌های وبلاگ تهیه‌شده را به‌شکل محتوای ویدئویی درآورده و با به‌اشتراک‌گذاشتن نکات اصلی در ویدئوهای کوتاه و جذاب، مخاطبان را به دنبال‌کردن محتواهای وبلاگ خود تشویق کنید.

6) سئوی سایت شما را افزایش می‌دهد

یک ویدئو می‌تواند حاوی کلمات کلیدی در متن و عنوان باشد که باعث می‌شود صفحات سایت شما در موتورهای جست‌وجو رتبۀ بالاتری داشته باشند. درحقیقت، شما می‌توانید محتواهای وبلاگ خود را به‌ شکل‌های مختلف محتوایی اعم از صوتی، تصویری و ویدئویی دربیاورید و در سایت خود منتشر کنید تا در نتایج جست‌وجوی مرتبط‌تری ظاهر شده و در SERP  رتبۀ بالایی را به دست آورد.

7) عملکرد خوبی در همۀ دستگاه‌ها دارد

محتوای ویدئویی می‌تواند توسط هرکسی و در هر دستگاهی به اشتراک گذاشته شده و مشاهده شود. این یک قالب قابل دسترسی جهانی است که شرکت شما ممکن است با تولید ویدئو بتواند آگاهی از برند بیشتری ایجاد کرده و فروش را افزایش دهد.

8)  بازاریابی ایمیلی را تقویت می‌کند

بازاریابی ویدئویی می‌تواند تلاشی مضاعف برای تقویت بازاریابی ایمیلی شما داشته باشد. ویدئوها راه بسیار خوبی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان هستند و به شما کمک می‌کنند اهمیت بالای مخاطبان را به آن‌ها نشان دهید. درحقیقت، این اعتماد می‌تواند شانس شما را برای دریافت نرخ کلیک افزایش داده و هم‌راستا با تلاش‌های بازاریابی ایمیلی شما قدم بردارد.

9) در زمان صرفه‌جویی می‌کند

ازآنجایی‌که محتواهای ویدئویی را می‌توان در بسترهای متفاوتی منتشر کرد، تولید آن به‌صرفه بوده و می‌توان از یک محتوای ویدئویی در اکثر پلتفرم‌ها استفاده کرده و بازخورد بالایی را دریافت کرد.

10) اطلاعات را آسان می‌کند

سهولت استفاده از ویدئو می‌تواند آن را به ابزاری مؤثر برای آموزش مفاهیم کلیدی و ارتقای ارزش‌های شرکت تبدیل کند. محتوای ویدئویی اطلاعات را به بهترین شکل ممکن در اختیار بینندگان گذاشته و آنان را به‌طور بصری برای همراهی با برند شما قانع می‌کند.

جمع‌بندی:

مردم بیش از هر زمان دیگری ویدئوها را تماشا می‌کنند. محتواهای ویدئویی در گذشته وجود داشته و به مرور زمان فقط بستر آنان تغییر کرده‌ است؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید روی این نوع استراتژی بازاریابی سرمایه‌گذاری کرده و از نتایج مفید بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

ایسوس

نظر شما چیست؟