12/03/1403 - 21:07
چرا آیفون تصویری تصویر ندارد؟
هر یک از تجهیزاتی که در منزل یا محل کار استفاده می کنیم، ممکن است کارایی خود را بعد از مدتی از دست بدهند. از تکنولوژی های بروزی که امروزه اکثر افراد برای منزل یا مجتمع های دیگر استفاده می کنند، آیفون تصویری است.

آیفون تصویری جزء مدرن ترین و پرکاربرد ترین دستگاه هایی است برند های مختلفی دز زمینه تولید آن فعالیت می کنند. هر کدام از برند های شناخته شده برای محبوبیت بیش تر از باکیفیت ترین مواد ها، دانش و اطلاعات بروز شده در تولید این محصول استفاده کردند.

اما این محصول نیز همانند سایر محصولات بازار اگر به درستی استفاده نشود، ایراداتی خواهد داشت. با پرس و جو از نمایندگی ها و متخصصان متوجه شدیم، مشتریان زمانی به آن ها مراجعه می کنند که آیفون تصویری، تصویر ندارد. در بخش بعدی راجع به این موضوع بیش تر صحبت خواهیم کرد، لطفا تا پایان مطالب ما را همراهی نمایید.

دلایل تصویر نداشتن آیفون تصویری چیست؟

در پاسخ به این سئوال می توان گفت که برای تشخیص بهتر این مشکل دانش و تجربه کافی لازم است. آیفون تصویری دستگاهی است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است، هر کدام از آن ها آسیبی ببیند باعث دیده نشدن تصاویر خواهند شد. البته، قبل رخ دادن این اتفاق حتما هنگام نصب از یک تکنسین مجرب که توانایی زیادی در این زمینه دارد کمک بگیرید.  دلایل مختلفی وجود دارند که سبب می شوند تا واحد شما یا سایر واحد های موجود در ساختمان تصویر نداشته باشند. دلایل های رایج به شرح زیر است:

پنل تصویری نصب شده

قبل از نصب آیفون تصویری، باید از طریق مشورت با یک متخصص محل مناسبی را برای نصب پنل آیفون تصویری انتخاب کنید. در صورتی که پنل خریداری شده در یک جای نادرستی نصب شود بر اثر بارندگی یا گرد و غبار آسیب خواهد دید. دوربین موجود در پنل با آب رفتگی درون آن ممکن است بسوزد یا نیم سوز شود. که با سوختن دوربین شما دیگر تصویر مهمانان خود را نخواهید دید، حتی برخورد ضربه ناگهانی به دوربین پنل نیز باعث خرابی این قسمت خواهد شد. برای اطمینان از اینکه آیا ایراد از دوربین پنل تصویری است باید از سایر واحد ها نیز جویا شوید. برای جلوگیری از این مشکل از محافظ های تولید شده برند های مختلف استفاده نمایید.

اگر همسایه های شما نیز درگیر همچین مشکلی بودند، می توان نتیجه گرفت که ایراد در دوربین پنل آیفون تصویری است. یک بخش دیگر به نام رگولاتور که نقش اساسی نیز دارد با خراب شدن دیگر تصویری از پنل به مانیتور منزل شما انتقال نخواهد شد. قطعه دیگری به نام رله نیز وجود دارد که مسئولیت قطع و وصل کردن تصویر در پنل را برعهده دارد. این قطعه دچار مشکلی شود تصویر قابل نمایش نخواهد بود.

کابل کشی

اولین قسمتی که باید با دقت و حساسیت بالا انجام شود کابل کشی آیفون تصویری است، اگر در کابل آیفون تصویری مشکل به وجود آید نه تنها شما بلکه کل ساختمان را درگیر خواهد کرد. کابل کشی آیفون تصویری باید توسط تعمیرکار فعال در این زمینه ظبق قواعد های استاندار و شرایط ساختمان انجام شود. اگر در این قسمت ایرادی وجود داشته باشد دیگر نه پنل و نه مانیتور به خوبی کار نخواهند کرد. اگر تمامی واحد ها همچین مشکلی داشته باشند کابل کشی کل ساختمان ایراد داره ولی اگر فقط واحد شما تصویر نداشته باشد ایراد در مانیتور منزل شما است. با اتصالات و نوسانات برق بر اثر کابل کشی برق ممکن است پنل یا مانیتور بسوزند و توانایی خود را از دست دهند. بنابراین، هنگام انجام این کار اگر تجربه کافی ندارید به نمایندگی های مربوطه مراجعه نمایید تا در کم ترین زمان و باسرعت بیش تر این کار را انجام دهند.

ال سی دی مانیتور

ال سی دی در آیفون تصویری تصاویر را برای میزبانان به نمایش می گذارد، هرگونه ایراد در بخش ال سی دی باعث می شود شما دیگر تصویری را مشاهده نکنید. قطع و وصل شدن برق باعث خرابی برد متصل به ال سی دی شده و آیفون تصویری قادر نخواهد بود تا به درستی کار کند. ال سی دی به خاطر حساس بود ممکن است بر اثر افتادن از یک ارتفاع به شدت آسیب دیده و باعث اختلال در نمایش تصاویر شود. همچنین، قبل از خرید موارد مهم آیفون تصویری به خصوص ال سی دی را بررسی کنید و مطمئن شوید که درجه یک و باکیفیت باشد.

شایع ترین مشکلات تصویر در آیفون تصویری

اگر ال سی دی آیفون تصویری آسیب دیده باشد، صفحه نمایش آیفون تصویری آبی خواهد بود. البته آبی شدن مانیتور فقط به ال سی دی مربوط نیست، بلکه به پنل تصویری نصب شده نیز مربوط می باشد. به غیر از آبی شدن ممکن است با سیاه و سفید شدن مانیتور رو به رو شوید، در این صورت به بخش کابل کشی ساختمان مراجعه کنید. یکی دیگر از خرابی ها، پرش تصویر این سیستم است، که این مورد هم هنگام خرابی پنل به وجود می آید و هم کابل کشی. مشکلات دیگری همانند نویز در تصویر نیز وجود دارد که برای اطلاعات بیش تر می توانید مقالات مربوطه را مطالعه کنید.

چونگی تعمیر خرابی های تصویر آیفون تصویری

برای تعمیر قسمت تصویر شما باید خرابی های مربوطه را بازبینی کنید تا ریشه مشکل را بتوانید تشخیص دهید. با کمک مولتی متر شما می توانید قسمت هایی مانند رگولاتور (12 ولت)، ترانزیستور(127 ولت)، رله را تست کرده و سپس نتیجه گیری نمایید. پس از بررسی موارد گفته شده، فراموش نکنید که میکرو سوییچ ها نیز لازم است تا ارزیابی شوند. اگر این بخش سالم باشد به احتمال زیاد در کابل کشی شما ایرادی وجود دارد یا پنل نصب شده خراب شده است.

از همراهی شما تا پایان مقاله سپاس گذاریم، همراهی شما به ما کمک می کند تا با قدرت بیش تری برای شما عزیزان اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. اگر در زمینه تصویر آیفون تصویری یا سایر بخش های آن با مشکلی مواجه شدید نگران نباشید چون این سایت در یک مقاله به طور کامل به خرابی های رایج آیفون تصویری پرداخته است و در این مقاله به تمامی موارد مهم اشاره شده است. 

ایسوس

نظر شما چیست؟