یک نگاه، چند بازی شماره 185
معرفی جدیدترین بازی‌های پی‌سی و کنسول
در این مطلب که به طور ثابت در هر شماره نشریه شبکه چاپ می‌شود؛ سعی می‌کنیم چهار بازی جذاب جدید منتشر شده برای پی‌سی یا کنسول‌های معروف بازی‌های ویدیویی را معرفی و یک مرور کوتاه داشته باشیم. با معرفی چهار بازی جذاب و جدید این شماره همراه ما باشید:

کارآگاهان حقیقی؛ Virginia

سبک:  ماجرایی
پلتفرم:  PC, PS4, Xbox One  
تهیه‌کننده: 505 Games
سازنده:   Variable State 

اگر اهل بازی‌های ماجرایی و روایت‌های سینمایی در بازی‌ها هستید، هرگز «ویرجینا» را از دست ندهید. این بازی بی‌نظیر شما را در نقش افسر جوانی که اولین پرونده خود را بعد از دانش‌آموختگی‌اش تجربه می‌کند، قرار می‌دهد. سال ۱۹۹۲ در ویرجینیا پسری گمشده است و وظیفه شما و همکارتان این است که با گفت‌وگو با افراد محلی و یافتن سرنخ‌های مختلف به گره‌گشایی نهایی نزدیک شوید. روایت، گفت‌وگوها و شخصیت‌های ویرجنیا آن‌قدر عالی هستند که مانند سریال کارآگاهی هیجان‌انگیزی شما را تا پایان همراهی می‌کنند. ویرجینیا مانند بازی‌های استودیوی «تل‌تیل» بیشتر بر پایه صحبت با شخصیت‌های مختلف استوار است.

مطلب پیشنهادی

آسمان از آن من است: بررسی بازی آسمان هیچ‌کس!
لذت کشف و سفر در کهکشان را تجربه کنید

داستان فوتبال؛ FIFA 17

سبک:  ورزشی
پلتفرم:   All Platforms 
تهیه‌کننده: EA Sports
سازنده:   EA Canada 

سال‌ها است که الکترونیک آرتز از «فراست‌‌بایت» به عنوان یک موتور داخلی و واحد برای ساخت تمام بازی‌هایش کمک می‌گیرد؛ اما امسال برای نخستین‌بار است که مجموعه «فیفا» از این موتور استفاده می‌کند. این تغییر باعث مکانیک‌ها، فیزیک و البته گرافیک بسیار بهتری شده است، اما مهم‌ترین تغییر، اضافه شدن بخش داستانی به بازی است. در این بخش نقش بازیکنی به نام «الکس هانتر» را بازی می‌کنید و می‌توانید کارتان را در یکی از تیم‌های لیگ برتر انگلیس و در هر پستی که بخواهید آغاز کنید. ناگفته نماند که مسیر پیشرفتتان در زندگی شخصی و حرفه‌ای کاملاً به خودتان بستگی خواهد داشت. 

فرزندان آرکام؛ Children of Arkham

سبک:  ماجرایی
پلتفرم:  All Platforms 
تهیه‌کننده: Telltale Games
سازنده:   Telltale Games 

قسمت اول از روایت استودیوی «تل‌تیل» از دنیای بتمن و شخصیت‌هایش به‌خوبی توانست انگیزه لازم را برای قسمت‌های آینده فراهم کرده و به یک اندازه به زندگی بروس وین و بتمن رسیدگی کند. حالا پس از چند هفته قسمت دوم بازی با نام «فرزندان آرکام» منتشر شده است و بتمن تلاش می‌کند تا راز حقیقی کشته شدن پدر و مادرش را کشف و در این میان از نقشه قتل «زن گربه‌ای» (Catwoman) نیز جلوگیری کند. طبق معمول بازی‌های تل‌تیل، انتخاب‌هایتان در قسمت اول به همراه تصمیم‌هایتان در این قسمت روایت بازی را شکل می‌دهند.

بدون هسته؛ Recore

سبک:  اکشن سوم شخص
پلتفرم:  PC, Xbox One 
تهیه‌کننده: Microsoft Studios
سازنده:   Comcept Inc. 

مایکروسافت با حمایت فراوان از Recore و با تأکید بر گسترش همکاری با استودیوهای غیرداخلی برای ساخت بازی‌های انحصاری، انتظار مخاطبان را به‌شدت افزایش داد. از طرفی حضور طراح و تهیه‌کننده افسانه‌ای دنیای بازی، «کیجی اینافونه» (Keiji Inafune) باعث شد تا هواداران منتظر یک بازی سوم‌شخص عالی و درجه یک باشند. اما نتیجه نهایی، تعداد بسیار زیادی ایده جذاب و طراحی‌های هنری چشم‌نواز است که نتوانسته‌اند در یک هسته کامل قرار بگیرند. حتی مکانیک کمک گرفتن از روبات‌های مختلف برای حل معماهای محیطی و مبارزه‌ها نیز کمکی به تنوع گیم‌پلی نکرده‌اند و بازی تا مرز یک شکست کامل پیش رفته است.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟