گلکسی نوت 7 ریفربیشد با نسخه اصلی آن چه تفاوت‌های دارد؟
21/04/1396 - 11:47
تفاوت‌های گلکسی نوت 7 ریفربیشد با نسخه اصلی + عکس
عرضه نسخه ریفربیشد فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به زودی در کشور کره جنوبی آغاز می‌شود و کاربران زیادی برای خرید آن لحظه شماری می‌کنند. اما گلکسی نوت 7 ریفربیشد با نسخه اصلی این محصول که فراخوانی شده بود چه تفاوت‌هایی دارد؟ با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر تفاوت‌های مابین آن دو داشته باشیم.

مقدمه

سامسونگ چند روز پیش به صورت رسمی از نسخه ریفربیشد فبلت گلکسی نوت 7 رونمایی کرد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "گلکسی نوت 7 ریفربیشد رسما معرفی شد + عکس" مطالعه کنید. گلکسی نوت 7 ریفربیشد قرار است با قیمت 610 دلار روانه بازار شود و فعلا به طور اختصاصی در بازارهای داخلی کره جنوبی عرضه خواهد شد، اما پیش‌بینی می‌کنیم به زودی شاهد عرضه آن در سایر بازارهای جهانی هم باشیم.

اما حتما این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده که گلکسی نوت 7 ریفربیشد چه تفاوت‌هایی نسبت به گلکسی نوت 7 اورجینال دارد که با مشکل انفجار باتری همراه بود و دو بار فراخوانی شد!اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی تمام تفاوت‌های مابین نسخه ریفربیشد فبلت گلکسی نوت 7 با نسخه اصلی آن بپردازیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

تفاوت اول: ظرفیت باتری

اولین تفاوت مابین گلکسی نوت 7 ریفربیشد و نسخه اصلی آن مربوط به ظرفیت باتری آن‌ها می‌شود. باتری نوت 7 اورجینال ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کرد، اما سامسونگ در نسخه ریفربیشد این محصول از یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که به ادعای این شرکت از 8 تست سرسختانه گذر کرده و به هیچ وجه دچار مشکلاتی نظیر انفجار نخواهد شد. این تفاوت را می‌توان اصلی‌ترین تفاوت مابین نسخه ریفربیشد فبلت نوت 7 و نسخه اصلی آن محسوب کرد.

تفاوت دوم: سیستم روی چیپ (SoC) یا تراشه

تفاوت بعدی که مابین گلکسی نوت 7 ریفربیشد و نسخه اصلی آن وجود دارد یک نقطه قوت برای نسخه ریفربیشد آن محسوب می‌شود! اگر به خاطر داشته باشید، نسخه اورجینال نوت 7 با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام روانه بازار شده بود که در آن زمان قدرتمندترین تراشه شرکت کوالکام محسوب می‌شد، اما مدتی بعد اسنپدراگون 835 معرفی شد و به پرچمدار سری تراشه‌های کوالکام تبدیل گردید.

سامسونگ برخلاف نسخه اورجینال فبلت نوت 7 در نسخه ریفربیشد آن از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 821 استفاده کرده که در واقع نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 820 است. پس گلکسی نوت 7 ریفربیشد از نظر تراشه نسبت به نسخه اورجینال خود قدرتمندتر است، اما با این حال از تراشه اسنپدراگون 835 بهره نمی‌برد تا لذت استفاده از آن در فبلت گلکسی نوت 8 حفظ شود!

تفاوت سوم: حذف لوگوی سامسونگ از زیر بلندگو و اضافه شدن عبارت Fan Edition به پنل پشتی

گلکسی نوت 7 ریفربیشد از نظر ظاهری هم دو تفاوت کوچک در مقایسه با نسخه اصلی خود دارد. اولین تفاوت این است که  لوگوی SAMSUNG از زیر بلندگوی آن (بالای صفحه نمایش) حذف شده است. دومین تفاوت هم مربوط به اضافه شدن عبارت Fan Edition به پنل پشتی دستگاه و ادامه عبارت Galaxy Note می‌شود. بنابراین در پنل پشتی دستگاه جمله "Galaxy Note Fan Edition" حک شده که نشان دهنده نسخه ریفربیشد فبلت نوت 7 است.

تفاوت چهارم: رابط کاربری جدیدتر

سامسونگ نسخه ریفربیشد فبلت گلکسی نوت 7 را به جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی خود با نام "سامسونگ اکسپرینس" (Samsung Experience) مجهز کرده است. بنابراین این مسئله هم یکی از تفاوت‌های نوت 7 ریفربیشد با نسخه اصلی آن محسوب می‌شود.

تفاوت پنجم: پشتیبانی از بیکسبی

زمانی که سامسونگ فبلت گلکسی نوت 7 اورجینال را معرفی کرد، خبری از دستیار صوتی اختصاصی این شرکت با نام بیکسبی (Bixby) نبود. با معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دیدیم که سامی از بیکسبی رونمایی کرد و پرچمدارانش را به این دستیار هوشمند مجهز ساخت. تا قبل از معرفی گلکسی نوت 7 ریفربیشد، بیکسبی دستیار اختصاصی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بود، اما دیگر این چنین نیست، چرا که نسخه ریفربیشد نوت 7 هم از بیکسبی پشتیبانی می‌کند. این مسئله هم از دیگر تفاوت‌های اصلی مابین گلکسی نوت 7 ریفربیشد و نسخه اورجینال آن محسوب می‌شود.

تفاوت ششم: قیمت

با وجود اینکه گلکسی نوت 7 ریفربیشد از نظر سخت افزاری نسبت به نسخه اورجینال خود قدرتمندتر شده و فقط ظرفیت باتری آن کاهش یافته، قیمت آن همچنان به دلیل یدک کشیدن لقب "ریفربیشد" از نوت 7 اورجینال کمتر است. این فبلت با قیمت 620 دلار در کره عرضه شده که به مراتب از قیمت نسخه اصلی فبلت گلکسی نوت 7 ارزان‌تر است.

جمع‌بندی

موارد فوق اصلی‌ترین تفاوت‌های مابین گلکسی نوت 7 ریفربیشد و نسخه اصلی آن را تشکیل می‌دهند. تقریبا هیچ تفاوت دیگری مابین این دو فبلت وجود ندارد. نظر شما در رابطه با نسخه ریفربیشد فبلت نوت 7 چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟