دنیای موبایل
کشف مزارع کلیک چینی در تایلند
راه‌اندازی مزارع کلیک (Clickfarm) کسب و کاری زیرزمینی در دنیای دیجیتال امروز محسوب می‌شود. مزارع کلیک مکان‌هایی هستند که شاید کمتر کسی تصوری از آن داشته یا حتی از وجود آن باخبر باشد، اما تأثیر زیادی بر زندگی دیجیتال همه ما گذاشته‌اند.

 اینکه شرکت‌هایی در دنیا وجود دارند که در ازای دریافت مبلغی، برای مشتریان خود کلیک، فالوور، لایک و کامنت فراهم می‌کنند یا با افزایش نمایشی میزان بازدیدهای یک سایت، محبوبیت آن را به‌طور جعلی بالا می‌برند، موضوع جدیدی نیست. چنین اهدافی به طور معمول با استفاده از روبات‌های نرم‌افزاری محقق می‌شوند. اما بخش بزرگی از این کار به طور دستی و در مزارع ‌کلیک انجام می‌شود. در یک مزرعه کلیک، انبوهی از تجهیزات الکترونیکی و به طور خاص ده‌ها تلفن‌ همراه کنار هم چیده شده است و افرادی با دریافت مبالغی ناچیز، در این محل‌ها کار می‌کنند. به طور مثال، با دانلود و نصب و حذف مکرر یک نرم‌افزار، آمار دانلودهای آن را در یک فروشگاه آنلاین نرم‌افزار بالا می‌برند یا بر تعداد لایک و فالوورهای یک صفحه می‌افزایند یا میزان مراجعه به یک سایت را افزایش می‌دهند. فعالیتی که البته سود سرشاری را نصیب مالکان این مزارع و شرکت‌هایی که آن‌ها را استخدام کرده‌اند می‌کند.

به‌تازگی پلیس تایلند سه مرد چینی را به جرم راه‌اندازی یک مزرعه کلیک در این کشور بازداشت کرد. پلیس در بازرسی از محل زندگی این سه نفر 474 آیفون از مدل‌های 5S ،5C و 4S و همین طور 347 هزار و 200 سیم‌کارت متعلق به اپراتورهای موبایل تایلندی و تعداد زیادی کامپیوتر و دستگاه‌های الکترونیکی کشف کرد. آن‌ها در اعترافات خود اظهار کرده‌اند تلفن‌ها را یک شرکت چینی در اختیارشان قرار داده و برای این کار ماهی 150 هزار بات (واحد پول تایلند) به آن‌ها پرداخت می‌کرده است. آن‌ها با این کار باعث افزایش فروش آنلاین محصولات می‌شدند و به‌دلیل هزینه‌های کم استفاده از موبایل در تایلند، این کشور را برای کار خود انتخاب کرده‌اند. این گروه از این تجهیزات برای راه‌اندازی روبات‌هایی استفاده می‌کردند تا از طریق وی‌چت که محبوبیت زیادی در چین دارد، آمار بازدید صفحات وب، تعداد لایک‌ها و به اشتراک‌گذاری‌ها را به طور جعلی افزایش دهند. پلیس در حال بررسی این موضوع است که این افراد چگونه موفق شده‌اند این تعداد موبایل را وارد کشور کنند و چگونه توانسته‌اند این شمار زیاد سیم‌کارت از اپراتورهای محلی را به دست آورند. پلیس همچنان مشغول تحقیقات بیشتر برای یافتن سایر اعضای احتمالی این گروه و به‌ویژه رئیس آن‌ها است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟