خداحافظی با مشکل از دست رفتن داده‌ها
چگونه پیام‌های حذف شده از روی گوشی اندرویدی را بازیابی کنیم؟
تاکنون چند مرتبه با مشکل حذف ناخواسته و اتفاقی همه پیام‌ها روی گوشی خود روبرو شده‌اید؟ اگر در گذشته تنها افسوس می‌خوردید که چرا پیام‌های با ارزش خود را پاک کرده‌اید اما دیگر این‌گونه نیست، به واسطه آن‌که در این مقاله قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که اجازه می‌دهد پیام‌های حذف شده خود را باز گردانید.

البته بازیابی پیام‌ها زمانی امکان‌پذیر است که شما روی بخش خاصی از حافظه گوشی برنامه‌ها، عکس‌ها یا فایل‌هایی را قرار نداده باشید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر پیام یا پیام‌هایی را ناخواسته پاک کردید، پیش از انجام هر کاری با گوشی ابتدا باید به بازیابی پیام بپردازید تا همه چیز از دست نرود.

MobiKin Doctor نرم‌افزاری که پیام‌های حذف شده را باز می‌گرداند

نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که برای بازیابی پیام‌های پاک شده  در دسترس کاربران قرار دارند، اما MobiKin Doctor یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در اختیار کاربران قرار دارد. برنامه‌ای که ضمن بازیابی پیام‌ها، قادر است در کوتاه‌ترین زمان داده‌های پاک شده را نیز بازیابی کند. خوشبختانه نرم‌افزار فوق از پلتفرم‌های ویندوز و macOS پشتیبانی کرده و بیش از 2000 گجت اندرویدی مختلف را پشتیبانی می‌کند. همچنین فراموش نکنید که برای بهره‌مندی از این گوشی نیازی به روت کردن آن نیست، البته اگر گوشی شما روت شده باشد بازهم این برنامه به خوبی کار می‌کند.

مراحلی که برای بازیابی پیام‌های حذف شده از گوشی باید انجام دهید

گام اول، ابتدا برنامه را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید. (نسخه ویندوزی یا نسخه مک) در ادامه گوشی را به کامپیوتر متصل کنید. در این مرحله برنامه گوشی را شناسایی کرده و درخواستی مبنی بر اجازه دسترسی به گوشی از سوی برنامه MobiKin ظاهر می‌شود. همان‌گونه که در شکل زیر مشاهده می‌کنید برنامه فوق به منظور بازیابی داده‌ها از روی کارت‌ حافظه در گوشی‌های اندرویدی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

گام دوم، زمانی که اتصال میان کامپیوتر و گوشی برقرار شد، اطلاعات گوشی شما همچون مدل گوشی، نسخه سیستم‌عامل و.... نشان داده می‌شود. در این مرحله قادر به بازیابی انواع مختلفی از داده‌ها هستید. ‌همان‌گونه که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، گزینه‌های متعددی به منظور بازیابی مخاطبان، عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های صوتی، پیام‌های کوتاه، فهرست تماس‌ها، اسناد و فایل‌های صوتی قرار دارد. برای بازیابی پیام‌های کوتاه تیک مربوط به گزینه Messages را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

گام سوم، به فاصله کوتاهی داده‌های پیدا شده بازیابی شده و همانند شکل زیر نشان داده می‌شود. در تصویر زیر ما همه گزینه‌های مربوطه را فعال کردیم، اما اگر شما تنها گزینه مربوط به پیام‌های کوتاه را انتخاب کرده باشید، تنها اطلاعات مربوط به همان بخش به شما نشان داده می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد تا فقط پیام‌های کوتاهی که حذف شده‌اند را بازیابی کنید. این تکنیک به ویژه زمانی مناسب است که پیام‌های زیادی روی گوشی شما قرار دارد. اکنون می‌توانید هر یک از پیام‌ها را تک به تک یا همه انتخاب کرده و پس از آن روی دکمه Recover کلیک کنید تا داده‌ها بازیابی شوند.

گام چهارم، پس از بازیابی داده‌ها، نرم‌افزار از شما سوال می‌کند تا داده‌های بازیابی شده روی کامپیوتر ذخیره‌سازی شوند یا خیر. کافی است پوشه‌ای را انتخاب کرده تا پیام‌های بازیابی شده درون آن ذخیره‌سازی شوند.

البته فراموش نکنید که هیچ راهکاری بهتر از پشتیبان‌گیری نیست. برنامه Restore & SMS Backup از جمله برنامه‌های رایگان ویژه گوشی‌های اندرویدی است که به شما در پشتیبان‌گیری از پیام‌های کوتاه کمک می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟