ساخت یک کلون از گوشی اندرویدی
این دو برنامه کاربردی اجازه می‌دهند همه اطلاعات یک گوشی را به گوشی دیگری انتقال دهید
در این مقاله قصد داریم دو برنامه کاربردی را به شما معرفی کنیم که اجازه می‌دهند اطلاعات یک گوشی اندرویدی را به گوشی اندرویدی دیگر یا آی‌فون انتقال دهید. تکنیک انتقال کامل اطلاعات یک گوشی به گوشی دیگر در اصلاح رایج کلون نامیده می‌شود که اجازه می‌دهد بدون دردسر یک کپی کامل از اطلاعات را منتقل کنید.

همه می‌دانیم خرید یک گوشی جدید چه حس خوبی دارد. با این وجود انتقال داده‌های گوشی قدیمی به گوشی جدید فرآیندی زمان‌بر و خسته‌کننده است. برای حل این مشکل راهکاری وجود دارد که اجازه می‌دهد یک کپی کامل از اطلاعات را به گوشی جدید انتقال دهید. برنامه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد، اما معدود برنامه‌هایی هستند که اجازه می‌دهند، پیامک‌ها، مخاطبان و سایر اطلاعات ذخیره ‌شده را به راحتی انتقال دهید. در نتیجه باید به دنبال انتخاب برنامه‌‌هایی باشید که قابلیت‌های متنوعی در این زمینه پیش روی شما قرار می‌دهند. در این مقاله ما نحوه به‌کارگیری دو نرم‌افزار CLONEit و Dr.Frone-Swtich را به شما نشان می‌دهیم.

انتقال اطلاعات یک دستگاه اندرویدی به دستگاه دیگر با استفاده از CLONEit

مرحله اول، ابتدا برنامه CLONEit را دانلود کرده و روی هر دو گوشی اندرویدی نصب کنید.

مرحله دوم، اکنون برنامه فوق را روی هر دو گوشی اندرویدی اجرا کنید. در این حالت دو گزینه ارسال کننده و دریافت کننده در اختیار دارید.

مرحله سوم، اکنون روی دستگاهی که قرار است داده‌های آن ارسال شود، گزینه sender را لمس کرده و در همان زمان روی دستگاهی که قرار است داده‌ها را دریافت کند گزینه receiver را لمس کنید.

مرحله چهارم، اکنون ‌فرآیند اسکن آغاز شده و دستگاه ارسال کننده سعی می‌کند دستگاه دریافت‌کننده را شناسایی کند. زمانی که دستگاه پیدا شد باید صفحه‌نمایش را لمس کنید.

مرحله پنجم، پس از آن‌که دو دستگاه با موفقیت با یکدیگر مرتبط شدند، وای‌فای هات‌اسپاتی که روی هر دو دستگاه روشن است در عرض چند دقیقه همه داده‌ها را به گوشی دوم ارسال می‌کند.

تمام شد. اکنون شما به شکل موفقیت‌آمیزی یک کپی از اطلاعات گوشی اندرویدی ایجاد کرده‌اید.

روش دوم، به‌کارگیری Dr.Fone-Switch

Dr.Fone Switch یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهایی است که برای انتقال داده‌ها میان دو دستگاه با سیستم‌عامل مختلف همچون iOS و اندروید در اختیار شما قرار دارد. از این نرم‌افزار همچنین برای کپی کردن اطلاعات دو گوشی اندرویدی نیز می‌توانید استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول، در ابتدا باید برنامه dr.fone-Switch را روی کامپیوتر خود نصب کرده و سپس هر دو دستگاه اندرویدی را به سیستم متصل کرده و سپس ابزار فوق را اجرا کنید.  

مرحله دوم، اکنون ابزار فوق گزینه‌های مختلفی به شما نشان می‌دهد. باید گزینه Switch را کلیک کنید. با اینکار فرآیند شناسایی گوشی‌های اندرویدی متصل به کامپیوتر آغاز می‌شود.

مرحله سوم، اکنون یکی از این دستگاه‌ها به عنوان منبع و دیگری به عنوان مقصد شناخته می‌شود. (یکی از این گوشی‌ها فایل‌ها را دریافت خواهد کرد.)

مرحله چهارم، در مرحله بعد شما باید نوع داده‌هایی که در نظر دارید از یک گوشی به گوشی دیگر انتقال پیدا کند را انتخاب کنید.

مرحله پنجم، سرانجام روی دکمه Start Transfer کلیک کنید تا ابزار داده‌ها را به دستگاه دیگر کپی کند.

تمام شد. اکنون می‌توانید از این برنامه برای ساخت یک کپی کامل از اطلاعات روی گوشی دیگر استفاده کنید.

از طریق به‌کارگیری برنامه‌های یاد شده به شکل مطمئنی می‌توانید پیامک‌ها، فایل‌های چندرسانه‌ای و همه اطلاعات خود را تکثیر کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟