بهینه، پر سرعت و کاربردی، ارمغان فناوری
چگونه از ویژگی Smart View برای اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ استفاده کنیم؟
راهکارهای مختلفی برای اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند وجود دارد. حتا اگر از یک تلویزیون عادی استفاده می‌کنید که فاقد فناوری‌های امروزی است بازهم می‌توانید با کمک گرفتن از ستاپ‌باکس‌‌های معروف همچون گوگل‌تی‌وی یا اپل‌تی‌وی قابلیت‌های هوشمندی به تلویزیون عادی خود اضافه کرده یا حتا از مینی‌کامپیوترها یا کروم‌کست و اتصال آن‌ها از طریق کابل اچ‌دی‌ام‌آی هوشمندی را به تلویزیون خود بیافزاید. اما موضوع این مطلب ما ویژگی اسمارت ویو است.

سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند شرکت سامسونگ به قابلیت‌های متعددی تجهیز شده که تعامل سایر دستگاه‌ها با تلویزیون را ساده می‌کند. Smart View یکی از قابلیت‌های کاربردی است که به شما اجازه می‌دهد به بهترین شکل از تلویزیون خود استفاده کنید. برای آن‌که بتوانید از Smart View استفاده کنید دو راهکار پیش روی شما قرار دارد. اول آن‌که از قابلیت از پیش ساخته شده اندروید استفاده کرده یا برنامه Samsung Smart View را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه چند سکویی بوده و در نتیجه اگر گوشی شما اندرویدی، iOS یا حتا ویندوزی است بدون مشکل می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا به محتوای ذخیره شده روی گوشی موبایل و کامپیوتر شخصی خود به ساده‌ترین شکل روی تلویزیون هوشمند سامسونگ دسترسی داشته باشید. همچنین به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را به کنترل از راه دور تبدیل کرده و تلویزیون هوشمند را با آن کنترل کنید. در نتیجه تعویض کانال‌ها، کم و زیاد کردن ولوم صدا، ورود به مرورگر اینترنتی تلویزیون و ده‌ها کار دیگری که انجام آن‌ها با کنترل عادی تلویزیون ممکن است به سختی امکان‌پذیر باشد با گوشی هوشمند به راحتی انجام می‌شود. اما مهم‌ترین ویژگی ارائه شده از سوی این برنامه کاربردی در ارتباط با انکعاس تصویر گوشی روی تلویزیون هوشمند و بالعکس است. به‌طور مثال در حال تماشای مستندی روی تلویزیون هستید، اما مجبور می‌شوید به آشپزخانه بروید، در چنین شرایطی با کمک گرفتن از برنامه Smart View و اتصال گوشی به تلویزیون خواهید توانست ادامه مستند را روی گوشی خود مشاهده کنید.

اما این تمام ماجرا نیست. برنامه فوق به شما اجازه می‌دهد ارتباطی میان تلویزیون هوشمند و کامپیوتر خود برقرار کنید. در مجموع باید به شما بگوییم حتا اگر سال‌ها است از تلویزیون هوشمند خود استفاده می‌کنید با نصب این برنامه دریچه‌ای نو از قابلیت‌های متنوع که در راس آن‌ها تعامل گوشی با تلویزیون هوشمند است پیش روی شما قرار می‌گیرد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد از بخش گالری گوشی هوشمند خود تعداد تصویر را برای فهرست پخش مشخص کنید تا روی تلویزیون هوشمند بتوانید آن‌ها را نشان دهید. چگونه می‌توان از این ویژگی استفاده کرده؟ در ابتدا باید ببنیم چه تلویزیون‌هایی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند؟

سامسونگ در صفحه مربوط به ویژگی Smart View فهرستی از تلویزیون‌های هوشمند را به همراه نسخه اندروید و سیستم‌عامل کامپیوترهای شخصی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند منتشر کرده است.

چگونه می‌توانیم از Smart View استفاده کنیم؟

گام اول، گوشی همراه/کامپیوتر شخصی و تلویزیون خود را به شبکه وای‌فای یکسانی وصل کنید.

گام دوم، برنامه Samsung Smart View را از فروشگاه گوگل پلی یا اپ‌استور یا Samsung Galaxy Apps دانلود کنید.

گام سوم، برنامه را اجرا کنید. اکنون گزینه Connect to TV را انتخاب کنید. در این حالت فهرست تلویزیون‌های قابل اتصال به گوشی نشان داده می‌شود. تلویزیون خود را انتخاب کنید. اگر تاریخ ساخت تلویزیون هوشمند در بازه زمانی 2011 تا 2013 قرار دارد، باید گزینه Allow را در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود انتخاب کنید تا دستگاه‌هایی که در نزدیکی آن قرار دارند بتوانند به آن متصل شوند. اگر تاریخ ساخت تلویزیون شما در بازه زمانی 2014 تا 2015 و به بعد از این تاریخ‌ها باز می‌گردد، در این حالت تلویزیون هوشمند یک کد چهار رقمی را روی صفحه به شما نشان می‌دهد که باید این رقم را در گوشی خود وارد کنید.

گوشی خود را به کنترل از راه دور تلویزیون تبدیل کنید

زمانی که این برنامه را اجرا کردید با لمس گزینه‌ای که در پایین صفحه نمایش گوشی هوشمند قرار دارد قادر هستید گوشی را به کنترل از راه دور تلویزیون تبدیل کنید. همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کنترل استاندارد سامسونگ در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اگر روی دکمه تنظیمات که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید منویی ظاهر می‌شود. 

 

 

با انتخاب گزینه Gamepad گوشی هوشمند به دسته بازی تبدیل می‌شود.

توجه داشته باشید در بخش تنظیمات سیستم‌عامل گوشی اندرویدی (اگر به روز باشد) شما قابلیتی به نام Smart View وجود دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تصویری آینه‌ای از گوشی روی تلویزیون هوشمند مشاهده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟