29/11/1398 - 12:10
معرفی گلکسی اس 20 اولترا پرچمدار قدرتمند سامسونگ
سرانجام پس از ماه‌ها انتظار، شایعات مختلف و اخبار ضد و نقیضی که در ارتباط با گلکسی اس 20 منتشر شد، سامسونگ گوشی جدید خود را روانه بازار کرد. یک گوشی گران‌قیمت از خانواده گلکسی اس 20 که سامسونگ معتقد است کاربران زیادی را جذب خود خواهد کرد. در این مقاله به‌طور کوتاه برخی از قابلیت‌های شاخص این گوشی را بررسی می‌کنیم.

گلکسی اس 20 اوترا با مجموعه‌ای هیجان‌برانگیز از قابلیت‌های کاربردی منتشر شد. همانند هر گوشی دیگری، اولین موردی که نگاه‌ها را به سمت خود معطوف می‌کند طراحی این گوشی است که خمیدگی‌های روی لبه جلای خاصی به این گوشی بخشیده‌اند. قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که شما با یک گوشی بزرگ روبرو هستید و به سختی می‌توانید با یک دست از گوشی فوق استفاده کنید. گلکسی اس 20 اولترا ابعادی برابر با 166.9 در 76.0 در 8.8 میلی‌متر و وزین 2200 گرم دارد. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید با یک گوشی بزرگ و البته سنگین روبرو هستید که ابعادی بزرگ‌تر از گلکسی اس 10 پلاس دارد که ابعادش 157.6 در 74.1 در 7.8 میلی‌متر بود و تنها 175 گرم وزن داشت. یکی از عواملی که باعث شده گوشی بزرگ و سنگین شود، باتری بزرگ 3000 هزار میلی‌آمپری است که درون این گوشی قرار گرفته است. سامسونگ در طراحی این گوشی از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده است. به‌کارگیری این مولفه با یکدیگر باعث شده تا گلکسی اس 20 اولترا به خوبی در دست قرار گیرد. گلکسی اس 20 اولترا به یک صفحه‌نمایش 6.9 اینچی خمیده با حاشیه بسیار کم تجهیز شده که جذابیت گوشی را دوچندان کرده است. شبیه به گلکسی نوت 20، ناچ صفحه‌نمایش در بخش فوقانی صفحه‌نمایش قرار گرفته است. صفحه‌نمایش از نوع امولد بوده و از تفکیک‌پذیری 1440 در 3200 پیکسل پشتیبانی می‌کند. نسبت توصیر نیز برابر با 20:9 است. صفحه‌نمایش اس 20 اولترا توانسته است استاندارد IP68 را کسب کند. استاندارد فوق به معنای آن است که گوشی در برابر نفوذ آب و گدروغبار مقاوم بوده و تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. سامسونگ نیز همانند تولیدکنندگان دیگر تصمیم گرفته با جک هدفون 3.5 میلی‌متری خود به ویژه در گوشی‌های پرچم‌دار خداحافظه کند. با این حساب برای اتصال هدفون خود به گوشی دو گزینه پیش رو دارید. اول آن‌که از درگاه Type-C استفاده کنید و دوم آن‌که از یک دانگل بلوتوثی برای اتصال گوشی و هدفون به یکدیگر استفاده کنید. حس‌گر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده و مبتنی بر فناوری فراصوت است.

سامسونگ می‌گوید: «نرخ نوسازی صفحه‌نمایش 120 هرتز است که یک ویژگی مشترک در خانواده گلکسی اس 20 به شمار می‌رود. البته این نرخ نوسازی صفحه‌نمایش در تفکیک‌پذیری 1080p در اختیار کاربران قرار دارد و اگر کاربران تصمیم بگیرند از نرخ نوسازی 1440p استفاده کنند، نرخ نوسازی به 60 هرتز تنظیم می‌شود. در پنل پشتی این گوشی دوربین‌های اصلی قرار دارند که درون قاب مخصوص خود قرار گرفته‌اندو کمی برجسته است، در نتیجه به سختی می‌توانید از گوشی فوق روی یک سطح صاف استفاده کنید. جنس پنل فوق از نوع شیشه بوده، اما جنس فریم به جای آن‌که از آلومینیوم باشد از فولاد ضدزنگ است. در قاب پوشی 4 دوربین قرار گرفته است. دوربین اصلی این گوشی مجهز به حس‌گر 108 مگاپیکسلی تجهیز شده که با استفاده از فناوری خلاقانه Nonacell می‌تواند 9 پیکسل مجاور را با یکدیگر ترکیب کند تا گوشی بتواند در محیط‌های نوری مختلف تصاویر 12 مگاپیکسلی کاملا با کیفیت را ضبط کند.

در پایین ماژول فوق دوربین پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با ویژگی بزرگرنمایی 10 برابری قرار گرفته که با استفاده از حس‌گر اصلی قادر است بزرگ‌نمایی 100 برابری را ارائه کند. لازم به توضیح است که حس‌گر با قابلیت ترکیب 4 پیکسل مجاور قادر به ضبط عکس‌های 12 مگاپیکسلی است. از دیگر ویژگی‌های شاخص دوربین‌ها می‌توان به ویژگی لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد که به دوربین اصلی اجازه می‌دهد تصاویری با کمتر نویز ممکن را ضبط کند.

‌سومین دوربین که از نوع اولترا واید است به یک حس‌گر 12 مگایکسلی و حس‌گر ToF تجهیز شده است. کاربرانی که به دنبال تهیه فیلم‌های 8k هستند به راحتی می‌توانند از دوربین گلکسی اس 20 اولترا برای تهیه فیلم‌هایی با سرعت 30 فریم در ثانیه استفاده کنند. از امکانات جالب توجه دیگر گوشی می‌توان به ویژگی Single Take اشاره کرد که اجازه می‌دهد از هر سه دوربین نصب شده در پنل پشتی به منظور ثبت عکس‌های همزمان استفاده کرد. الگوریتم هوش مصنوعی گوشی نیز در بهبود کیفیت عکس‌ها کمک فراوانی می‌کند. دوربین سلفی نیز به یک حس‌گر 40 مگاپیکسلی تجهیز شده که درون ناچ صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

جالب آن‌که خبری از دکمه بیکسبی نیست و بر عکس چند نمونه قبلی دکمه پاور دیگر در سمت چپ تعبیه نشده است. در بالای گوشی درگاه ترکیبی برای قرار دادن دو سیم کارت همراه با کارت حافظه دیده می‌شود که در کنار آن‌ها میکروفون ثانویه قرار گرفته است. در پایین نیز درگاه Type-C، اسپیکر و بلندگوی اصلی که استریو است قرار دارد. در این قاب دوربین پریسکوپی و عبارت X Space Zoom 100 (به معنای بزرگ‌نمایی فضایی 100 برابری) در پس‌زمینه قرار گرفته است.

از مشخصات سخت‌افزار گلکسی اس 20 اولترا می‌توان تراشه اسنپ‌دراگون 865/ اگزینوس 990 اشاره کرد. طبیعی است زمانی که درباره تراشه 865 صحبت می‌کنیم به این موضوع اشاره کرده‌ایم که گوشی فوق از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی در دو مدل به بازار عرضه می‌شود. مدل اول مجهز به 12 گیگابایت حافظه اصلی و 128 گیگابایت حافظه جانبی است و دیگری به 16 گیگابایت حافظه اصلی و 512 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود. البته سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد ظرفیت حافظه داخلی را با استفاده از شکاف توسعه کارت حافظه به 1 ترابایت افزایش دهند.

همان‌گونه که اشاره کردیم این گوشی به یک باتری 5000 میلی‌آمپری تجهیز شده و از فناوری شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند در مدت زمان 74 دقیقه باتری کامل خالی را شارژ کامل کند. لازم به توضیح است که شارژر همراه گوشی از نوع 25 واتی است و کاربر برای بهره‌مندی از سرعت شارژ 45 واتی باید شارژر مربوطه را جداگانه خریداری کند. خوشبختانه گوشی فوق از فناوری شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند و همچنین از ویژگی شارژ معکوس به منظور شارژ سایر دستگاه‌ها از طریق پنل پشتی با سرعت 9 نیز پشتیبانی می‌کند.

کاربران می‌توانند از تاریخ 21 فوریه گوشی فوق را پیش خرید کنند، هرپند تاریخ عرضه سراسری این گوشی برابر با 6 مارس است. گوشی فوق با دو رنگ مشکی و خاکستری و به قیمت 1399 دلار به بازار عرضه می‌شود مدل پایه که مجهز به 12 گیگابایت حافظه اصلی و 128 گیگابایت حافظه داخلی است به قیمت 1399 دلار و مدل دوم که به 16 گیگابایت حافظه اصلی و 512 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده به قیمت 1599 دلار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. جالب آن‌که سامسونگ رویه قبلی را کنار گذاشته و فقط مدل 4G این گوشی‌ها را تولید نکرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟